Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Terondo

Madammen har "heldigvis" ikke lappen, så i3'en blir bare min.

Kjekt når man legger ut bilder av bilen fra sitt naturlige habitat. Siden jeg bor i Bergen, er det jo kjekt å holde litt oversikt over i3'ene her i byen. Så langt vet jeg bare om i3_X3_X5_730 sin, som har blitt levert.

Jeg driver litt på si som fotograf, så når nok folk får seg i3 i Bergen, hadde det vært moro å linet de opp et sted, og tatt noen bilder.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Tinhlevan

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 07:42


Takk, mine herrer.  8)

- Målte forbruket ved hjelp av en forbruksmåler. Det varierte fra 2555W til 2650W.
- Sommerdekk ble bestillt på turbinfelgene og vinterdekk på standard ... det var BMW Jaeger som foreslo dette.(!)
- Jeg bare fatter og begriper hvor god denne bilen er å kjøre. Det morsomme er jo at i går, da jeg kjørte bilen ut fra BMW Jaerger i Åsane ... var første gangen jeg i det hele tatt kjørte bilen. Og for en bil!! Jeg bare er blitt sååå glad i den allerede ... (litt barnslig lykke der ::) ) ... men det er lov. Det skal MYE til for at jeg ikke står på barrikadene for å forsvare fakta om at enhver husholdning i Norge, sklulle/måtte/burde ha minst èn EL-bil i parken.  ;D


Men måtte du bet. ekstra for omlegging av dekkene, eller fikk du de ferdig omlagt fra leverandøren?
Iflg. Skøyen så må jeg bet. 1500 for omlegging.

østfolding

Vi som har bestilt med vinterdekk får vel i alle fall bilen levert på disse, og sommerdekke i baksetene?

Vind

#153
Sitat fra: østfolding på fredag 31. januar 2014, klokken 11:32
Vi som har bestilt med vinterdekk får vel i alle fall bilen levert på disse, og sommerdekke i baksetene?
Det er helt korekt,  Europeisk fabrikk har skjønt hva som fungerer - så bilen kommer på vinterdekkene til forhandler - og sommerdekkene er 100% ubrukt ;-)

Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 11:29
Men måtte du bet. ekstra for omlegging av dekkene, eller fikk du de ferdig omlagt fra leverandøren?
Iflg. Skøyen så må jeg bet. 1500 for omlegging.

Omlegginskostnad er vel om man ønsker å bytte rundt, men det er behandlet i en annen tråd, og litt kronglete siden sommerdekkene er litt bredere bak.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Jone

Kjørte akkurat forbi karrosseriavdelingen til Bavaria Stavanger, og der stod det 4 i3'er på rekke og rad på utsiden. En Andesite, to Laurel (tror jeg, kanskje Arravani) og en Solar. Andesite'en var ikke min, den så ut å ha Suite-interiør og 428-hjul (min har Loft og 427 vinter/429 sommer). Håper min står inne og blir klargjort for overlevering på tirsdag. Den ene mørke stod også med 428, mens de to siste hadde 430. MortenH's Solar?

MortenH

Dette var gode nyheter, Jone. Jeg har jo ennå ikke hørt noe fra Bavaria. De vil sikkert sjekke om alt er i orden etter transporten, før de avtaler overleveringen. Håper det blir neste uke...
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Tinhlevan

Sitat fra: Vind på fredag 31. januar 2014, klokken 11:59
Sitat fra: østfolding på fredag 31. januar 2014, klokken 11:32
Vi som har bestilt med vinterdekk får vel i alle fall bilen levert på disse, og sommerdekke i baksetene?
Det er helt korekt,  Europeisk fabrikk har skjønt hva som fungerer - så bilen kommer på vinterdekkene til forhandler - og sommerdekkene er 100% ubrukt ;-)

Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 11:29
Men måtte du bet. ekstra for omlegging av dekkene, eller fikk du de ferdig omlagt fra leverandøren?
Iflg. Skøyen så må jeg bet. 1500 for omlegging.

Omlegginskostnad er vel om man ønsker å bytte rundt, men det er behandlet i en annen tråd, og litt kronglete siden sommerdekkene er litt bredere bak.


Er klar over det med kostnad av omlegging men saken er at det ble diskutert mellom meg og selger FØR han sendte inn bestillingen. Og derfor skjønte jeg ikke hvorfor det ble så vanskelig å få satt dekk på riktig felg etter kundens ønske!?!

i3_X5_730

Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 14:10...Og derfor skjønte jeg ikke hvorfor det ble så vanskelig å få satt dekk på riktig felg etter kundens ønske!?!

Kunden har alltid rett og i mine 17 år som kunde hos BMW Jæger har jeg alltid fått det slik jeg ville, uten spørsmål, men med vennlig imøtekommelse og gode råd. Å sette vinterdekkene på standardfelgene og sommerdekkene på turbinfelgene ble foreslått av BMW Jæger, før jeg i det heletatt tenkte på det ...  ;)

Tinhlevan

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 14:10...Og derfor skjønte jeg ikke hvorfor det ble så vanskelig å få satt dekk på riktig felg etter kundens ønske!?!

Kunden har alltid rett og i mine 17 år som kunde hos BMW Jæger har jeg alltid fått det slik jeg ville, uten spørsmål, men med vennlig imøtekommelse og gode råd. Å sette vinterdekkene på standardfelgene og sommerdekkene på turbinfelgene ble foreslått av BMW Jæger, før jeg i det heletatt tenkte på det ...  ;)

Høres veldig bra ut, og riktig i mine ører.
Men ble dette dekkvalget gjort uten ekstra kostnad for deg?
På skøyen måtte jeg bet. for jobben(1500)

i3_X5_730

#159
Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 16:17
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 14:10...Og derfor skjønte jeg ikke hvorfor det ble så vanskelig å få satt dekk på riktig felg etter kundens ønske!?!

Kunden har alltid rett og i mine 17 år som kunde hos BMW Jæger har jeg alltid fått det slik jeg ville, uten spørsmål, men med vennlig imøtekommelse og gode råd. Å sette vinterdekkene på standardfelgene og sommerdekkene på turbinfelgene ble foreslått av BMW Jæger, før jeg i det heletatt tenkte på det ...  ;)

Høres veldig bra ut, og riktig i mine ører.
Men ble dette dekkvalget gjort uten ekstra kostnad for deg?
På skøyen måtte jeg bet. for jobben(1500)

Ja sikkert ... hassje peiling. Det var (sikkert) innbakt i prisen til vinterdekkene og felgene ...  :o
(Bare drar kortet jeg ...  ;D )

Tinhlevan

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 16:23
Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 16:17
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Tinhlevan på fredag 31. januar 2014, klokken 14:10...Og derfor skjønte jeg ikke hvorfor det ble så vanskelig å få satt dekk på riktig felg etter kundens ønske!?!

Kunden har alltid rett og i mine 17 år som kunde hos BMW Jæger har jeg alltid fått det slik jeg ville, uten spørsmål, men med vennlig imøtekommelse og gode råd. Å sette vinterdekkene på standardfelgene og sommerdekkene på turbinfelgene ble foreslått av BMW Jæger, før jeg i det heletatt tenkte på det ...  ;)

Høres veldig bra ut, og riktig i mine ører.
Men ble dette dekkvalget gjort uten ekstra kostnad for deg?
På skøyen måtte jeg bet. for jobben(1500)

Ja sikkert ... hassje peiling. Det var (sikkert) innbakt i prisen til vinterdekkene og felgene ...  :o
(Bare drar kortet jeg ...  ;D )

Hehe, ja. Kortet skal nok få kjørt seg når jeg henter min om 3-4 uker:-)

Joi


TAS

Hvordan finner man ut mer nøyaktig rundt produksjonsdag? Vet fra Bilia Skøyen at min skal produseres i uke 8!
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

østfolding


Joi

Du må ha VIN på bilen og så må du gå inn på bmwarchiv.de
I dag holder de på med ca vz60011 osv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA