Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: LMOR på søndag 10. juli 2016, klokken 22:53
4U9 er akustisk fotgjengervarsel.
Det er veldig få som har kjøpt skinn faktisk. Stort sett bare de fra Norge som har kjøpt fully charged. Ser du som de fleste er standard og loft.

Skinn er vel en pest i en sommervarm bil og i en iskald for den saks skyld. Det er i alle fall min erfaring og valgte det bort, men BMW's skinn er kanskje annerledes ? Og så er det vel bare i Norge at ungene er noen griser - i andre land er de veloppdragne  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Sommervarme er vel ikke akkurat noe stort problem der jeg bor  8)
Og jeg tror det går bra om vinteren også. Jeg forvarmer hver dag, så det blir ikke slik som i de andre bilene jeg har hatt med skinn.
Jeg hadde ikke valgt skinn, men nå tror jeg faktisk det skal bli bra. Det er klart lettere å gjøre rent etter oppkast...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på mandag 11. juli 2016, klokken 08:47
Det er klart lettere å gjøre rent etter oppkast...
Jeg valgte også skinn "mot min vilje". Men nå ser jeg at det var et godt valg  ;D

LMOR

I dag går det mange Protonic Blue fully charged til Norge.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Det spørs om ikke det er demobiler. Jeg fikk VIN id i dag. Den er nr 7358, så da er det fortsatt ca 250 biler som skal produseres før min. Da ligger den vel an til slutten av uke 29. Men det er vel greit at de får luket ut nybegynner-feilene og mandagsbilene før de produserer min  ;)

Haralda

Har det så my å si om bilen produseres nå eller senere når det bare er batteriet som er nytt? Eller er det noe mer på vei som vi ikke har sett før på den gamle?

TM

Sitat fra: Harald Amundsen på mandag 11. juli 2016, klokken 14:50
Har det så my å si om bilen produseres nå eller senere når det bare er batteriet som er nytt? Eller er det noe mer på vei som vi ikke har sett før på den gamle?
Nei, men det er jo alltid gøy å være først ute med å teste den nye modellen.

LMOR

Sitat fra: TM på mandag 11. juli 2016, klokken 14:12
Det spørs om ikke det er demobiler. Jeg fikk VIN id i dag. Den er nr 7358, så da er det fortsatt ca 250 biler som skal produseres før min. Da ligger den vel an til slutten av uke 29. Men det er vel greit at de får luket ut nybegynner-feilene og mandagsbilene før de produserer min  ;)
Enig, tror også det er demobiler, og da er det noe rettferdighet i verden, at jeg kom før deg.
Er rimelig sikker på at din blir ferdig neste uke, og da kommer de sikkert med samme båt, og så er vi prisgitt biltransportene fra Drammen som skal fylles opp. Stor forskjell på timing vs hvor du bor i landet.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Uansett får vi nok begge bilene våre i løpet av august slik vi er forespeilet  :)

LMOR

Det går ikke så fort denne uke så langt, og for første gang hopper de over noen... Vet ikke hvorfor. Men det er laget fully charged til Norge etterpå  :)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på tirsdag 12. juli 2016, klokken 15:58
Det går ikke så fort denne uke så langt, og for første gang hopper de over noen... Vet ikke hvorfor. Men det er laget fully charged til Norge etterpå  :)
Jeg så også det. Ser ut som om de ikke har produsert 30 biler engang siden i går. De lengter vel etter ferie, så det blir lange kaffe pauser med is  ;D

Ragnar79

Jeg signerte kontrakt i Tønsberg i dag, tidligste forventede levering var uke 49. Det blir lenge å vente på denne bilen :)
Protonic Blue Fully Charged Edition 90ah
BMW i3 Protonic Blue

TM

@Ragnar79, gratulerer og velkommen til klubben. At det er et godt valg vises desverre også på leveringstiden. Det hender at man rykker litt fram i køen underveis.

hemi

ventetiden har da steget ca 12 uker, på 4 uker :o
poppis ja..

velkommen i team protonic blue, vi har masse medlemsfordeler osv... og alle håper fargen blir kul :p

Plenklipper

Jeg bestilte min første elbil i slutten av Mai, en Protonic Blue Fully Charged 90Ah.
Burde nok luktet på elbil-konseptet for lenge siden da jeg pendler 150km t/r Trondheim til jobb, men har hatt litt bekymringer ang rekkevidde på tidligere modeller. Er en svoren BMW-mann, så når i3 kom med lengre rekkevidde var valget egentlig enkelt.  :)

Signerte kontrakt 30 Mai hos Sulland i Trondheim, fikk oppgitt "Tidligste, ikke-bindende uke for overlevering: 42/2016".
Har litt blandede erfaringer med forhandleren, så jeg er litt spent på hvordan dette går.  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA