Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

sfinxern

Når vet dere sånn ca at bilene produseres? Er det mulig å se hvor langt de er kommet i produksjonen på VIN?

Og hvordan kan man følge dem videre?

Vil det oppdateres med produksjonsdato på bimmer.work når den er klar?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

hemi

tito

Sitat fra: sfinxern på torsdag 18. august 2016, klokken 10:15
Når vet dere sånn ca at bilene produseres? Er det mulig å se hvor langt de er kommet i produksjonen på VIN?

Og hvordan kan man følge dem videre?

Vil det oppdateres med produksjonsdato på bimmer.work når den er klar?

bimmer.work ser du bare når den er ferdig produsert.
VIN, som du kanskje på oppfordring får fra forhandler, er vel klar opptil 14 dager før produksjon.
Ellers er det bare forhandler som kan se de øvrige statuskodene underveis i produksjonen og frem til levering overlevering.
Min erfaring at er at de ønsker å si minst mulig.
Min bil, som ble produsert samtidig med TM sin den 21.7, vet jeg enda ikke når jeg får.

TM

Sitat fra: tito på torsdag 18. august 2016, klokken 12:40
Min bil, som ble produsert samtidig med TM sin den 21.7, vet jeg enda ikke når jeg får.
Jeg hadde nok uvanlig flaks. Det virker nesten som om den har blitt oppfattet som en demo-bil. Det skal jo ikke være mulig å få levert en bil 14 dager etter produksjon. Din bil kan ikke være langt unna nå, så det er bare å glede seg. Har rukket 1500 km elektrisk glede til nå  ;)

hemi

Snorre

Noen her med levering rundt uke 40 som har fått informasjon fra Bilia? Kanskje litt tidlig?
BMW i3 94Ah

masae

Jeg fikk opplyst levering av min bil i uke 40, og skal hente den på tirsdag.

En fully charged protonic blue.

Bavaria Oslo.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

TM

Sitat fra: Snorre på lørdag 20. august 2016, klokken 14:05
Noen her med levering rundt uke 40 som har fått informasjon fra Bilia? Kanskje litt tidlig?
Har du fått oppgitt chassisnummeret så du kan sjekke når den blir produsert ?

Snorre

Topp. Da ringer jeg dem på mandag og forhører meg om status, evnt. får VINnr. Bestilt på Bilia Skøyen.
BMW i3 94Ah

sfinxern

Sitat fra: masae på lørdag 20. august 2016, klokken 14:48
Jeg fikk opplyst levering av min bil i uke 40, og skal hente den på tirsdag.

En fully charged protonic blue.

Bavaria Oslo.

Jeg har også bestilt fra Bavaria Oslo. Med levering uke 40.

Når bestilte du? Det var jo enormt stor forskjell. Må være pga avbestillinger?

Og når får man beskjed om levering egentlig?
2017 Tesla Model S 75D

masae

Jeg bestilte bilen den 18. mai.

Ordrebekreftelsen sa at jeg kunne forvente levering i uke 40, men selgeren ringte meg forrige tirsdag og sa jeg kunne hente den førstkommende tirsdag. Da hadde bilen nylig ankommet Drammen.

Han var åpenbart overrasket over at bilen kom så lenge før estimert leveringsdato selv også.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

KnutOL

Da var du nok ekstra heldig med det ja. Jeg bestilte 25. Mai, altså en uke etter deg, med ubekreftet levering uke 40. Jeg har fått vite at bilen skal produseres uke 34 (neste uke).

john

Gjelder mange i følge min forhandler.
Min var klar forrige fredag, men jeg rekker ikke hente den før nå på torsdag.
Hadde levering i uke 39.

sfinxern

Jeg også bestilte noe senere, 27.mai. med levering uke 40.

Sa forhandler noe om hvorfor dette gjaldt mange? Har de fått effektivisert produksjonen så de lager flere, eller er det mange avbestillinger?
Tenker at det kan ha vært mange som har kastet seg på tidlig i mai og trukket seg i etterkant?

Når får dere vite produksjon? Regner med at man må henge på sin egen forhandler for å få vite dette?
2017 Tesla Model S 75D

Protonic Blue

Bestillte bilen min 28.05 hos Bilia Skøyen. Fikk ubekreftet leveringstid uke 42. Forrige uke fikk jeg beskjed at bilen produseres 29.08 med levering uke 39.

Så vidt jeg har fått med meg jobber de også på lørdager, uten å vite om det er normalt eller ikke. De produseres omtrent 50 biler/dagen (til europeisk marked) hvorav de fleste går til Norge. (Har fått med meg at det produseres flere som gå til USA o.l som jeg ikke klarer å følge med...)
Protonic Blue i3 siden 09/2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA