Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

NiiN

Sitat fra: MrManaMode på onsdag 24. august 2016, klokken 09:58
Sitat fra: TM på tirsdag 23. august 2016, klokken 15:00
Sitat fra: MrManaMode på tirsdag 23. august 2016, klokken 11:41
VIN skal være V882673, uten at jeg vet hvordan jeg bruker dette nr.
Legg det inn i www.bimmer.work, så ser du spesifikasjon og illustrasjon på bilen din. Du kan også laste ned appen BMW i Drivers Guide appen og legge inn VIN nummeret, så får du tilgang til online dokumentasjonen som er laget for din bil  ;)

Jeg prøvde den siden, og idag appen. Begge sier at jeg skal legge inn de siste 7 sifrene i VIN. Men det tallet der har jo bare 6 siffer og er dermed dømt ugyldig av både internettsiden og av appen.
Kanskje jeg har fått feil type nr av forhandler?

Til Masae, vennligst legg ut flere bilder :-) Av innsiden også!
Du må legge inn med V foran, så skal det funke. Fikk det til på pcen uten adblock, men ikke mobil.

kln66

Sitat fra: kln66 på tirsdag 23. august 2016, klokken 07:37
Bestilte Charged edition m/standard interiør den 19/8, hos Bavaria Lillestrøm.
Da antydet selgeren uke 50 for levering, basert på en bestilling sendt tidligere samme dag.
I går ringte han imidlertid og kunne fortelle at bestillingen var sendt, og at tidligste leveringstidspunkt nå var uke 39  :)

...og der ble levering endret tilbake til uke 50  :(
Var visst skjedd en feil i BMW-systemet

Luniboy

Takk for oppdatert info  :-\
så jo for meg 10 uker raskere levering på min også her et lite øyeblikk, men men ... ikke lenge til uke 49  ;D
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

MrManaMode

Sitat fra: MrManaMode på tirsdag 23. august 2016, klokken 11:41
Jeg bestilte fully charged ed. i midten av mai hos BMW Kokstad (Bergen) og skal visst få bilen ila neste uke. Den var allerede på vei til Norge.
Fikk originalt estimert levering i uke 37, så de er faktisk før tiden med min bil.

VIN skal være V882673, uten at jeg vet hvordan jeg bruker dette nr.

Min står visst i Drammen å venter på transport nå, sammen med 20 andre i3-er som skal til Vestlandet. Rart at det ikke går radig med tranport over fjellet, at de hadde en interesse av å få de ut av porten så fort som mulig. Men tålmodighet til rett over helgen skal eg klare XD.

masae

Jeg har lagt ut noen bilder her for de som er interessert, bla. av interiøret: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0iJ0DiRHJPrH3k

BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Pallesnekkern

Sitat fra: masae på onsdag 24. august 2016, klokken 15:23
Jeg har lagt ut noen bilder her for de som er interessert, bla. av interiøret: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0iJ0DiRHJPrH3k

Flotte bilder. Gleder meg til å få ny bil nå.

Min ankommer straks Drammen, så det tar vel en uke eller 2 før jeg får den. Opprinnelig levering var estimert til uke 43. Bestilte 10 mai hos Bavaria Lillestrøm.

sfinxern

Endelig skikkelige bilder. Tusen takk :)!
Nydelig bil. Gleder meg voldsomt! Bilen min produseres ila morgendagen, så håper jeg får den litt før uke 40 :)!

Ser forresten at bilen min er konfigurert med alarm selv om selger anbefalte å ikke ta det med. Vel vel.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Snorre

Bilen ankommet Drammen inatt. Overlevering onsdag neste uke.
BMW i3 94Ah

Protonic Blue

Så flotte bilder :)
Er litt misunnelig nå  8)

Bilen min skal produseres neste mandag og jeg håper på levering max 3 uker senere  ;D
Protonic Blue i3 siden 09/2016

Smbob

Var til Sulland Trondheim den 4. august og signerte kontrakt på ny bil.
i3 94 Ah, "full pakke", protonic blue.
Fikk i dag tilbakemelding om levering "senest november/desember".
Når er det ordren/bilen får tildelt vin nummer?

Gleder oss til en ny BMW!
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Protonic Blue

VIN nr fåes ca 14 dager før produksjon.
Protonic Blue i3 siden 09/2016

sfinxern

Da har bilen fått produksjonsdato ;D!

Bare å vente litt til da.. håper jeg er heldig med transport og videre logistikk!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Plenklipper

Signerte bestilling 30. Mai, og fikk antydet tidligste overlevering uke 42.
Når jeg endelig fikk kontakt med selger denne uka fikk jeg beskjed om at den allerede va produsert og på vei opp, skulle få nærmere beskjed når selger fikk leveringsdato fra transportøren. Fikk ikke vin-nr eller produksjonsdato. Jeg vet det varierer litt hvordan produksjonsdato treffer i forhold til utskiping ol., men er det noen som har erfaring på hvor lang tid man kan forvente på levering etter produksjon? Skal leveres i trøndelag, så det går sikkert noen dager ekstra for frakt opp hit også?

Sent from my iPhone using Tapatalk

tito

Sitat fra: Plenklipper på fredag 26. august 2016, klokken 08:57
Signerte bestilling 30. Mai, og fikk antydet tidligste overlevering uke 42.
Når jeg endelig fikk kontakt med selger denne uka fikk jeg beskjed om at den allerede va produsert og på vei opp, skulle få nærmere beskjed når selger fikk leveringsdato fra transportøren. Fikk ikke vin-nr eller produksjonsdato. Jeg vet det varierer litt hvordan produksjonsdato treffer i forhold til utskiping ol., men er det noen som har erfaring på hvor lang tid man kan forvente på levering etter produksjon? Skal leveres i trøndelag, så det går sikkert noen dager ekstra for frakt opp hit også?

Min ble produsert i uke 29. Enda ikke fått dato på overlevering... også Trøndelag. Ser det er flere som har blitt produsert senere enn min, som har fått skilter.  Først ble leveranse estimert til u35, senere fremjustert til u33. Nå er jeg usikker på om det blir i neste uke. Har tidligere sett her på denne tråden at en generelt må påregne 4-6 uker fra produksjonsdato til overlevering. 

Selv om jeg føler det går litt tregt når en venter på en ny bil, så er det fremdeles innenfor normalen.

--
Tito

KnutOL

For de som fortsatt håper på EL skilter på den nye bilen sin... Høyeste EL skilt nummer som er registrert er nå EL99991, registrert på en i3 i Tromsø. Og i går så jeg en Protonic Blue i3 med skilt helt nede på EL9945xx  ::) så det kan bety at det er noen flere EL skilter ledige som ikke har blitt registrert i systemet ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA