Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av fredag, fredag 13. desember 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:33
Ser jeg har fått et skiltnummer, og i dataene til biltilsynet står det farge: blå.
Bilen skal være grønn, er det flere som har en bommert her?
Hvordan ordnes egentlig dette? Sitter det folk å taster inn deler av dette manuelt?

Jeg sjekket min nå, og ser at den er registrert med 5 seter. Skal den ikke være registrert for 7 når bilen har barneseter?

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger?WT.ac=knapp-forside-kjoretoyopplysninger-050713
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Nei, den skal være registrert for 5. Selv med 7 montert.

TS

Sitat fra: fredag på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:14
Sitat fra: valvolainen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:33
Ser jeg har fått et skiltnummer, og i dataene til biltilsynet står det farge: blå.
Bilen skal være grønn, er det flere som har en bommert her?
Hvordan ordnes egentlig dette? Sitter det folk å taster inn deler av dette manuelt?

Jeg sjekket min nå, og ser at den er registrert med 5 seter. Skal den ikke være registrert for 7 når bilen har barneseter?

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger?WT.ac=knapp-forside-kjoretoyopplysninger-050713
Nei, bilen er for maks 5 voksne. Barneseter er tilleggsutstyr ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Trustno1

Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:25
Nei, den skal være registrert for 5. Selv med 7 montert.

Betyr dette at man kan kjøpe seg setene og ettermontere disse selv uten noen form for godkjenning i fra vegvesenet?

sn0le

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:28
Betyr dette at man kan kjøpe seg setene og ettermontere disse selv uten noen form for godkjenning i fra vegvesenet?
Tviler. Kjøper man bilen med de to ekstra setene så bli bilen utstyrt med en ekstra støtfanger.
Ifølge han på Tesla Alna sa det måtte være fabrikkmontert.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

laumb


Sitat fra: Trustno1 på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:28
Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:25
Nei, den skal være registrert for 5. Selv med 7 montert.

Betyr dette at man kan kjøpe seg setene og ettermontere disse selv uten noen form for godkjenning i fra vegvesenet?


Hvis du får tak i komplett med deler og det er mulig å få det festet er det lov.

Du trenger:
- seter (doh!)
- feste til seter i bagasjeromsgulvet
- ny ryggdel til andre seterad med feste
- ekstra fangerforsterkning til bakerst på bilen
- sikkert noe mer småmikk

D.O

Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:56

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:28
Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:25
Nei, den skal være registrert for 5. Selv med 7 montert.

Betyr dette at man kan kjøpe seg setene og ettermontere disse selv uten noen form for godkjenning i fra vegvesenet?


Hvis du får tak i komplett med deler og det er mulig å få det festet er det lov.

Du trenger:
- seter (doh!)
- feste til seter i bagasjeromsgulvet
- ny ryggdel til andre seterad med feste
- ekstra fangerforsterkning til bakerst på bilen
- sikkert noe mer småmikk
Nei det er ikke lov. Tesla vil ikke godkjenne ettermontering. Dette er bekreftet for lenge siden. Du MÅ bestille setene med bilen. Hvorvidt noen finner dette ut er noe annet. Men skulle uhellet være ute, tror jeg du kan regne med at slikt blir etterforsket.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

rene

Regner med moderator kan flytte dette over i en annen tråd (evt ny hvis det ikke finnes en allerede), siden dette har sklidd over i bakovervendte seter og ikke farge på bilen, som tråden omhandler.

Uansett, er det mulig å demontere setene og legge de på loftet? Jeg har bestilt med, men får ikke bruk for disse de første to årene, og kunne selvfølgelig tenke meg den ekstra bagasjeplassen under "luken".

laumb

Sitat fra: D.O på fredag 06. desember 2013, klokken 08:44
Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:56

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:28
Sitat fra: laumb på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:25
Nei, den skal være registrert for 5. Selv med 7 montert.

Betyr dette at man kan kjøpe seg setene og ettermontere disse selv uten noen form for godkjenning i fra vegvesenet?


Hvis du får tak i komplett med deler og det er mulig å få det festet er det lov.

Du trenger:
- seter (doh!)
- feste til seter i bagasjeromsgulvet
- ny ryggdel til andre seterad med feste
- ekstra fangerforsterkning til bakerst på bilen
- sikkert noe mer småmikk
Nei det er ikke lov. Tesla vil ikke godkjenne ettermontering. Dette er bekreftet for lenge siden. Du MÅ bestille setene med bilen. Hvorvidt noen finner dette ut er noe annet. Men skulle uhellet være ute, tror jeg du kan regne med at slikt blir etterforsket.

Jeg har aldri sagt at han får den godkjent av Tesla - men det er innenfor reglene.

Kan noen med seter sjekke om dette står spesifisert i punkt 15 i vognkortet og eventuelt i CoC/ECE dokumentasjonen som fulgte bilen? Jeg tipper det ikke gjør det - og da er det ikke noe i veien så lenge det er gjort "fagmessig" med korrekt utstyr.
Det viktigste her er jo tross alt å få det riktig for barna som skal sitte der i en ulykke sin del. :)

laumb

Sitat fra: rene på fredag 06. desember 2013, klokken 09:36
Regner med moderator kan flytte dette over i en annen tråd (evt ny hvis det ikke finnes en allerede), siden dette har sklidd over i bakovervendte seter og ikke farge på bilen, som tråden omhandler.

Uansett, er det mulig å demontere setene og legge de på loftet? Jeg har bestilt med, men får ikke bruk for disse de første to årene, og kunne selvfølgelig tenke meg den ekstra bagasjeplassen under "luken".

Bruk gjerne rapporter-knappen ;) men jeg flyttet dem siden jeg følger denne tråden. ;)

cairnz

Problemet med ettermontering av barneseter baki der er at du mangler forsterkningen bak som monteres hvis bilen bestilles med fabrikkmonterte barneseter. Ikke bare vil det ikke bli godkjent, det vil også medføre større risiko for personskade ved påkjørsel bakfra.
Elbilist

AreLib

blir vel tilgang på noen kondemnerte TMS på ebay etter hvert. skal være mulig å få alle nødvendige deler da. skal vel ikke by på problemer å ettermontere med tiden. Tesla sier sikkert det MÅ bestilles med for at de skal tjene penger nå og fordi ettermontering vil koste såpass mye at de knapt vil kunne selge det i ettertid de tar 150 dollar for simple koppholdere bak så hva sete og andre nødvendige deler vil komme på er ikke godt å si men det blir nok de dyreste barnesetene en kan kjøpe for penger. tviler på at chassiset er forskjellig mellom de med barneseterseter og uten.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

cairnz

Sitat fra: bensinhodet på fredag 06. desember 2013, klokken 11:24
blir vel tilgang på noen kondemnerte TMS på ebay etter hvert. skal være mulig å få alle nødvendige deler da. skal vel ikke by på problemer å ettermontere med tiden. Tesla sier sikkert det MÅ bestilles med for at de skal tjene penger nå og fordi ettermontering vil koste såpass mye at de knapt vil kunne selge det i ettertid de tar 150 dollar for simple koppholdere bak så hva sete og andre nødvendige deler vil komme på er ikke godt å si men det blir nok de dyreste barnesetene en kan kjøpe for penger. tviler på at chassiset er forskjellig mellom de med barneseterseter og uten.
Selv med dette har du neppe tilgang til å få ettermontert forsterkningen (Boron-greier) som gjør at bilen håndterer påkjørsel bakfra. De tidligste produserte bilene hadde denne forsterkningen uansett, men ikke nyere VIN (tror dette inkluderer alle som er levert i Norge så langt). Å ettermontere seter uten å ha denne forsterkningen er livsfarlig ved en kraftig påkjørsel bakfra.

Chassiset -er- forskjellig med og uten ekstrasetene.
Elbilist

OddB

Ønsker du barneseter så selger du bilen og kjøper ny. Tror ikke det er noen annen praktiskt løsning på problemet. Det blir nok også billigere enn å prøve å få den ombygd på en forskriftsmessig måte.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA