Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Neste dekkvalg - PS2 vs PSS

Startet av Muffinman, fredag 13. desember 2013, klokken 14:14

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Muffinman på mandag 06. januar 2014, klokken 23:29
Da er det nok en uheldig som har opplevd ødelagte innerskjermer:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.msg164575.html#msg164575
Dette var meg. Legger nye bilder ut her. Tesla fikk også bildene, men hadde aldri hørt om dette problemet.  ??? Så oppfordrer alle til å sjekke. Skaden synes å komme rett over hjul og da som en revne i filtet som utvidere seg etterhvert. Verst er det i hjulhus bak.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

LAH

Sitat fra: D.O på tirsdag 07. januar 2014, klokken 15:14
Sitat fra: Muffinman på mandag 06. januar 2014, klokken 23:29
Da er det nok en uheldig som har opplevd ødelagte innerskjermer:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.msg164575.html#msg164575
Dette var meg. Legger nye bilder ut her. Tesla fikk også bildene, men hadde aldri hørt om dette problemet.  ??? Så oppfordrer alle til å sjekke. Skaden synes å komme rett over hjul og da som en revne i filtet som utvidere seg etterhvert. Verst er det i hjulhus bak.

Blir overrasket om min IKKE er slik og.. Utrolig hvordan snøen klistrer seg fast der..
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

Muffinman

Kanskje på sin plass å presisere at Tesla hevder at denne sprekken skal være slik for at skjermene skal kunne utvide seg. Litt merkelig patent som ikke ser særlig gjennomført ut, men jeg godtar det. Dog har jeg litt vanskelig for å skjønne årsaken til at dekkene har berørt innerskjermen bak ved et par anledninger når bilen har stått i low. Dette skjedde på helt flat mark.

Uansett har materialet en veldig ru overflate slik at både skitt og snø fester seg veldig godt. Greit nok at andre biler også får klabbing i skjermene (selv om jeg aldri har opplevd det på mine tidligere biler og jeg kjører MYE), men jeg er overbevist om at problemet kan reduseres ved å bruke et plastmateriale med helt glatt overflate.

D.O

Reven på 5cm mot skjermen og svekkelsen i innerskjermen skal være der, men den riften som etterhvert deler innerskjermen skal ikke være der og var ikke der før.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

McKivre

Begriper ikke at oppegående folk har laget en slik løsning
på innerskjermene. Dette er amatørarbeid av verste sort!

Mhal

Grunn til att snø samler seg er liten plass mellom hjul og hjulbuen.

Har ingen ønske om hverken mindre hjul eller større hjulbuer. Designet er flott det.

For dei som ikke vil spyle/sparke vekk snøen blir vel "High" i høgere hastighet en mulighet.

Maartensommer

Pluselig kom det et helvetes lyd. Det kom fra høyre forhjul.  Fant et p-hus og fikk undersøkt hva det var. Det viser seg at "filten" har løsnet og det har pakket seg mengder med snø bak filten. Det går også et "rør" (kanalen?) fra fremre hjulbue og bakover. Jeg fikk fingrene inn ca 10cm og det var fremdeles MYE snø hardpakket i "røret".

Som flere har påpekt tidligere, er det trangt i hjulbuen, men jeg har prøvd å ta noen bilder.





BMW850

Er ganske sikker på at om innerskjermen hadde bestått av glatt plast som ihvertfall min BMW og MB har hadde dette ikke vært ett problem. Etter det jeg kan se på bilder er overflaten ru og filtaktig. Glatt plast og evt sprayet med silikonspray hadde funket helt topp!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Dæ**n, DC-DC konverteren sitter jo bak den innerskjermen der. Er den pakket full av snø og is også?

Maartensommer

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. februar 2014, klokken 18:20
Dæ**n, DC-DC konverteren sitter jo bak den innerskjermen der. Er den pakket full av snø og is også?

Den er hardpakket med snø og is og det går lengre inn enn 10cm.  Hvor langt aner jeg ikke.  Det var såpass at jeg måtte skrape med neglene for å få det løst......

Muffinman

Det er nok ikke uten grunn at de har flyttet denne dingsen på nyere biler. Forundrer meg veldig at man har levert biler på det norske markedet med denne så til de grader ubeskyttet. Tror det er på tide å få en solbrun ingeniør fra California over hit en hel vintersesong og se hva den norske vinteren gjør med bilene  :P

Muffinman


Maartensommer

Fikk beskjed at jeg kunne kjøre med det til den 17. da bilen skal inn på Skøyen. Med tanke på alt de skal gjøre tipper jeg at de må demontere hele kjerra........



Gæsjan

Akkurat det samme skjedde meg på sørpeføre idag Maarten. Helt sjanseløst. Trodde først at falsen i karosseridelen av innerbuen var bulket, men den ser lik ut på andre siden. Ser ut som om det mangler/ har hoppet ut en skrue som holder plastkanalen og som samtidig presser innerskjermen på plass. Sjanseløst med filt som innerskjermer!
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA