Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Ragnar79

Sitat fra: Rayray på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:24
Sitat fra: Ragnar79 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 20:16
Jeg signerte kontrakt i Tønsberg i dag, tidligste forventede levering var uke 49. Det blir lenge å vente på denne bilen :)
Protonic Blue Fully Charged Edition 90ah

Også dagen før meg da gitt.... Bestilt samme! Godt valg!
BMW i3 Protonic Blue

tito

Sitat fra: Ragnar79 på fredag 22. juli 2016, klokken 02:46
Sitat fra: Rayray på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:24
Sitat fra: Ragnar79 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 20:16
Jeg signerte kontrakt i Tønsberg i dag, tidligste forventede levering var uke 49. Det blir lenge å vente på denne bilen :)
Protonic Blue Fully Charged Edition 90ah

Også dagen før meg da gitt.... Bestilt samme! Godt valg!

Ragnar79

Sitat fra: tito på fredag 22. juli 2016, klokken 10:49

Fikk du lov til å endre på en FC edition i etterkant? Hadde jeg visst det så hadde jeg nok endret på interiøret jeg også...

Selger mente han hadde hørt at det skulle være mulig "nedgradere" interiøret så jeg bestilte FC så skulle han sjekke. Det var ikke mulig så det endte opp med at bilen ble ca 8`` dyrere med de endringene jeg gjorde, noe jeg for så vidt regnet med. Jeg gikk jo glipp av FC pakkeprisen og måtte bygge opp bilen fra bunn av, derfor ble den litt dyrere.
Å betale mer for mindre utstyr gikk helt fint  ::)
BMW i3 Protonic Blue

Rayray

Sitat fra: Ragnar79 på fredag 22. juli 2016, klokken 11:35

Fikk du lov til å endre på en FC edition i etterkant? Hadde jeg visst det så hadde jeg nok endret på interiøret jeg også...

Selger mente han hadde hørt at det skulle være mulig "nedgradere" interiøret så jeg bestilte FC så skulle han sjekke. Det var ikke mulig så det endte opp med at bilen ble ca 8`` dyrere med de endringene jeg gjorde, noe jeg for så vidt regnet med. Jeg gikk jo glipp av FC pakkeprisen og måtte bygge opp bilen fra bunn av, derfor ble den litt dyrere.

Hvorfor endret du, om jeg får spørre?

Ragnar79

Sitat fra: Rayray på fredag 22. juli 2016, klokken 19:44
Sitat fra: Ragnar79 på fredag 22. juli 2016, klokken 11:35

Hvorfor endret du, om jeg får spørre?

Slik jeg tenker så har jeg aldri kjøpt bil med skinnseter og synes det blir varmt og klamt om sommeren, derfor bedre med lodge. Lyst interiør som jeg synes passer bedre til denne bilen.
Soltak ønsker jeg ikke fordi det er dårligere lydisolering.
Kumlokkene synes jeg er ok til vinterbruk, de andre går jo feil vei på den ene siden av bilen, det blir litt "rart".
Da får jeg bilen slik jeg ønsker, det er jo fint når man skal ha helt ny bil :)
BMW i3 Protonic Blue

Rayray

Stemmer stemmer.. Var inne på tanken selv, hadde et tilbud først med loft interiør osv, men etter litt vurdering gikk jeg for FC. Aldri hatt glasstak/luke, så hadde lyst på det, samt at den ellers hadde alt jeg hadde på lista og litt til.

Men det med lydisolering tenkte jeg ikke på, burde kanskje gjort det, i og med at jeg kjører 85% på motorvei... Menmen, uansett er den nok langt bedre isolert en kassa jeg kjører i dag!

Ragnar79

BMW i3 Protonic Blue

TM

Det kunne vært morsomt med et møte i Protonic-klubben  ;).
Det må vel bli en gang sent på høsten antar jeg. Kanskje Drammen er en bedre møteplass for å få med Oslo - Asker også ? Og det er jo der bilen for første gangen ruller på norsk jord.

sfinxern

Jeg er med på et møte! Artig å utveksle litt erfaringer og "tips&triks" :)!

Kjenner det er litt lenge til uke 40 enda, men jammen går dagene fort også. Og det blir jo morsomt når de første bilene kommer tio Norge og vi får høre litt fra eierne :).

Må jo ta en tur innom forhandler når demobilene er kommet også!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Rayray

Sitat fra: TM på lørdag 23. juli 2016, klokken 07:08
Det kunne vært morsomt med et møte i Protonic-klubben  ;).
Det må vel bli en gang sent på høsten antar jeg. Kanskje Drammen er en bedre møteplass for å få med Oslo - Asker også ? Og det er jo der bilen for første gangen ruller på norsk jord.

Kan vi ikke si rett før jul eller i verste fall nyttår, så får vi som har vært trege i avtrekkeren være med, med riktig bil...

TM

Nå går det unna :-) 
Snakket med selger og så vidt han kunne se hadde bilen forlatt havnen med kurs for Drammen. Kanskje bilene våre er med samme båt, LMOR ? Har du fått status på din ?

LMOR

Alle som er produsert samme uke kommer nok med samme båt. Min er også bekreftet på vei.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

tito

TM: Du får speide etter noe blått når Autoprestige,  http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:299723/zoom:12 , legger til kai i ettermiddag. Kanskje tvilsomt om du ser den på kamera 8 her men... http://drammenhavn.no/index.php/web2015/webkamera

TM

Takk for tipset @tito  ;). Når er din bil ventet ?

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA