Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

Magster

Snakker om sola så skinner den, de ringte nå å beklaget at jeg ikke hadde fått den tidligere, men bestillingen ligger inne, og alt er i orden.  8)

sfinxern

Hei! Er det noen som skal lease den nye i3'n?

Hvordan er regnestykket på det? Innskudd / pr mnd (er jo også avhengig av innskudd, kjørelengde mv) osv?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Pallesnekkern

Jeg var inne å satte meg på "venteliste" allerede i slutten av februar på den nye modellen. Likevel har jeg fått estimert levering i uke 43. Må si at jeg er svært missfornøyd med hvordan BMW prioriterer bilene. Noen andre som har fått så sen levering?  Var selvsagt mye krøll med datasystemet. Skrev kontrakt 10.mai

Magster

Enda ikke fått dato selv, skrev kontrakt 9. mai. De ringte og sa at bestillingen ligger inne og mail kommer, men jeg venter fortsatt i spenning. Blir skuffet hvis jeg får sen leveringsdato.

tito

Jeg skrev kontrakt 10. mai og har fått bekreftet levering i uke 35 (tidligst ikke bindende levering) Har stått på "liste" siden februar og bestillte "full pakke" protonic blå.

TM

Jeg har fått bekreftet at bilen skal være ferdig produsert i uke 29.  Protonic blue, fully charged. Bestillingen ble lagt inn med en gang systemet åpnet.

Hvis det tar 6 uker å få den hit, så henter jeg den selv  ;D

TM

Sitat fra: Pallesnekkern på onsdag 25. mai 2016, klokken 12:49
Jeg var inne å satte meg på "venteliste" allerede i slutten av februar på den nye modellen. Likevel har jeg fått estimert levering i uke 43. Må si at jeg er svært missfornøyd med hvordan BMW prioriterer bilene. Noen andre som har fått så sen levering?  Var selvsagt mye krøll med datasystemet. Skrev kontrakt 10.mai
Det er ofte man får et estimat først, og når produksjonen er bekreftet så får du bedre leveringsdato. Hva har du fått oppgitt som tidligste - ikke bindende levering ? Det er vel ikke uke 43 ?

Pallesnekkern

Sitat fra: TM på onsdag 25. mai 2016, klokken 17:49

Det er ofte man får et estimat først, og når produksjonen er bekreftet så får du bedre leveringsdato. Hva har du fått oppgitt som tidligste - ikke bindende levering ? Det er vel ikke uke 43 ?

Det er nok dessverre det. Kan se ut som de ikke har tatt hensyn til ventelistene, og at kontrakten har blitt liggende en stund. Tok ganske mange dager før jeg fikk bestillingsbekreftelse.

Er forresten en fully charged fluid black jeg bestilte.

Magster

Har fått tidligst ikke bindene levering uke 43 jeg også.

Vanskelig å forstå hvordan noen har fått uke 34, når jeg var ute og bestilte samme dagen :(

LMOR

Tror nok forklaringen er at hvert land har en kvote, og hver forhandler har sin del av den.
Dermed vil de som selger like mange 94Ah biler som i3 i fjor ha en normal leveransetid. De som selger flere vil få lengre leveringstid.
Dermed ser vi merkelige utslag her på forumet.
Vi kan håpe at Norge får noen flere biler slik som når i3 kom, men sannsynligheten er lavere siden Tyskland nå samtidig innførte subsidier.
Jeg er redd for at vi ikke får bilene på de datoene som er oppgitt, både pga mange problemer med levering av skinn og takluke, og at det blir mer krøll om sommeren enn de planlegger med.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

john

Bestilte en i går, fikk produksjon uke 34.

Magster

Hvor bestilte du?

Skjønner ikke hvordan det er mulig at du får 10 uker før meg som bestilte dag 1  :'(

LMOR

Det er vel bare 4 uker forskjell?
34 var produksjon og 44 som du fikk oppgitt er levering?

Spør forhandler om hvorfor.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Magster på fredag 27. mai 2016, klokken 00:03
Hvor bestilte du?

Skjønner ikke hvordan det er mulig at du får 10 uker før meg som bestilte dag 1  :'(

Kan ha noe å gjøre med fargevalg ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

morten69

Sitat fra: Magster på fredag 27. mai 2016, klokken 00:03
Hvor bestilte du?

Noen forhandlere har sikkert lagt inn bestillinger på noen forskjellige biler og hvis en velger 1 av dem får man tidligere
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA