Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: tito på fredag 06. mai 2016, klokken 09:17
Noen som faktisk har fått bestilt ny versjon ? Hos meg sier de at bestillinger skulle bli mulig på onsdag 4.5 men at systemet var nede. Er heller ikke oppe idag ifølge selger.
Feilen gjelder hele Norge, og det feilrettes i Tyskland.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Magster

TM

Det er jo en viss trøst at at vi flere i samme båt  ;) Får ikke håpe andre land kupper hele juli-produksjonen, men det er vel kvoter for hvert land.

LMOR

Sitat fra: TM på fredag 06. mai 2016, klokken 10:25
Det er jo en viss trøst at at vi flere i samme båt  ;) Får ikke håpe andre land kupper hele juli-produksjonen, men det er vel kvoter for hvert land.
Det er kvoter for hvert land, og kvoter til hver forhandler tror jeg. Uansett står dere bak meg i køen  ;D
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

hehe...jeg har hørt at hele juli-kvoten går til Oslo og Akershus  ;D

LMOR

Sitat fra: TM på fredag 06. mai 2016, klokken 10:56
hehe...jeg har hørt at hele juli-kvoten går til Oslo og Akershus  ;D
Så var det dette med å stole på bilselgeren  ;)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sungrazer

Hvis dere ikke klarer å vente så har jeg en pent brukt i3 til salgs - i dag. ;)

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75475511
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Amigakongen

Uff da, og jeg som trudde jeg var den eneste med i3 her i kommunen. :P

Sitat fra: Sungrazer på fredag 06. mai 2016, klokken 15:01
Hvis dere ikke klarer å vente så har jeg en pent brukt i3 til salgs - i dag. ;)

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75475511
2015 BMW I3 - 11800km

Sungrazer

Sitat fra: Amigakongen på fredag 06. mai 2016, klokken 18:52
Uff da, og jeg som trudde jeg var den eneste med i3 her i kommunen. :P

Hehe - jeg vet om ihvertfall 2 til. Alle innenfor en 2 km radius av der jeg bor. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

ENY

Sitat fra: Hvitmalt på tirsdag 03. mai 2016, klokken 23:49
Sitat fra: ENY på tirsdag 03. mai 2016, klokken 22:28
[
Sendte i dag en mail til selger samt salgssjef i BMW da jeg er irritert og frustrert over hele prosessen for mitt vedkommende. Håper gjerne de får en liten klump i magen etter å ha lest om ikke annet.. Dette er dårlig service av BMW. Er BMW fan på min hals men akkurat dette synes jeg ikke er greit! Dette er hva jeg skrev;

Hei XXX,

Først av alt, veldig happy med den nye bilen min!

MEN – jeg finner det ikke spesielt tillitsvekkende at dere lanserer en ny modell få uker etter at vi har hatt en dialog rundt lansering av den nye i3'en. Du skriver følgende den 22.03;

-          Lansering i år, usikkert om bilene bli leveringsklare i år
-          Vi antar en prisøkning på 30 – 50 000, usikkert om dagens kampanjer vil gjelde på det nye batteriet
-          50% økt TEORETISK rekkevidde, hvor mye rekkevidden øker praksis aner vi ikke, men jeg tipper 30 – 50 km.
   -          Vi kommer til å fortsette å tilby dagens batteripakke når den nye kommer

Jeg finner det særs tvilsomt om dere ikke var klar over lanseringstidspunkt når jeg bestilte bilen min (planlegging av kampanjer etc. tar tid så dere er nødt for å få info om dette god tid i forveien) og de to øvrige punktene du kommenterte er direkte misvisende i forhold til annonsen dere har sendt ut i dag.

Det er andre gangen jeg kjøper bil av dere i løpet av kort tid og dette irriterer meg grenseløst. Hvorfor kunne du ikke bedt meg vente noen få uker med å bestille bilen? Spørsmålet er hva dere har tenkt å gjøre for gjenopprette tilliten? Til info har jeg en god venn som skal bestille seg en ny 320i xd som firmabil nå og jeg kommer, etter dette, til å fraråde han sterkt å benytte Bilia med mindre dere foreslår en kompensasjon av noe slag her.

Jeg er fornøyd med all annen kontakt jeg har hatt med dere, men dette er ikke innafor!

Jeg er veldig spent på hva de svarer deg på denne mailen. Sendte selv noe lignende til min BMW forhandler i dag og fikk følgende svar fra ham

SitatJeg skjønner at det ikke føles 100% ideelt å få bilen sin produsert tre måneder før en ny versjon settes i produksjon. Men uansett når en ny modell lanseres, vil det alltid være noen biler som bestilles og produseres de siste månedene før. Og modellen du har bestilt har heller ikke utgått fra modellsortimentet, så du får ikke en «gammel» bil. Og deres i3 vil bli levert til dere mer en ett kvartal før den første i3 94A ruller ut porten her på "BUTIKKEN".

Du kan jo prøve å se dette fra BMWs ståsted: Ville du som eier av BMW gitt ytterligere rabatter på allerede inngåtte kontrakter? Det ville for BMW vært en helt umulig situasjon. Enig?

Jeg mener at forskjellen mellom 2016 og 2017 modellen er så usedvanlig mye større enn det en vanlig forbruker bør forvente og at BMW derfor burde ha en viss opplysningsplikt til de kundene som ender mellom, eller tett opp til, nye lanseringer.

Den nye modellen har 50% mer batteri for 5% høyere kost, så det at de beholder 60Ah modellen parallelt med den nye batteripakken virker å være kun for syns skyld - Ingen rasjonell kjøper vil velge denne modellen med en så forsiktig prisdifferensiering.

Fikk positiv repsons fra forhandler! Jeg fikk en god løsning fra BMW jeg kan leve med i tiden fremover. De tok kritikken min og frustrasjonen på alvor og jeg følte meg hørt. Derfor er det gledelig at vi kom fram til en løsning der jeg som kunde ble ivaretatt og BMW fortsatt har en lojal kunde i mange år fremover.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

torlie

Da tipper jeg prisavslag eller tilbud om å bytte til ny versjon mot lite mellomlegg når den nye kommer.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Goggen123

Noen som har kjøpt i3 med 4% Agrol-rabatt her (medlemskap og Norges bondelag (? Er det pes eller funker det greit?

morten69

Sitat fra: Goggen123 på mandag 09. mai 2016, klokken 22:48
Noen som har kjøpt i3 med 4% Agrol-rabatt her (medlemskap og Norges bondelag (? Er det pes eller funker det greit?

Mange som har gjort det med Leaf og gode resultater. Må ha vært medlem i 4 mnd før du bestiller, medlemskap er jo bare 800-900 kroner så blir jo noe å spare:)
Er ihvertfall mange hobby bønder som kjører leaf ;D
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

TM

Fikk produksjonsbekreftelse på 94Ah i dag. Bilen skal være ferdig i uke 29. (18-22. juli) med tidligst levering siste uke i august.

LMOR

Sitat fra: TM på tirsdag 10. mai 2016, klokken 16:11
Fikk produksjonsbekreftelse på 94Ah i dag. Bilen skal være ferdig i uke 29. (18-22. juli) med tidligst levering siste uke i august.
Hvis jeg får en dato senere enn meg, så vil det bli din dato. Vi har sikkert identisk bil uansett.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA