Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

HA

Det var kjedelig, siden det står PW 280715 trodde jeg det var i samme "batch" :(

HA

Fikk beskjed av forhandler i dag at jeg ikke kunne legge til LED-lys da bilen allerede var produsert, så det var nå litt rart, da...?

TM

Fikk vite for et par dager siden at bilen min var på havnen og ventet på båt, eller allerede ombord. De sa at det nærmest var garantert at bilen kunne leveres i begynnelsen av august. Kanskje den er klar for levering om 2 uker  ;D

LMOR

Sitat fra: HA på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:36
Fikk beskjed av forhandler i dag at jeg ikke kunne legge til LED-lys da bilen allerede var produsert, så det var nå litt rart, da...?
Det kan være, men da må jeg ha de siste 4 siffer i VIN for å sjekke.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

HA

LMOR

Sitat fra: HA på torsdag 23. juli 2015, klokken 18:49
Det er 9136, det :)
Da gjettet jeg riktig  ;)
Den blir nok ferdig i morgen!
De startet nok på bilen tirsdag, så selgeren hadde rett. Den er nok ferdig satt sammen, men mangler sluttkontroll.
Kan være dere begge fikk samme "seneste" produsjonsdato når dere bestilte, men at din kom på slutten fordi det var skinn. Ikke godt å si.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

HA

Juhuu! Tusen takk igjen!
Tenk, nå står den der aleine og venter på å komme hjem, stakkars ;)
Får bare bite i meg det med LED-lysa da, har vel stort sett alt det andre som er viktig. Etter som jeg har forstått så er det ikke så mye ekstra lysstyrke en får, mest kosmetisk?

Ser ut som om TM får sin litt tidligere enn vi allikevel, da.
I mellomtiden får jeg se om det finnes noe om i3 jeg  _ikke_ har lest for å fylle tiden...

Mc_Herreington

Bestilt i går og fikk produksjonsuke 36, forventet levering slutten av september.

Hvit ( lodge ) med alt utstyr foruten soltak, consierge, internett, askebeger og 20 tommere.

Kjente det faktisk var litt nedtur å sette seg inn i Teslaen igjen i dag, i3en er en veldig trivelig plass å tilbringe 30min pendling i :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

TM

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves  ;)  Håper HA sin tar igjen noe av de tapte på veien.

Hadde bestilt hvit bil selv, men mine barn mente at sort-hvit ikke passet så godt for oss på nesten 60 år  :D
Endret derfror "last minute" til Laurusgrå metallic....Stilig når den er helt ren , men litt upraktisk og ikke på langt nær så tøff som den hvite. Men jeg får foliere den hvis jeg blir lei, eller selge den og kjøpe en hvit neste år  ;)

HA

Lurer litt på foliering selv, jeg. Synes hvit er ok, men ikke noe mer... Skulle ønsket meg hvitt panser også. Eller helrød bil... eller helsvart.... ;)

Denne linken fungerte bedre for å sjekke utstyr, produksjonsdato mm. :)
http://www.bmwvin.com/

Olemann

Kort ventetid nå da, jeg ventet 1/2 år nesten. 
Men hvit, nei takk.....det beste med den hvite er at den er billig, men det jeg tapte på å kjøpe den mørkeste metallic med mørke ruter sparte jeg på å droppe den brede navigasjonen og sub-wooferen, så hver sin smak.  Fint det med BMW, man kan få sin bil, men prisene på den 2 siders lange ekstra-lista kunne godt være mer kundevennlige :)

Stikkontakten

Noen som vet hvor lang tid forhandler bruker på klargjøring av bil, til den er klar for henting? Og hva klargjøring innebærer?

Mc_Herreington

Sitat fra: HA på fredag 24. juli 2015, klokken 11:24
Lurer litt på foliering selv, jeg. Synes hvit er ok, men ikke noe mer... Skulle ønsket meg hvitt panser også. Eller helrød bil... eller helsvart.... ;)

Denne linken fungerte bedre for å sjekke utstyr, produksjonsdato mm. :)
http://www.bmwvin.com/

Selgeren på sulland viste meg et bilde av en hvit de hadde lakert panseret hvit på, ble virkelig tøft, vurderer det.
I forhold til fargen så er det hvit som BMW har designet bilen etter for å få fram kontrastene med blått og sort, synes de har truffet bra. Enten så liker du det spesielle designet eller så velger du mørk farge for å skjule det så mye som mulig, det er min mening :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

TM

Sitat fra: Stikkontakten på fredag 24. juli 2015, klokken 15:16
Noen som vet hvor lang tid forhandler bruker på klargjøring av bil, til den er klar for henting? Og hva klargjøring innebærer?
Jeg tror den største usikkerheten i hvor lang tid bilen blir stående i havnen På norsk og tysk side. Tviler på at det er noen omfattende klargjøring i Norge. Tror det beste man kan håpe på er 4 uker fra produksjon til levering. Noen som har fått raskere levering enn det ?

Stig Tangen

Min ble produsert uke 29, samt antatt levering uke 33. Håper det stemmer, gleder meg  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA