Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

leitom

Denne båten: https://www.vesselfinder.com/?imo=8202355 går frem og tilbake Bremerhaven - Drammen 2x i uka.

Du har mulighet til å følge ankomster til drammen her:

http://drammenhavn.no/index.php/web2015/fartoy-i-vente
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Geir Bergmann

Siden min ble produsert 03.11, så regner jeg ikke med at den er på båten som er over nå?
Det hadde vel vært litt for flaks, hehe.
BMW i3 fra 23.12.2015

leitom

Nei, desverre; det er et lite stykke i fra Lepzig til Bremerhaven  :(
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

AndreS

min ble som sagt bestillt 16.10, nå fått produksjonsuke 47. Litt tregere enn mange bilen min ser jeg... men men :)
I3 i bestilling

Geir Bergmann

Sitat fra: AndreS på onsdag 04. november 2015, klokken 21:08
min ble som sagt bestillt 16.10, nå fått produksjonsuke 47. Litt tregere enn mange bilen min ser jeg... men men :)

Andre har nok mer peiling enn meg, men tror at det er en "oktober-pott" som da produseres i starten av november. Med andre ord, om du bestiller 5 oktober eller 26 (som jeg tror var min bestilling), så blir de alle produsert nesten likt.
Altså kjipt å bestille 1. i en mnd, for da må man vente en ekstra mnd :P

Men jeg kan ta feil :)
BMW i3 fra 23.12.2015

bromm

Sitat fra: Geir Bergmann på onsdag 04. november 2015, klokken 21:20
Andre har nok mer peiling enn meg, men tror at det er en "oktober-pott" som da produseres i starten av november. Med andre ord, om du bestiller 5 oktober eller 26 (som jeg tror var min bestilling), så blir de alle produsert nesten likt.
Altså kjipt å bestille 1. i en mnd, for da må man vente en ekstra mnd :P

Men jeg kan ta feil :)
Du tar nok feil - BMW har hatt online bestillingssystem i godt over 10 år. Der er det bare en ting som gjelder: bestillingskø basert på tilgjengelighet på hver enkelt bil. Dere har imidlertid ingenting å klage på - vi som bestilte først (november 13) fikk ikke bilene før februar/mars 2014 - selv om vi reserverte allerede på august 13  ;)

scopas

Sitat fra: AndreS på onsdag 04. november 2015, klokken 21:08

Bestillte 6/10 og produksjonsdato ble 2/11 nå går det sikkert 4-5 uker til levering da :)
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

LMOR

Begge over har vel litt rett. BMW har alltid hatt et kvotesystem, så en norsk bestilling tar ikke plassen fra en italiensk bil som bestiller en uke senere osv.
Av og til frigjør f.eks Italia sin kvote for at f.eks Norge skal få ekstra biler en måned.
i3 passer ikke helt inn i dette systemet, fordi det %-vis går mye mer biler til Norge enn normalt. Det første året fikk Norge doblet sin kvote.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Takk for detaljene, LMOR - jeg tror du skrev akkurat det samme som meg der, altså: "bestillingskø basert på tilgjengelighet på hver enkelt bil"  ;)

LMOR

Sitat fra: bromm på torsdag 05. november 2015, klokken 10:54
Takk for detaljene, LMOR - jeg tror du skrev akkurat det samme som meg der, altså: "bestillingskø basert på tilgjengelighet på hver enkelt bil"  ;)
Ja som sagt hadde begge rett, fordi de ekstra kodene i hvert fall tidligere ofte har vært en "pott", som f.eks. en måned i fjor der nesten alle bilene ble sendt til Norge. Men alle som bestilte de ekstra bilene i tilbudsperioden før denne måneden måtte vente "omtrent" like lenge. Det var det Geir prøvde å si som du sa var feil bromm.
Men din definisjon vil selvfølgelig nesten alltid være riktig, også i Geir sitt case.
Men du husker jo det gamle regnearket vårt, og det var mange som fikk bilen sin urettferdig tidlig, inkl. meg, fordi vi på kort varsel fikk kjøpt en frigitt plass fra et annet land, og BMW la nye bestillinger inn der i stedet for å flytte hele rekken med bestillinger. Så kan en diskutere om det var urettferdig, eller eneste praktiske løsningen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pkhamre

Sitat fra: Taffelman på tirsdag 03. november 2015, klokken 21:48
Sitat fra: pkhamre på tirsdag 03. november 2015, klokken 18:32
Fikk du info om det av selger? Min er produsert 2015-10-27, så min ankommer vel landet om en ukes tid da.
Ble oppringt i dag ja, og sjekket prod.datebimmer.work

Venter nå på transport til forhandler og klargjøring, så de skal ringe meg opp på fredag  :)

Fikk epost av selger i dag om at jeg må ringe han for å avtale overlevering. Så bilene våre var nok på samme båt :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

pkhamre

Sitat fra: pkhamre på torsdag 05. november 2015, klokken 20:31
Fikk epost av selger i dag om at jeg må ringe han for å avtale overlevering. Så bilene våre var nok på samme båt :)

Bilen min er klar til henting hos forhandler neste uke. Bestilte 2015-09-30, og bilen ble ferdig produsert 2015-10-27.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Taffelman

De ringte meg ikke som avtalt på fredag, så da ringte jeg og maste i dag. Utrolig at man nesten alltid må mase på bilselgere!

Anyway, bilen ankom forhandler før helgen, og skal være lev.klar fredag denne uken.

Er det normalt at det tar en hel uke å klargjøre bilen? Begynner å bli passe lei av å kjøre Berlingo   :o
X75D
TM3 LR AWD

chiefoff

Ser at Arabian Breeze er på vei til Wallhamn nå også blir det nok Drammen etterpå iflg rutelisten til UCLL. Håper bilen min er ombord:D
3 uker til levering iflg selger :D

Klykken

Sitat fra: Taffelman på mandag 09. november 2015, klokken 18:37
De ringte meg ikke som avtalt på fredag, så da ringte jeg og maste i dag. Utrolig at man nesten alltid må mase på bilselgere!

Anyway, bilen ankom forhandler før helgen, og skal være lev.klar fredag denne uken.

Er det normalt at det tar en hel uke å klargjøre bilen? Begynner å bli passe lei av å kjøre Berlingo   :o
Klargjøring er sikkert mer omfattende enn vask og fiks av evt. lakkskavanker.
Skjønner imidlertid frustrasjonen din når du vet at bilen står hos forhandler! ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA