Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Neste dekkvalg - PS2 vs PSS

Startet av Muffinman, fredag 13. desember 2013, klokken 14:14

« forrige - neste »

MrDriveby

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:33
Siste:

Dette hadde jeg tatt på garantien!
Å kjøre i både pluss- og minusgrader er vanlig kjøring, så det må bilen tåle. Er ikke som du har hatt den offroad.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Frodebo

Disse bildene bør sendes Tesla! Etter min mening en helt klar konstruksjonsfeil som relativt enkelt kan forbedres. En såpass ny produsent som Tesla må jo være svært takknemlige for å få tilbakemeldinger på såpass åpenbare feil mht. de kan ha en kontinuerlig forbedring på produktet. Det er på akkurat dette punktet jeg er mest spent på hvordan Tesla vil være en god eller dårlig bilprodusent. At noe ikke er helt bra nå er forståelig - det som blir avgjørende er hvordan de håndterer problemer som dette (og forsåvidt andre problemer som meldes inne etterhvert)

Men vær rask - min er under produksjon nå, og jeg vi ha en helt annen og bedre løsning enn dette  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Muffinman

Dette er en feil som neppe blir oppdaget med mindre man ser spesifikt etter den. Anbefaler å ta lommelykta fatt og sjekke egen bil for sikkerhets skyld. Min er gått 4000km og dette skjedde nok for en stund siden.

Blir vel å forfatte "smørbrødlista" og sende over til Tesla, det begynner å hope seg opp med småtterier som må tas tak i nå.  Noen som vet hvor jeg mailer den?

MrDriveby

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:27
Dette er en feil som neppe blir oppdaget med mindre man ser spesifikt etter den. Anbefaler å ta lommelykta fatt og sjekke egen bil for sikkerhets skyld. Min er gått 4000km og dette skjedde nok for en stund siden.

Blir vel å forfatte "smørbrødlista" og sende over til Tesla, det begynner å hope seg opp med småtterier som må tas tak i nå.  Noen som vet hvor jeg mailer den?

Gå innom nærmeste service center og hør med dem. 4000 er i fossilstandard, ikke engang innkjørt. De vil nok snu seg på 5 øringen for deg ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

eledille

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 17:06
Gå innom nærmeste service center og hør med dem. 4000 er i fossilstandard, ikke engang innkjørt. De vil nok snu seg på 5 øringen for deg ;)

Vel, håpet er lysegrønt, som de sier...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:27
Dette er en feil som neppe blir oppdaget med mindre man ser spesifikt etter den. Anbefaler å ta lommelykta fatt og sjekke egen bil for sikkerhets skyld. Min er gått 4000km og dette skjedde nok for en stund siden.

Blir vel å forfatte "smørbrødlista" og sende over til Tesla, det begynner å hope seg opp med småtterier som må tas tak i nå.  Noen som vet hvor jeg mailer den?

serviceeu kanelbolle teslamotors prikk com.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Muffinman

Sitat fra: eledille på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:36
serviceeu kanelbolle teslamotors prikk com.
Hjertelig. Ble sulten av den kanelbollen faktisk. Sjekke skapet for godsaker :)

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:43
Sitat fra: eledille på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:36
serviceeu kanelbolle teslamotors prikk com.
Hjertelig. Ble sulten av den kanelbollen faktisk. Sjekke skapet for godsaker :)
Må vel være noen lussekatter i brødskuffen i dag  :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

Sharp

Noen som har erfaring med litt smalere vinterdekk?

215/60R19, 205/65R19 eller lignende?


D.O

Sitat fra: Sharp på lørdag 21. desember 2013, klokken 11:20
Noen som har erfaring med litt smalere vinterdekk?

215/60R19, 205/65R19 eller lignende?
finner ikke dekk som tåler last krav
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krl

Jeg hadde tilsvarende problemer på Mercedes E-klassen når luftfjæringen på et av bakdekkene var kaputt.. Hvis dette skjer uten at det er noe galt med hjulopphenget, så må det vel føre til et hav av reklamasjoner? Det blir spennende å se utover vinteren.

Finnes det hjulsett med mindre diameter til TMS?

Bowers

Muffinmann: Dette er utvilsomt en garanti/reklamasjonssak.

Trist at de ikke har testet dette skikkelig på forhånd, men det er jo ikke umulig at de gjør som andre produsenter nok ville gjort hvis det er et gjengangsproblem og tilbakekaller alle bilene for å erstatte innerskjermene med noe som tåler norsk bruk.

Lykke til :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA