Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

TM

Stemmer. Dette står det i avtalen min. Klikk på bildet, så blir det riktig orientert. Serviceavtalen legges inn som en fabrikk-kode på bilen og forholder seg til bilens registreringsdato. Noe annet ville vært ulogisk.

JorgenM

Men du signerte avtale når bilen var ny?

jeg signerte når bilen var 2 år, avtale på 5 år og 80.000km. Den regner jeg da med varer i 5 år slik avtalen sier, altså til bilen er 7 år?

LMOR vet dette, hvis han stikker innom :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Nei, jeg tegnet avtalen etter noen mnd.  Det står jo klart at avtalen dateres til bilens reg.dato. Dessuten legges avtalen inn som en utstyrskode på bilen og det ligger ingen dato for avtalens start-tidspunkt. Det står jo i klartekst i avtalen som jeg fikk i posten. Men jeg flytter diskusjonen over til tråden for service. Dette har jo fint lite med "når får vi bilene våre"

Fredrik Berg

Veldig moro å se at mange har bestilt den nye i3ah. Men det hadde vært fint om folk kunne skrive når de bestilte den også, slik at man kan se forholdet mellom bestillings dato/uke og produksjons uke.

MartinsenKristian

Sitat fra: KristianP på mandag 26. september 2016, klokken 23:14
Min ble født 14.9.
Fått beskjed om at den er på vei og håper på levering neste uke (Oslo).

5717,- for 3 ganger med service. (5 år/100 000km) Det skal være ca 40 % billigere enn enkeltbesøk.

Forsikring 3400,- for 8000km 3700,- for 12 000km.

Must do:

Foliere/legge på film på inngangen til baggaserommet bak (kommer veldig fort riper) (499,- på Riis)

Spørsmål: har du erfaring med beskyttelsefolie fra Riis? Riis har pakkepris på innsteg, bak håndtak og bagasjerom for 1.900,- Vet ikke hvor bra det blir

Klykken

Burde ha noe folie e.l. på fangeren bak bakhjulet også. Jeg har ingen klarlakk på det sorte lenger, og bilen har knapt rundet 40.000km.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Halvannen time igjen til overlevering.
Nå må man jo snart finne seg noe annet å kunne gå rundt å glede seg til.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

KristianP

Sitat fra: KMfluid black på onsdag 28. september 2016, klokken 08:55
Min ble født 14.9.

5717,- for 3 ganger med service. (5 år/100 000km) Det skal være ca 40 % billigere enn enkeltbesøk.

Must do:

Foliere/legge på film på inngangen til baggaserommet bak (kommer veldig fort riper) (499,- på Riis)

Spørsmål: har du erfaring med beskyttelsefolie fra Riis? Riis har pakkepris på innsteg, bak håndtak og bagasjerom for 1.900,- Vet ikke hvor bra det blir

Hei - nei - ingen erfaring - kun lest om andre som har prøvd.

KristianP

Sitat fra: Fredrik Berg på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:30
Veldig moro å se at mange har bestilt den nye i3ah. Men det hadde vært fint om folk kunne skrive når de bestilte den også, slik at man kan se forholdet mellom bestillings dato/uke og produksjons uke.

Bestilt 12.6 - Produsert 14.9 - ETA neste uke.

MartinsenKristian

Sitat fra: Fredrik Berg på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:30

Bestilt 11.06 - produsert 14.09 - levering 1.10 :) Underveis endret jeg farge og det førte til at estimert produksjonsuke ble flyttet 3 uker - forståelig nok.

hemi

bestilte litt før deg fluid black, produsert 14.09, hadde ingen endringer, snakket med selger  (bavaria) i går og de mente den ikke var ankommet norge enda, men kanskje tolling ila neste uke?

Riktignok ingen krise når jeg er borte skal sies... ;)

Milo

Bestillingsbekreftelse 15.06, bilen ble bygget 20.09 utlevering neste onsdag 5.10 :)

MartinsenKristian

Sitat fra: KnutOL på torsdag 29. september 2016, klokken 13:02
Sitat fra: KristianP på torsdag 29. september 2016, klokken 08:36
Min ble født 14.9.

Must do:

Jeg var innom Riis Bilglass i dag. Hadde avtalt tid for å montere beskyttelsesfilm på bakfangeren.

Må si at jeg ble veldig skuffet. Makan til uprofesjonalitet og dårlig kundeservice.  >:(

Jeg hadde ringt på forhånd og forhøre meg om løsning, og jada, de kunne legge på beskyttelsesfolie. 1900 kr for et sett plassert på strategiske steder. Det stod også på hjemmesiden deres på Internett at de kunne legge beskyttelsefolie, så jeg tenke at dette var bra. Dag og tidspunkt ble bestilt.

I dag, da jeg ankom så hadde han som skulle gjøre jobben måttet gå pga hensyn til familien. Greit nok, det var visstnok bare én som kunne gjøre jobben. Jeg fikk tilbud om en lånebil, men siden jeg fikk opplyst om at det var 45 minutter til at han kom tilbake og at jeg hadde tenkt å snakke med vedkommende som skulle gjøre jobben, gjorde at jeg ventet. 45 minutter er jo ikke så lang tid og jeg kunne gjøre litt jobb i bilen mens jeg ventet allikevel. Grunnen til at jeg ønsket å snakke med vedkommende var at jeg ønsket å se på løsninger på beskyttelsesfolie bak på hjulbuene (en annen her på forumet hadde nevnt at dette var lurt å tenkte på) i tillegg.

Vel, 45 minutter gikk og jeg hørte om vedkommende var ankommet. Men nei, de hadde jo glemt å si at jeg stod og ventet. Vedkommende ble ringt opp straks (bra) og ankom etter 15 minutter. Bilen ble kjørt inn i hallen og vi kunne kikke på bilen. Han tok frem beskyttelsesfolien men folien var ikke bred nok til å dekke hele dybden på fangeren (!). Han la folien på fangeren og anviste og lurte på om det var i orden å sette på denne. Nei, det var det ikke. Lurte deretter på hvor bred jeg ønsket beskyttelsen og tok deretter fingeren som  og laget en ripe med neglen sin i bakfangeren (!!) "Er det der du vil ha den? Vi må bestille opp en annen film som er bredere...". Oj, tenkte jeg... Han virket litt irritert at jeg hadde ventet på han, fordi han sa at det var bedre om jeg hadde satt igjen bilen så han kunne jobbe i fred og uten stress. Nope! Ikke sjanse i havet at du kommer i nærheten av bilen min igjen tenkte jeg.

Dro derfra igjen uten at det var blitt gjort noe med bilen. Makan til tull.

Hvilken RIIS forhandler besøkte du? Dit skal ikke jeg.... Forventer at det er bedre på en annen forhandler?

Toalmar

Sitat fra: KnutOL på torsdag 29. september 2016, klokken 13:02
Sitat fra: KristianP på torsdag 29. september 2016, klokken 08:36
Min ble født 14.9.

Must do:

Jeg var innom Riis Bilglass i dag. Hadde avtalt tid for å montere beskyttelsesfilm på bakfangeren.

Må si at jeg ble veldig skuffet. Makan til uprofesjonalitet og dårlig kundeservice.  >:(

Jeg hadde ringt på forhånd og forhøre meg om løsning, og jada, de kunne legge på beskyttelsesfolie. 1900 kr for et sett plassert på strategiske steder. Det stod også på hjemmesiden deres på Internett at de kunne legge beskyttelsefolie, så jeg tenke at dette var bra. Dag og tidspunkt ble bestilt.

I dag, da jeg ankom så hadde han som skulle gjøre jobben måttet gå pga hensyn til familien. Greit nok, det var visstnok bare én som kunne gjøre jobben. Jeg fikk tilbud om en lånebil, men siden jeg fikk opplyst om at det var 45 minutter til at han kom tilbake og at jeg hadde tenkt å snakke med vedkommende som skulle gjøre jobben, gjorde at jeg ventet. 45 minutter er jo ikke så lang tid og jeg kunne gjøre litt jobb i bilen mens jeg ventet allikevel. Grunnen til at jeg ønsket å snakke med vedkommende var at jeg ønsket å se på løsninger på beskyttelsesfolie bak på hjulbuene (en annen her på forumet hadde nevnt at dette var lurt å tenkte på) i tillegg.

Vel, 45 minutter gikk og jeg hørte om vedkommende var ankommet. Men nei, de hadde jo glemt å si at jeg stod og ventet. Vedkommende ble ringt opp straks (bra) og ankom etter 15 minutter. Bilen ble kjørt inn i hallen og vi kunne kikke på bilen. Han tok frem beskyttelsesfolien men folien var ikke bred nok til å dekke hele dybden på fangeren (!). Han la folien på fangeren og anviste og lurte på om det var i orden å sette på denne. Nei, det var det ikke. Lurte deretter på hvor bred jeg ønsket beskyttelsen og tok deretter fingeren som  og laget en ripe med neglen sin i bakfangeren (!!) "Er det der du vil ha den? Vi må bestille opp en annen film som er bredere...". Oj, tenkte jeg... Han virket litt irritert at jeg hadde ventet på han, fordi han sa at det var bedre om jeg hadde satt igjen bilen så han kunne jobbe i fred og uten stress. Nope! Ikke sjanse i havet at du kommer i nærheten av bilen min igjen tenkte jeg.

Dro derfra igjen uten at det var blitt gjort noe med bilen. Makan til tull.
Kan vel ikke være nødvendig å poste dette i 2 tråder. Denne tråden har vel heller ingenting med dette å gjøre.....
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

T-Nico

Bestilte 31.05 - ble produsert 03.09 og fikk bilen levert forrige fredag (23.09). Da hadde bilen stått hos forhandler og ventet på klargjøring en liten uke.
BMW i3 Fully Charged 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA