Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av LMOR, fredag 13. desember 2013, klokken 21:05

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:39
Hmm, skjønner og takk for svar. Et annet problem er at xenonlamper har lang "tenntid". Dvs. det tar en god stund før de gir full effekt.
Kommer også an på ballasten som benyttes, det. "Billige" ballaster fra eksempelvis ekstralys.no benytter sin tid på å få full effekt ja. :)

EDIT:
La til sitat
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Usikker på detta

Er interessert i bedre fjernelys selv. Det "originale" er det merkeligste fjernlyset jeg har "brukt" og jeg synes ikke det gir ønsket effekt.

Ser det er en del frem og tilbake her, forskjellige forslag til pærer og "det fungerer dårlig og bra".
Noen som har kjøpt nye pærer og har personlig erfaring, og i tillegg er særdeles fornøyd med resultatet?
Luksus ville vært å linke til hvor man kan kjøpe de:)

Er det "vanskelig" å bytte disse pærene rent teknisk?
Husker den forrige bilen min var nærmest umulig å fikse på egenhånd..

Ingeniøren

Noen sier at Osram Night Breaker skal være et bra valg. Skal være et kurant valg men du må under skjermen og løsne plastdekslene for å komme til. Noen sier de kan sitter godt og tror de skal skrus hver sin veg, men har aldri prøvd. Bruker sjelden fjernlys der jeg kjører så jeg klarer meg med det som er.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Takk for det.

Det er altså selve lyspærene som gjør at lyset kastes som en spydspiss rett frem, og ikke utformingen av lyshuset?

franknaero

Hei, jeg var også ikke helt fornøyd med fjernlysene på de to I3 jeg har prøvd (forhandlers demobil og min egen kjøpt brukt 3 uker siden). Har byttet til Osram Night breaker og etter tips i en annen tråd her justert fjernlysene litt opp. En kommer til pære og justeringsskrue bak runde luker i innerskjermen (vris 1/4 omdreining til samme side som side på bilen, mot høyre på høyre side og mot venstre på venstre side). Nå synes jeg fjernlysene er tilfredsstillende. Pærene er H11 kjøpt hos Ekstralys.no.
2016 VW Passat GTE
2016 BMW i3

Klykken

Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 20:58
Takk for det.

Det er altså selve lyspærene som gjør at lyset kastes som en spydspiss rett frem, og ikke utformingen av lyshuset?
Nei, reflektorene (som er en del av lykthuset) når det er snakk om halogen og xenon.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Usikker på detta

Optimalt. Takker for hjelpen.
Skal kjøpe  :)

Peder Nesje

Har akkurat installert LED fjernlys på vår i3 og er utrolig fornøyd med resultatet! Har lest mye om dette og var så misfornøyd med standard pæra at jeg valgte å bytte. Tror alle som bruker bilen sin mye og særlig nå som vinteren nærmer seg så vil de aller fleste sette pris på gode fjernlys. Hvis det er noen i Bærums område som er interessert så er det bare å ta kontakt så kan jeg dele erfaringer og tips angående LED lysene. Kan også installere og bestille lysene slik som jeg har gjort med vår i3.

Toalmar

Etter å ha lest litt forskjellig om I3 sine fjernlys bestemte jeg meg for å gå til anskaffelse av ett par pærer med LED. Ble bestilt i går så det går vel litt tid før de er i hus. Bilen er heller ikke i hus før 4. januar.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Olemann

Litt om nærlys, hadde en BMW lånebil her om dagen og den burde ikke vært lovlig.....nærlys uten LED var noe av det dårligste jeg har hatt siden VW boble før H4 kom....
Så at noen bestiller i3 uten LED frontlys skjønner jeg ikke....dermed er mitt råd avgitt :-)

Toalmar

Sitat fra: Olemann på mandag 26. desember 2016, klokken 21:08

Litt om nærlys, hadde en BMW lånebil her om dagen og den burde ikke vært lovlig.....nærlys uten LED var noe av det dårligste jeg har hatt siden VW boble før H4 kom....
Så at noen bestiller i3 uten LED frontlys skjønner jeg ikke....dermed er mitt råd avgitt :-)
Det er jeg enig i, men uansett hva du velger av nærlys så leveres fjernlysene med halogen Olemann

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Olemann

Vet det, derfor jeg nevnte det i første setning, mht fjærnlys som er dagens tekst så har jeg også satt inn Nightbraker, mye bedre enn de originale, men ingen høydare likevel.

Sitat fra: Toalmar på mandag 26. desember 2016, klokken 21:23
Sitat fra: Olemann på mandag 26. desember 2016, klokken 21:08

Det er jeg enig i, men uansett hva du velger av nærlys så leveres fjernlysene med halogen Olemann

Sent from my iPhone using Tapatalk

Egil Fonn

Er spent på lysene til i3. Har bestilt en FC  og håper lysene er ok. Har en MB ED med bi xenon som fungerer fantastisk. Håper BMW ikke skuffer.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Klykken

FC? Fully charged? Med mindre det har skjedd endringer i produksjon får du halogen fjernlys som er plassert i området grøftelys normalt står på andre biler. Men nærlysa er helt konge da, når det ikke er sludd eller annet som klabber for. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Beckern

Sitat fra: Toalmar på mandag 26. desember 2016, klokken 16:31
Etter å ha lest litt forskjellig om I3 sine fjernlys bestemte jeg meg for å gå til anskaffelse av ett par pærer med LED. Ble bestilt i går så det går vel litt tid før de er i hus. Bilen er heller ikke i hus før 4. januar.

Det blir nok bra. Ser led elementene ligner veldig på flere andre toppmodeller som gir svært mye lys.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA