Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Car needs service"

Startet av dotten, lørdag 14. desember 2013, klokken 11:33

« forrige - neste »

dotten

Sitat fra: Knnot på lørdag 07. desember 2013, klokken 02:18
Slå til på den gamle prisen du har fått tilbudt og ikke dvel for mye vedrørende nytt utstyr/oppsett. Frustrerende ja, men bilen er like god  ;)

3M karbonfoliering har jeg sett på et par biler. Dette kan enten se blodharry ut eller virkelig lekkert. Er ikke i tvil om at det vil se bra ut dersom det gjøres profesjonelt.

Var inne på karbon på hele saken! så tror muuuligens det er en liten sjangs for at det blir det, men jeg er så usikker, hva om jeg ikke liker det? Tenker isåfall å ta ALT i karbon.
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: nebbulk på lørdag 07. desember 2013, klokken 03:00
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 23:33

Takk! Jeg ser jo også det at jeg kan misforståes, og at det tolkes som syting. Men, shit happens! Jeg er 24 år, og har kjøpt meg en dyr ny bil, og da vil jeg at den skal være perfekt! Blir nok en del oppgraderinger etter levering ja :-)

Om det er en 100% perfekt og feilfri bil du skal ha. Så er nok kanskje ikke denne versjonen av Tesla S det rette for deg i denne omgang!

I ordet perfekt mener jeg rett utstyr, rett farge, rett funksjon. jeg regner med feil. Selv om jeg hadde mercedes før, og nå sitter å kjører en golf fra 95 som bruker 0.7 på mila. Hehehe! Gleder meg til samboern får den tilbake :)
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: Cirion på lørdag 07. desember 2013, klokken 04:09
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Kagex på fredag 06. desember 2013, klokken 21:37
Bare vær glad du fikk til gammel pris.  Hvis du absolutt vil ha de nye tingene får du heller ettermontere og betale prisen på dette

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

ser folk mistolker det jeg skriver her. DEt er netopp dette jeg syns er så rart, hvorfor kan de ikke montere dette før jeg får bilen, istede for ettermontering :-S
Det er bare sånn det er. Ligger i ordet... Ettermontering. Det heter ikke førmontering  :-X

Når det kommer til logistikken på dette, er det et helt annet tema. Bilen sendes med container. Ettermonterings utstyret kommer nok på et tidspunkt. De har ikke dette liggende. Det er kansje ikke tilgjengelige på en stund. Så å avtale at du skal få ettermontert diverse utstyr før utlevering, kan bety at bilen kan bli stående i Norge i flere måneder mens de venter på at ettermonteringsutstyr skal bli tilgjengelig.

Kos deg med bilen, og nyt at du har fått den til gammel pris  8) Mens du koser deg, kan du glede deg til at bilen blir oppgradert med hva nå enn du ønsker å bytte ut.

Jeg venter selv på oppgradering av min... 17.12 får jeg de nye lyktene ;D

Hehe, ja! er fortsatt lenge til april mai for min del. Men gleder meg meget! :-)
Nye lykter? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Eller mener du tåkelys/spredere, og ikke hovedlys? :-)
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: petersv på lørdag 07. desember 2013, klokken 07:33
En fordel med ettermontering (som du nevner selv ang. hjul) er at man beholder det du måtte finne å bytte ut. Kjekt å ha i bakhånd, eller selge videre.

Ang. farge, alle fargene er fine, men brun er finest da... :P

Det er forsåvidt sant! slik har jeg ikke tenkt på det :-) hehe!
Min bli grå, pga at svart blir ripete så lett sa tesla USA og europa.
Brun ja, den blir litt for spesiell for meg. Men jeg er så ung at mine venner ville sagt "Nei f.. Kjører du rundt i den elektriske bæsjen din og menger deg med fiffen du a" hehe.

Samt at jeg ikke er en "brun" mann, je liker sort, hvit, og alle de andre kjedelige fargene. Men skal man foliere, kan man jo som kompisen min sa "Ta deg en tur innom du, for du kan få hvilken farge du vil.. Bare pek på den, eller finn den, så fikser jeg." Og da blir jeg jo veldig skeptisk, for jeg ante ikke hva slags standard jeg skulle ha engang, og nå, bli lost i en enda større jungel med farger, tegninger og diverse.. :-S

Tror dog en del folk kommer til å se rart på meg, for bilen blir noe utenom det vanlige. Tenkte å skrive "www.fluktbilutleie.no" i bakruta, for gøy :-) Sikkert ikke like godt likt av alle. Spesielt ikke den eldre generasjonen som har kjøpt model s (Var en del grinete gamle gubber på alna de gangene jeg har vært der.
S85

P85D fra mars 2015

Cirion

Sitat fra: dotten på lørdag 07. desember 2013, klokken 07:39

Hehe, ja! er fortsatt lenge til april mai for min del. Men gleder meg meget! :-)
Nye lykter? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Eller mener du tåkelys/spredere, og ikke hovedlys? :-)
Det er tåkelysene det er snakk om ja, og det blir helt ny lykt... Ikke hovedlys.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

dotten

Sitat fra: Cirion på lørdag 07. desember 2013, klokken 08:28

Det er tåkelysene det er snakk om ja, og det blir helt ny lykt... Ikke hovedlys.

uh! Hva ko mdet på ? :-)
S85

P85D fra mars 2015

Knnot

Foliering av hele bilen i karbon kjenner jeg at jeg er skeptisk til. Ikke fordi jeg ikke tror det blir bra, men mest fordi jeg tror at karbon strukturen i folien blir for fremtredende å ha over hele bilen (om jeg forstod deg korrekt). Hva med karbonfoliering på detaljer slik som speil, skjørt o.l. og matt sort/grått på resten?

Smakssak! Stilig blir det nok og fortsatt en stund til du får bilen  :P

dotten

Tja! du sier noe der, har noen bilder av hva de mener er pent er det flott!

Ja det er en stund til jeg får bilen, tenkte å ha det meste klart til jeg får den, slik at jeg kan nyte kjøreturen i en ferdig bil :-) Er skeptisk til karbon på hele jeg også. men en ting er bombe sikkert, jeg skal ikek han oe krom på den :-)
S85

P85D fra mars 2015

erot

Grattis med reservasjon  ;)

Customisering er kjekt og litt nødvendig for særpreg når det etter hvert popper opp Teslaer over alt. Leker selv med tanke på blackout innvendig (smale alulister) men vet ikke om jeg orker og om det kan bli litt kjedelig. Like før jeg går løs på den røde kanten på setene med skinnfarge...  ;D

3Ms karbonfolie ser bra ut den, men tror ikke jeg ville brukt den innvendig. Den originale karbonen er veldig nedtonet pga silkematt overflate. Folien vil bli mer markant og rotete er jeg redd. Svart glossy er trygt. Evt ville jeg kjørt børstet svart fra 3M (1080-BR212). Pass i så fall på at ALL børsting er horisontal, ellers vil det se veldig rart ut.

Ang. utvendig: På de mørke bilene er foliering av krommen en litt komplisert sak. Total blackout er tøft men ødelegger litt av bilens form og sjel, mener nå jeg da. På grå hadde jeg ikke vært i tvil: Folier all krom svart og få dørhåndtak og nedre plastkant på karosseriet lakkert i bilens farge. Selv tar jeg håndtakene, men hopper over sistnevnte siden min er blå og det i praksis er svært nær det svarte nede. Dørhåndtakene kan demonteres og et skikkelig lakkverksted har grunning som henger på krom (også etter noen år).

Lakkering nede krever 21" hjul. Kommer du til å bruke 19" kler den originalstuket bedre. Igjen høyst subjektivt selvsagt  ;)

Bjoris

Dotten, jeg syns det var bra at du stod på krava, det går litt fort i svingene i Tesla, virker ikke alltid som den ene hånden vet hva den andre gjør, Vold var jo ute å sa at de skulle gi beskjed før prisene gikk opp, tror mange ble veldig skuffa når så ikke ble tilfellet, jeg ville jo lett tenkt at da hastet det ikke med bestillingen og visp så var det for sent!

Det skal bli interessant å se når fabrikken switcher om produksjonen siden det har vært mulig å utsette leveringen ett helt år, nå er det antakelig ikke mange som har utsatt leveringen til oktober 14, men jeg vi jo tro at de swithcer før. Får også min i mai, da jeg ikke vil ha den før hyttesesongen er over mtp at vi da en periode kan klare oss enklere med en bil ifht salg av den bilen som skal byttes ut, så jeg har jo håpt jeg fikk med det nye, men gjør sikkert ikke det. Uansett så er det jo ikke mye forskjell på "ny og gml" TMS, ingenting som er viktig for meg iallefall, dill dall i den store sammenheng:)

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

dotten

Sitat fra: erot på lørdag 07. desember 2013, klokken 10:49
Grattis med reservasjon  ;)

Customisering er kjekt og litt nødvendig for særpreg når det etter hvert popper opp Teslaer over alt. Leker selv med tanke på blackout innvendig (smale alulister) men vet ikke om jeg orker og om det kan bli litt kjedelig. Like før jeg går løs på den røde kanten på setene med skinnfarge...  ;D

3Ms karbonfolie ser bra ut den, men tror ikke jeg ville brukt den innvendig. Den originale karbonen er veldig nedtonet pga silkematt overflate. Folien vil bli mer markant og rotete er jeg redd. Svart glossy er trygt. Evt ville jeg kjørt børstet svart fra 3M (1080-BR212). Pass i så fall på at ALL børsting er horisontal, ellers vil det se veldig rart ut.

Ang. utvendig: På de mørke bilene er foliering av krommen en litt komplisert sak. Total blackout er tøft men ødelegger litt av bilens form og sjel, mener nå jeg da. På grå hadde jeg ikke vært i tvil: Folier all krom svart og få dørhåndtak og nedre plastkant på karosseriet lakkert i bilens farge. Selv tar jeg håndtakene, men hopper over sistnevnte siden min er blå og det i praksis er svært nær det svarte nede. Dørhåndtakene kan demonteres og et skikkelig lakkverksted har grunning som henger på krom (også etter noen år).

Lakkering nede krever 21" hjul. Kommer du til å bruke 19" kler den originalstuket bedre. Igjen høyst subjektivt selvsagt  ;)

Takk! Du gir meg en nytenktende inspirasjon! Liker det jeg hører! :-) Dørhåndtakene er jeg skikkelig skikkelig usikker på faktisk. Vet ikke om jeg tør male de med lakk, eller om folie passer.

Tenkte å ta nedre kant i bilens farge, og lister og litt i karbon. Og din ide på innsiden av bilen var poker ikke dum! Likte det svært godt! :-)
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: bjoris på lørdag 07. desember 2013, klokken 11:01
Dotten, jeg syns det var bra at du stod på krava, det går litt fort i svingene i Tesla, virker ikke alltid som den ene hånden vet hva den andre gjør, Vold var jo ute å sa at de skulle gi beskjed før prisene gikk opp, tror mange ble veldig skuffa når så ikke ble tilfellet, jeg ville jo lett tenkt at da hastet det ikke med bestillingen og visp så var det for sent!

Det skal bli interessant å se når fabrikken switcher om produksjonen siden det har vært mulig å utsette leveringen ett helt år, nå er det antakelig ikke mange som har utsatt leveringen til oktober 14, men jeg vi jo tro at de swithcer før. Får også min i mai, da jeg ikke vil ha den før hyttesesongen er over mtp at vi da en periode kan klare oss enklere med en bil ifht salg av den bilen som skal byttes ut, så jeg har jo håpt jeg fikk med det nye, men gjør sikkert ikke det. Uansett så er det jo ikke mye forskjell på "ny og gml" TMS, ingenting som er viktig for meg iallefall, dill dall i den store sammenheng:)

ja det går nok fort i svingene der borte, mye lovnader. Trodde de var så seriøse at jeg ikke trengte å ta alt skriftlig. Men det gjør jeg heretter :-) Var jo bare flaks at jeg faktisk hadde en skriftlig avtale.
Ja, skiftet blir spennende, for meg spiller det ingen stor rolle, det KAN ettermonteres, og den skal gjøres masse gøy med bilen, men jeg vil jo unngå å kjøre inn på tesla sitt service senter, ettersom de er så stressa ;-) hehe.

Etter samtaler med flere kundekonsulenter og diverse, så tror je faktisk de er så sta, at OM de går tom for ev deler, produseres nye, og OM de legger om, vil de bilene med gamle specs bli tatt ut og "montert" på gammelt, for så ekstremt virket det på meg.. Men, det er klart, jeg vil nok savne en del ting, som motorlyd, hengerfeste.. Men det største savnet for meg blir vel at bilen ikke starter, at den har lite olje osv :-D Selv om jeg gruer meg til teslaen står og ikke vil gå.. For DET skjer nok.

Bare for å ha sagt det til alle som er negative og har et syn på ungdom med penger:
Jeg tør f ikke si noe om at jeg har bestilt en så dyr bil her på bygda ,da blir det bare rykter, og baksnakking.
S85

P85D fra mars 2015

Øyvind.h

Sitat fra: dotten på lørdag 07. desember 2013, klokken 08:50

Ryktene sier noe sånt som 10-12.000,- for ettermontering pga. mye arbeid. Jeg fikk dem montert for en stund siden (lyktene med sidemarkerings-stripe), og helt ærlig ser jeg ikke helt poenget.

Bilen styrer lyset meget bra på auto (av og på når det skal, ellers DRL). For å få på sidemarkeringslysene må du enten sette lysene til kun spreder/tåke. Og da tipper jeg lysene forblir av i tunneler, og man risikerer å glemme å skru på lysene når det blir mørkt.

Videre er det forbudt å kjøre med nærlys/tåkelys under alle omstendigheter. Aktiverer du lysene ved å velge tåkelys foran så kjører du med nærlys og tåkelys, og det er selvfølgelig uaktuelt :)

Om andre med disse lysene har funnet smarte måter å aktivere sidemarkering sammen med nærlys er jeg åpen for tips :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Brede

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. desember 2013, klokken 13:40
Sitat fra: dotten på lørdag 07. desember 2013, klokken 08:50

Ryktene sier noe sånt som 10-12.000,- for ettermontering pga. mye arbeid. Jeg fikk dem montert for en stund siden (lyktene med sidemarkerings-stripe), og helt ærlig ser jeg ikke helt poenget.

Bilen styrer lyset meget bra på auto (av og på når det skal, ellers DRL). For å få på sidemarkeringslysene må du enten sette lysene til kun spreder/tåke. Og da tipper jeg lysene forblir av i tunneler, og man risikerer å glemme å skru på lysene når det blir mørkt.

Videre er det forbudt å kjøre med nærlys/tåkelys under alle omstendigheter. Aktiverer du lysene ved å velge tåkelys foran så kjører du med nærlys og tåkelys, og det er selvfølgelig uaktuelt :)

Om andre med disse lysene har funnet smarte måter å aktivere sidemarkering sammen med nærlys er jeg åpen for tips :)

Snakker vi her om sidemarkeringslys eller "LED-stripen"?
Jeg trodde ikke sidemarkeingslysene var tillatt installert på europeiske biler.

BMW850

Her ser det ut som om de nedre LED stripene kan fungere uten tåkelys. Sidemarkeringslys (de orange) er det vel ingen i Norge som har. Litt rart egentlig da de fleste nyere Volvoer har dette.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA