Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av LMOR, fredag 13. desember 2013, klokken 21:05

« forrige - neste »

Klykken

Snu hjulet inn mot hjulbuen. Lett tilgjengelig, men sørg for at pære sitter ordentlig, og at luka stenges skikkelig. Er lett for å få dugg i glasset, og da blir lyset ENDA dårligere.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Fredde

Sitat fra: Peder Nesje på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 23:30
Har akkurat installert LED fjernlys på vår i3 og er utrolig fornøyd med resultatet! Har lest mye om dette og var så misfornøyd med standard pæra at jeg valgte å bytte. Tror alle som bruker bilen sin mye og særlig nå som vinteren nærmer seg så vil de aller fleste sette pris på gode fjernlys. Hvis det er noen i Bærums område som er interessert så er det bare å ta kontakt så kan jeg dele erfaringer og tips angående LED lysene. Kan også installere og bestille lysene slik som jeg har gjort med vår i3.

Hei

Tenkte å bestille de samme pærene. Men er dette et kit med to pærer, eller må man kjøpe 2 stk?
Evt er det andre alternativ som er bedre?

RogerRabbit

Sitat fra: Toalmar på søndag 01. januar 2017, klokken 12:58
En LED-bar er vel antagelig den løsningen som er best hvis man tenker på utseende

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, vurderer noe slikt her:

https://www.ekstralys.no/products/rigid-sr-serie-20-e-merket-led-fjernlys

Hvordan man kan koble opp noe slikt har jeg ikke taklet enda, men da hadde ikke fjernlys vært et problem lenger.
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

Klykken

Men med så lav plassering som det bildene viser så er man vel like langt, eller? Skammelig mye lys rett foran bilen og intet i lengden liksom...
Evt kanskje det er mulig å feste på skiltholderen oppe på fangeren?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Disse kom til meg i dag. Skal monteres til helgen då får vi se hvordan de blir

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Bowers

Toalmar:

Spennende :)  Hvis du har tid og mulighet så er bilder av montering veldig interessant. Ikke minst et sammenligningsbilde mot en hvit vegg eller noe mens det står en halogen pære og en LED pære i bilen.

Lykke til :)

Toalmar

Sitat fra: Bowers på onsdag 11. januar 2017, klokken 13:39
Toalmar:

Spennende :)  Hvis du har tid og mulighet så er bilder av montering veldig interessant. Ikke minst et sammenligningsbilde mot en hvit vegg eller noe mens det står en halogen pære og en LED pære i bilen.

Lykke til :)
Det skal vi se om vi kan få til for dere

Klykken

Er spennende og se om det blir bedre. For min del ble det kun kosmetikk. Lysene ble ikke merkbart bedre, og årsak er nok plassering i forhold til bakkenivå og reflektorer dimensjonert for halogen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Koks

Sitat fra: RogerRabbit på onsdag 11. januar 2017, klokken 07:41
Sitat fra: Toalmar på søndag 01. januar 2017, klokken 12:58
En LED-bar er vel antagelig den løsningen som er best hvis man tenker på utseende

Jepp, vurderer noe slikt her:

https://www.ekstralys.no/products/rigid-sr-serie-20-e-merket-led-fjernlys

Hvordan man kan koble opp noe slikt har jeg ikke taklet enda, men da hadde ikke fjernlys vært et problem lenger.

Jeg fikk en slik montert hos Oslo Bilstereo, totalt ca 11k inkludert arbeid og nødvendige deler.

Nå lyser fjernlysene... mer enn nok for å si det sånn :)

Det er som du sier, ved å koble opp denne er ikke fjernlys et problem lengre. Det harmonerer mye bedre med nærlysene enn de stearinlysene som sitter originalt. Fargen er ganske lik som nærlysene.

Ledbaren er felt inn i det feltet nederst foran, så den flukter fint med fronten på bilen. Jeg ville nok ikke hatt den på holder på skiltplata, den er såpass dyp at dette vil se litt rart ut. Monteringen er dermed ganske lav, lavere enn de originale fjernlysene, så det blir om man skulle pirke litt kanskje litt lyst på veien rett foran bilen. Optimal plassering tenker jeg ville vært helt i overkant av frontruta, f.eks felle den inn i en skiboks ;)

Toalmar

Det skal vi se om vi kan få til for dere

Dette ble det dessverre ikke noe av sist helg, men jeg skal prøve å fikse det nå i helgen

Meldola

@koks: jeg har bestilt meg en rigid ledbar nå, har du mulighet til å ta et par bilder til av hvordan den er montert?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

hemi

viste kollega bildene, han fikk sin bil gjort samme sted og henta i går, var massiv forskjell

SveinJ

Sitat fra: Klykken på mandag 02. januar 2017, klokken 23:42
Snu hjulet inn mot hjulbuen. Lett tilgjengelig, men sørg for at pære sitter ordentlig, og at luka stenges skikkelig. Er lett for å få dugg i glasset, og da blir lyset ENDA dårligere.

Prøvde å bytte pære i dag, første gang jeg er borti H11. Fikk ikke pære ut av sokkelen/pæreholder. De to mothaker på sidene, hvordan få løsnet pæra?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Orbit

Trykk sokkelen litt inn (fremover på bilen), og vri rundt moturs (tror jeg, det er i alle fall ikke mye kraft som skal til). Du ser tappene i sokkelen fra forsiden av lykten. Når du skal sette tilbake, så pass på at du får sokkelen langt nok inn før du skrur til, så tappene på begge sidene går i grep (igjen, dette ser du greit forfra).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

Orbit, det du beskriver har jeg gjort, ikke noe problem det. Men å separere lyspære fra kabel med sokkel/kontakt, det er problemet.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA