Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

HA

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 16. august 2015, klokken 19:27
Sitat fra: HA på søndag 16. august 2015, klokken 14:36
Bestilte også den 26., men ingen leveringsdato enda, som sagt. Litt irritert over det, er ikke imponert over kundebehandlinga.

Har og handlet hos Bilia Drammen på Lierstanda som ligger i Lier...... ;). Skjønner jeg må følge opp når det nærmer seg oktober...

Det kan være lurt... Har jo i rettferdighetens navn ikke blitt lovet noe, men synes det er litt kjedelig at de som bor helt i Trondheim snart har bilene sine mens vi i som bor i Vestfold ikke har noen dato enda.

Stig Tangen

Har bestillt min via BMW på verdal, men bilen blir vel bestillt fra
en bmw-forhandler i trondheim, som har kontroll på I3.

Sendte en mail, men det var autosvar med ferieavvikling.
Håper bilen kommer denne uka, ellers blir jeg irritert.

skoct

Sitat fra: Stig Tangen på søndag 16. august 2015, klokken 22:04
Har bestillt min via BMW på verdal, men bilen blir vel bestillt fra
en bmw-forhandler i trondheim, som har kontroll på I3.

Sendte en mail, men det var autosvar med ferieavvikling.
Håper bilen kommer denne uka, ellers blir jeg irritert.

Selger har ferie frem til 24 aug, Stig. Jeg ringte til sentralbordet å ba de sette meg over til I3-selgeren. Da blir du satt over til en meget hjelpsom herremann. Han ordnet alt for meg i samsnakk med i3-selgeren som har ferie og vips, så står bilen klar i morgen.

Klykken

Morten Sandum hos Sulland i Trondheim er svært hjelpsom og hyggelig ja. Selv etter salget. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

r3xr0th

Bestilte min bmw i3 den 26.6, men jeg har ikke fått noe info om når den kommer siden selgeren klarte å feil stave mailen min. Har også fått beskjed om at han skal ta kontakt når den kommer; men som de fleste andere nybils kjøpere så er jeg vel litt utolmodig og lurer på om dere kan spå en leveringsdato.

Bestilt hos Bavaria oslo

turfsurf

Sitat fra: r3xr0th på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:10
Bestilte min bmw i3 den 26.6, men jeg har ikke fått noe info om når den kommer siden selgeren klarte å feil stave mailen min. Har også fått beskjed om at han skal ta kontakt når den kommer; men som de fleste andere nybils kjøpere så er jeg vel litt utolmodig og lurer på om dere kan spå en leveringsdato.

Bestilt hos Bavaria oslo

Bestilte samme dag, og fikk utlevert i dag. Burde være rett rundt hjørnet?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

r3xr0th

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:14
Sitat fra: r3xr0th på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:10
Bestilte min bmw i3 den 26.6, men jeg har ikke fått noe info om når den kommer siden selgeren klarte å feil stave mailen min. Har også fått beskjed om at han skal ta kontakt når den kommer; men som de fleste andere nybils kjøpere så er jeg vel litt utolmodig og lurer på om dere kan spå en leveringsdato.

Bestilt hos Bavaria oslo

Bestilte samme dag, og fikk utlevert i dag. Burde være rett rundt hjørnet?

GRATULERER! Jeg håper så inderlig det; da jeg bestile hevdet han at den skulle komme denne uken eller neste. Men mtp at selger har vært på ferie så håper jeg at alt ble gjort ifra deres side..

Ikke får å spore av alt for mye men; hvor fornøyd var du med "jomfru" turen?

tomo

Skrev kontrakt 30.6, bil produsert 4.8. Sto i Bremerhafen 10.8 og i dag 18.8 i Drammen. Fikk faktura i dag, og er jeg heldig får jeg bilen fredag i følge selger hos Bilsalongen. Men fakturaen sier forventet levering 4.9...

turfsurf

Sitat fra: r3xr0th på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:18
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:14
Sitat fra: r3xr0th på tirsdag 18. august 2015, klokken 20:10
Bestilte min bmw i3 den 26.6, men jeg har ikke fått noe info om når den kommer siden selgeren klarte å feil stave mailen min. Har også fått beskjed om at han skal ta kontakt når den kommer; men som de fleste andere nybils kjøpere så er jeg vel litt utolmodig og lurer på om dere kan spå en leveringsdato.

Bestilt hos Bavaria oslo

Bestilte samme dag, og fikk utlevert i dag. Burde være rett rundt hjørnet?

GRATULERER! Jeg håper så inderlig det; da jeg bestile hevdet han at den skulle komme denne uken eller neste. Men mtp at selger har vært på ferie så håper jeg at alt ble gjort ifra deres side..

Ikke får å spore av alt for mye men; hvor fornøyd var du med "jomfru" turen?

Svarte til forventningene, hadde jo prøvekjørt på forhånd. Likte Loft interiøret (med unntak av tynt ratt), bra nærlys, kjapp og god å kjøre, bra lyd (HK). Litt mye dekkstøy, uventet høyt forbruk sammenlignet med vår 85D (vi kjørte 8 mil etter hverandre, Tesla med 183Wh/km, i3 med 168Wh/km, samme temp i bilen). Liker ikke mangelen på kontroll av lading dog, og at det er så mye dill med start og stopp av bilen sammenlignet med Teslaen. Men alt i alt happy, kommer nok til å ha denne bilen lenge.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TM

#1044
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. august 2015, klokken 22:50
Svarte til forventningene, hadde jo prøvekjørt på forhånd. Likte Loft interiøret (med unntak av tynt ratt), bra nærlys, kjapp og god å kjøre, bra lyd (HK). Litt mye dekkstøy, uventet høyt forbruk sammenlignet med vår 85D (vi kjørte 8 mil etter hverandre, Tesla med 183Wh/km, i3 med 168Wh/km, samme temp i bilen). Liker ikke mangelen på kontroll av lading dog, og at det er så mye dill med start og stopp av bilen sammenlignet med Teslaen. Men alt i alt happy, kommer nok til å ha denne bilen lenge.
Jeg har hatt min bil i snart to uker (produsert 9.7), og den overgår mine forventninger. Synes det er overraskende lite dekkstøy med 19" på i3'en. Men jeg kjører med dekktrykk 2,3 foran og 2,8 bak, selv om den ble ble levert med 3,0 bar. Forbruket hittil på 550 km blandet kjøring er 11,9 kW/100 km. Det er også bedre enn forventet.

turfsurf

Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2015, klokken 06:26
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. august 2015, klokken 22:50
Svarte til forventningene, hadde jo prøvekjørt på forhånd. Likte Loft interiøret (med unntak av tynt ratt), bra nærlys, kjapp og god å kjøre, bra lyd (HK). Litt mye dekkstøy, uventet høyt forbruk sammenlignet med vår 85D (vi kjørte 8 mil etter hverandre, Tesla med 183Wh/km, i3 med 168Wh/km, samme temp i bilen). Liker ikke mangelen på kontroll av lading dog, og at det er så mye dill med start og stopp av bilen sammenlignet med Teslaen. Men alt i alt happy, kommer nok til å ha denne bilen lenge.
Jeg har hatt min bil i snart to uker (produsert 9.7), og den overgår mine forventninger. Synes det er overraskende lite dekkstøy med 19" på i3'en. Men jeg kjører med dekktrykk 2,3 foran og 2,8 bak, selv om den ble ble levert med 3,0 bar. Forbruket hittil på 550 km blandet kjøring er 11,9 kW/100 km. Det er også bedre enn forventet.

Når det gjelder dekkstøy, så er det bedre enn på 318d med 18" som den erstatter, men dårliger enn 85D. Ikke forferdelig, men merkbart. Det er med standard lufttrykk. Nå innebar forbruket 5 mil med motorvei i 115-120km/t, så det er vel ikke overraskende i så måte, mere at forskjellen var så liten mellom den og 85D.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på onsdag 19. august 2015, klokken 06:47
Prøv bykjøring. ;)

Ja, forskjellen er nok større. 85Den havner typisk på 170Wh/km T/R jobb nå om dagen, blir interessant å se.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Stig Tangen

Sitat fra: skoct på mandag 17. august 2015, klokken 18:12
Sitat fra: Stig Tangen på søndag 16. august 2015, klokken 22:04
Har bestillt min via BMW på verdal, men bilen blir vel bestillt fra
en bmw-forhandler i trondheim, som har kontroll på I3.

Sendte en mail, men det var autosvar med ferieavvikling.
Håper bilen kommer denne uka, ellers blir jeg irritert.



Selger har ferie frem til 24 aug, Stig. Jeg ringte til sentralbordet å ba de sette meg over til I3-selgeren. Da blir du satt over til en meget hjelpsom herremann. Han ordnet alt for meg i samsnakk med i3-selgeren som har ferie og vips, så står bilen klar i morgen.


Fikk tlf fra selgeren på ferie, vips så har jeg motatt bilen i dag! :)

HA

Gratulerer! :)

Å frakte en bil fra Drammen havn til Lier tar visst lang tid, så vi venter enda, uten ytterligere informasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA