Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

klilleng

Foretrekker egentlig delskinn med alcantara på sitteflater og rygg. Men det er ingen opsjon her så...

Sikkert mulig å kjøpe et slags setetrekk. Hehe.

Amigakongen

Skal alle som skal kjøpe ny bil ha blå? :P
2015 BMW I3 - 11800km

TM

Snakket med en forhandler som fortalte at det fortsatt går mest i Mineral grey og Fluid black. Men noen (inkl. meg selv) vil ha Protonic blue. Har alltid likt blå bil, og de som har sett den "live" i Protonic blue"'sier at den er finere i virkeligheten enn på bilder. Fully charged med mørk eik og Protonic blue tror jeg blir bra  :)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

remoey

Signerte kontrakt 10.5., og har blitt forespeilet leveringsuke 35 (siste uka i august).
Ønsket egentlig lyse stoff-seter, men ble uforsvarlig kostbart å plukke utstyr enkeltvis, så gikk derfor for Fully Charged versjonen. Fargen ble selvsagt Protonic Blue :).
2015 VW e-Golf (byttes ut med i3 i august)
2016 AMG C63 S T
2017 BMW i3 Protonic Blue, Fully Charged (i bestilling)

TM

Godt valg. Det er minst 3 som har kommet til samme konklusjon  ;D
Jeg har fått produksjon uke 29, men levering uke 35. Får håpe det går an å frakte den litt raskere  :)

Trykkfeil rettet: Uke 35 er korrekt

LMOR

Fire uker før produksjonen må vel være raskt nok.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Trykkfeil...det skulle stått uke 35. 6 uker etter produksjon høres litt lenge ut.

Mr.Zero

Sitat fra: JorgenM på torsdag 12. mai 2016, klokken 10:05
Sitat fra: Kanutten på torsdag 12. mai 2016, klokken 07:24
Ser det er enkelte som ikke vil ha skinnseter - hva er årsaken til dette? Er de stygge, vonde, rare?
Kalde om vinteren.
Varme om sommeren.

i3 er forresten den første bilen min UTEN skinnseter. Har alltid vært slik at jeg MÅ ha skinnseter, men etter å ha prøvd "vanlig" har jeg skiftet mening. Ikke knirker det heller :)
Men dette er nok en smakssak.

Vurderer sterkt en "full pakke"-i3 - og den har jo skinnseter. Prøvesatt bilen ca 30 minutter i 20+ her om dagen og da var jeg rimelig klam i r.... Vil derfor ha stoff - men med resten av utstyret, men da må bilen spekkes opp fra en basic - og det blir dyrere.. Blir jeg nødt til å montere kulesetetrekk ala ei Mercedes-drosje...? ??? Kjørte Kia samme dag. Den også med skinn - men med ventilerte seter som standard. Helt konge, men Kia, da... :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Magster

Jeg gikk for Fully charged, men hvis du går for Atelier, 428/29 felger, og ellers alt utstyr i fully charged edition, så ender du på ca samme pris. 

Noen som har bestilt i det siste og fått mail om produksjonsdato forresten? jeg bestilte for 2 uker siden og fortsatt ikke fått. Bavaria sier det fortsatt er problemer med systemet i Tyskland?

LMOR

Fikk svar dagen etter problemene var fixet. Vet ikke om det er blitt nye problemer etter det.
Men du får ikke produksjonsdato allerede nå. Du får bare en ca tidligste dato for levering, basert på en antatt produksjonsuke.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Mr.Zero

Sist ukes bestilling av i3 fikk levering uke 34. Må så regne ca 6 uker til før bilen ruller på norske skilter. Info fra Bilia.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

MrManaMode

Sitat fra: Magster på mandag 23. mai 2016, klokken 09:31
Noen som har bestilt i det siste og fått mail om produksjonsdato forresten? jeg bestilte for 2 uker siden og fortsatt ikke fått. Bavaria sier det fortsatt er problemer med systemet i Tyskland?

Jeg bestilte så snart de fikset problemene med bestillingssystemet sitt, og jeg har fått en estimert leveringsuke i uke 37. Det også en fully charged versjon.

Magster

Jeg var inne første dagen, men da var det som kjent problemer, så var jeg der Mandag ettermiddag etter at systemet var oppe igjen og bestilte. Fortsatt ikke fått mail om estimert leveringstid osv, har ringt Bavaria Lillestrøm 2 ganger og de siser systemet er nede i Tyskland, ("men i løpet av dagen eller i morgen bør det være fikset") , dette ble sagt for en uke siden...

Kjenner jeg begynner å bli nervøs/irritert hvis jeg nå får levering mye senere enn andre. Var jo hos Bavaria første dagen..

LMOR

Har du signert en kontrakt med et bestillingsnummer på, bør du være OK. Hvis ikke så har du sannsynligvis et problem.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA