Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

JorgenM

Jeg har ikke brukt Autopassbrikke på 5 år, ei heller på dieselkjerrene. Bomstasjonene leser skiltene så man blir registrert uansett.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 20. september 2016, klokken 17:09
Jeg har ikke brukt Autopassbrikke på 5 år, ei heller på dieselkjerrene. Bomstasjonene leser skiltene så man blir registrert uansett.
Det stemmer at du ikke trenger å bruke brikken, men du må ha registrert bilen i Autopass.

Rayray

Sitat fra: MrBeery på tirsdag 20. september 2016, klokken 11:07
Sitat fra: kln66 på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:30
Kan det ha noe å si hvilke pakker man bestiller bilen med? Dvs at noen utstyrskombinasjoner produseres oftere enn andre?
I følge vår selger hadde dette ingen betydning for leveransetid.

Fortsatt uke 49 i følge selger...

Protonic Blue

Sitat fra: TM på tirsdag 20. september 2016, klokken 17:04
Sitat fra: Protonic Blue på tirsdag 20. september 2016, klokken 16:02
Nå er det mindre enn 24 timer til jeg får bilen. Gleder meg som en unge  ;D

Har fått registreringsnummer for å bestille autopass-brikke. Men nei, registreringsnummer er ikke nok, de vil også ha kopi av vognkort  :o Får se om det holder med onsdag for å få brikke til den første store turen til helgen :D
Har aldri vist kopi av vognkort selv om det står oppgitt på siden deres. Har bare lagt inn en sak hvor jeg skriver at jeg har kjøpt elbil og oppgitt reg.nummer.

Har gjort det samme, uten vognkort kopi. Får se om de melder seg eller om det er akseptert. Står jo registrert hos biltilsynet som elbil. Må jo egentlig holde det...
Protonic Blue i3 siden 09/2016

stein84

Ringte bare bom-selskapet i Trondheim dagen jeg fikk e-golfen, de sa den var registrert og alt OK. Måtte vel betale 300,- tror jeg, i pant for brikken.

Kjørt et år uten brikke i den.

Øyvind.h

Sitat fra: KMfluid black på tirsdag 20. september 2016, klokken 16:45
Takk for svar.

Da blir det autopass brikke på meg (bilen står på kaia i Drammen).
Tar vel noen dager før den er leveringsklar

Bra du skaffer brikke og monterer. Ikke vær en av de som forsøker å dra opp adminkostnadene til bomselskapene. Det er spesielt dårlig gjort i lys av at vi faktisk får kjøre kostnadsfritt i bommene. Men noen tenker bare på seg selv :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Olemann

Det fine med karbon/plast i3 er at du ikke trenger montere brikken, bare legge den rett vei i bagasjerommet foran under panseret, intet stål som hindrer der.....kjekt å slippe ha den i vinduet når det skal vaskes etc :-)

masae

Har fått registreringsnummer for å bestille autopass-brikke. Men nei, registreringsnummer er ikke nok, de vil også ha kopi av vognkort  :o Får se om det holder med onsdag for å få brikke til den første store turen til helgen :D

Tips: Logg inn på "Mine sider" på nettsidene til Statens Vegvesen med BankID. Der kan du laste ned PDF-kopi av midlertidig vognkort frem til det "permanente" vognkortet er produsert.
Dette kan du legge ved mailen til Fjellinjen.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Usikker på detta

Er vel litt off topic dette med autopassbrikken, men våger meg på et spørsmål likevel..

Er dette noe jeg må fikse før jeg henter bilen? Har ikke tenkt på dette før jeg leste om det her, litt grunnet i at jeg trodde man mottok en "startpakke" fra norsk elbilforening som inneholdt slike ting (?)..Sikkert naivt av meg å tro det :)

Jeg har autopassbrikke i bilen jeg skal levere i innbytte - kan jeg ta ut denne og bruke den i elbilen, da etter å ha tatt kontakt med Fjellinjen(?) slik at brikken blir omregistrert?

Kanskje dette er noe jeg bør fikse asap.

turfsurf

Bare å ta ut av gamlebilen og få brikken omregistrert.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Jokkhov

Forhandler tar seg av det meste. Han omregistrerer brikken for deg. Møt opp, og gjør det som eventuelt måtte mangle etterpå.  Bilen får du hente uansett.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

Protonic Blue

Sitat fra: masae på onsdag 21. september 2016, klokken 00:42

Tips: Logg inn på "Mine sider" på nettsidene til Statens Vegvesen med BankID. Der kan du laste ned PDF-kopi av midlertidig vognkort frem til det "permanente" vognkortet er produsert.
Dette kan du legge ved mailen til Fjellinjen.

Takk! Det skal jeg gjøre  :)

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 21. september 2016, klokken 06:01
Er vel litt off topic dette med autopassbrikken, men våger meg på et spørsmål likevel..

Er dette noe jeg må fikse før jeg henter bilen? Har ikke tenkt på dette før jeg leste om det her, litt grunnet i at jeg trodde man mottok en "startpakke" fra norsk elbilforening som inneholdt slike ting (?)..Sikkert naivt av meg å tro det :)

Jeg har autopassbrikke i bilen jeg skal levere i innbytte - kan jeg ta ut denne og bruke den i elbilen, da etter å ha tatt kontakt med Fjellinjen(?) slik at brikken blir omregistrert?

Jeg har skaffet meg fortum sin brikke i tillegg. Blir noen turer til Sverige. Mulig at det er nok med elbilforening sin brikke, så det er bare for sikkerhets skyld.
Protonic Blue i3 siden 09/2016

Elmo

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 21. september 2016, klokken 06:01

Jeg forstår ikke begrunnelsen, men jeg har aldri fått lov til å bruke brikke fra en fossilbil i elbil. Bare bytte elbil til elbil, og fossil til fossil.
JEg har også to avtaler, en for elbilene og en annen for fossilbilene

PS: JA, jeg har en god del biler  8) :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Usikker på detta

Mottatt - takker!
Ja nei jeg aner ikke, og bilselger har ikke nevnt noe av dette med en knyst..så jeg vet ikke. Det tar også voldsomt med tid før jeg får svar fra ham, og er i uggabuggaland og kan ikke ringe grunnet 1million kroner pr. min.

Jeg hadde i det minste en chat med forsikringsselskapet mitt nå, slik at deet i det minste er i boks og jeg kan trygt kjøre bilen ut av butikken, på mandag tipper jeg.

Mulig selger har full kontroll og fikser alt - kan hende derfor han ikke har nevnt noe av noe som helst av slike praktiske ting.

Jokkhov

Noen som har bestilt nå i September og har fått ca uke for levering?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA