Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av LMOR, fredag 13. desember 2013, klokken 21:05

« forrige - neste »

BOStrand

En kamerat av meg hadde en 56 modell Cadillac Eldorado med automatisk dimming av fjernlys ;D

Snart-i3

Kan være at det er grunnen ;)
Ikke at han eier en slik bil, men at teknologien ikke var god nok den gangen.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

BOStrand

Fra det store inter nettet:
The "Decoding" part of option 8S4 doesn't mean it's added, it means the code for it is removed so you don't have it. That system changes the throw of the lights depending on vehicle speed, but that's not OK in the US where we are VERY conservative with oncoming headlight glare. I'm not sure if it does this by moving the focal point or by dropping the shutter a little at a time (the xenon lamp is always on at one intensity, and in a bi-xenon set-up a shutter drops in front of the upper portion of the beam for low beams).

LMOR

Mulig det er rett, men det stemmer ikke helt med beskrivelsen (og de hadde vel ikke det du beskriver i 2008?)

I 2008 betydde denne koden:
Variable Light Decoding lets you program your daytime running lights to turn on automatically or not.

Men BMW gjenbruker disse kodene, mens innholdet endrer seg. Det står i i3 prislisten i USA til å være:
Programmable Daytime Running Lights (som er standard)

I Norge og mange andre land i Europa er det vel påbudt med running lights, så derfor trenger vi ikke denne opsjonen.

Enig i at decoding kan betyr at denne er fjernet av en eller annen grunn, men da burde det vel ikke stått decoding som en del av setningen, men først?

Uansett har jeg fått nok info til å slå meg til ro med at dette ikke er relevant for Norge, og dermed forklarer det at det bare finnes på USA biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Vet ikke om det er noen som oppdaget denne, men LED fjernlys til i3 er fullt mulig å bytte til, iflg disse gutta fra USA.

http://www.amazon.com/OPT7-Headlight-Bulbs-Clear-Arc-Beam/dp/B00VNBDWPK

LMOR

Kudos for å hente frem en så gammel tråd i stedet for å lage en ny!

Men når jeg legger inn BMW i3, så står det "This does not fit your BMW i3"?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Beckern

I motsettning til veldig mange andre lykter jeg har vært borti (to biler og en MC) er det ikke plassproblemer rundt fjernlys lytene til i3. Når det står at det ikke passer beror det høyst sannsylig på en av to mulige årsaker:
i3 i USA har en annen plassering, f.eks oppe i hovedlykten,
eller det er bare rett og slett feil. Noe som er veldig vanlig når det gjelder kompabilitet mellom deler og modeller på den type nettsteder.

bromm

USA har ikke noen annen plassering av fjernlys. De er identiske med EU.

Real EoN

Nå har jeg kjørt med LED fjernlys siden januar, så vil si det er veldig mulig  :o ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Beckern

Sitat fra: bromm på torsdag 12. november 2015, klokken 09:26
USA har ikke noen annen plassering av fjernlys. De er identiske med EU.
Da er det bare feil i kompabilitietstabellens deres da antar jeg.

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på onsdag 11. november 2015, klokken 18:22
Kudos for å hente frem en så gammel tråd i stedet for å lage en ny!

Men når jeg legger inn BMW i3, så står det "This does not fit your BMW i3"?

Ja, det spurte jeg om også, men denne karen brydde seg ikke om det og monterte på sin i3 uten at det kom opp noen feilmelding. Men på denne i3 gruppen på face var det flere som har funnet frem til andre merker/leverandører som også har led-pærer som passer i3:-)

Beckern

Det finnes en masse LED pærer som kan erstatte H11 halogen-pæra men det er mye dritt.
Se etter pærer med > 3000 lumen pr pære > 6000 for settet, > 2A strøm, pris på over $20 for parret.
Med de kriteriene filtrerer man bort mye. Dropp de med led i tuppen.
De heftigste oppgir 3A, 4000 Lumen og 40W pr pære i ekte effekt.
Jeg kikker etter slike nå men har ikke kjøpt inn enda.

Sungrazer

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

KnutOL

Lurer på å erstatte fjernlysa i i3'en med disse http://www.carid.com/2017-bmw-i3-led-lights/lumen-led-headlight-conversion-kit-88851738.html evt. Ekstralys sine http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-led-kit.

Er det noen av dere som har erfaringen med noen av disse?

stein84

Hvorfor ikke gå for nightbreaker eller x-tremevision? Råeste halogenpærene du får, samt at reflektorene faktisk er tilpasset for halogen. Å spare strøm begynner vel å bli et ganske tynt argument?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA