Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Neste dekkvalg - PS2 vs PSS

Startet av Muffinman, fredag 13. desember 2013, klokken 14:14

« forrige - neste »

Messel

Sitat fra: mortegun på mandag 05. januar 2015, klokken 10:17
Hei,
Jeg har ikke tesla i dag, men når jeg skal gjøre den klar for vinteren neste høst vil jeg garantert gjøre som beskrevet i denne linken.

https://bilpleiekongen.no/2014/01/22/fyller-du-opp-hjulbronnen-med-sno-og-slaps/

Metoden går ut på å legge et tynt lag med silikon i hjulbuen for at snøen ikke skal få heft på samme måte som tidligere, men det er viktig å ikke få dette på dekkene da det vil kunne føre til at de blir veldig glatte en periode.

Har gjort det på min BMW 3-serie i år og hittil ikke hatt noen problemer, hadde vært spennende om noen av dere som har problemer med snø og is i hjulbuen i dag hadde hatt lyst til å prøve dette for å se om det gir noen forbedring.

Hadde en BMW 3-serie en gang, men husker ikke hvordan hjulbuene så ut. Jeg skjønner godt poenget med silikon hvis disse er av plast, men kan silikon virke like godt på hjulbuer med filt da?? Jeg har en Audi Q5 nå hvor det er filt i hjulbuene, men jeg har ikke hatt problem med oppbygging av snø og is de siste tre vintrene. Det skal sies at det er god plass i Q5'ens hjulbuer, mye bedre plass enn i Tesla'en. Venter selv på en P85D, og er spent på dette til neste vinter.
Svart P85D levert 11. mars

B_Tesla

Er det noen som opplever dette på de siste modellene av bilen. Har kjørt Østerdalen en del ganger nå, samt en tur Trondheim-Molde i fryktelig vær. Ikke opplevd en gang at jeg har fått så mye snø at det er noe berøring mellom dekk og skjerm. Jeg har da Autopilot Tesla. Forøvrig også luftunderstell, 20" R2 dekk.

Må også si at bilen har vært feilfri etter jeg fikk den. Ikke et eneste problem av noe sort.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Kan vel bli utfordrende med å avfette/spyle rent, tørke og så sette inn med silikon når innerskjermene er av filt og stort sett er gjennomtrukne av vann hele tiden bortsett fra om sommeren?

Mistenker at guiden det linkes til hos bilpleiekongen sikter seg inn på glatte innerskjermer.

mogu

Sitat fra: Messel på mandag 05. januar 2015, klokken 11:26
Sitat fra: mortegun på mandag 05. januar 2015, klokken 10:17
Hei,
Jeg har ikke tesla i dag, men når jeg skal gjøre den klar for vinteren neste høst vil jeg garantert gjøre som beskrevet i denne linken.

https://bilpleiekongen.no/2014/01/22/fyller-du-opp-hjulbronnen-med-sno-og-slaps/

Metoden går ut på å legge et tynt lag med silikon i hjulbuen for at snøen ikke skal få heft på samme måte som tidligere, men det er viktig å ikke få dette på dekkene da det vil kunne føre til at de blir veldig glatte en periode.

Har gjort det på min BMW 3-serie i år og hittil ikke hatt noen problemer, hadde vært spennende om noen av dere som har problemer med snø og is i hjulbuen i dag hadde hatt lyst til å prøve dette for å se om det gir noen forbedring.

Hadde en BMW 3-serie en gang, men husker ikke hvordan hjulbuene så ut. Jeg skjønner godt poenget med silikon hvis disse er av plast, men kan silikon virke like godt på hjulbuer med filt da?? Jeg har en Audi Q5 nå hvor det er filt i hjulbuene, men jeg har ikke hatt problem med oppbygging av snø og is de siste tre vintrene. Det skal sies at det er god plass i Q5'ens hjulbuer, mye bedre plass enn i Tesla'en. Venter selv på en P85D, og er spent på dette til neste vinter.

Som du sier er det et spørsmål om det virker like godt på fint. På min bil er det plast i hjulbuene forran og filt bak. Må innrømme at jeg ikke har hatt forholdene tilstedet for å få testet dette ordentlig enda, men det hadde som sagt vært artig om noen av de som har hatt problemer var villige til å teste dette ut for å se om det kunne være en løsning på problemet. Ellers vil jeg få slenge meg på gjengen som påpeker at dette langt ifra er noe problem som tesla er alene om å ha.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Øyvind.h

Sitat fra: B_Tesla på mandag 05. januar 2015, klokken 11:36
Er det noen som opplever dette på de siste modellene av bilen.
Jeg kjørte opp og ned Østerdalen på dårlig føre 19-20 desember med en bil med EL40xxx sånn ca (mulig det var EL38-39xxx). Pakket seg ikke nevneverdig i hjulbuene. Har heller ikke slitt med dette med egen bil  levert august 2013. Men jeg forstår hvorfor det kan være et problem, for det er veldig lite klaring mellom hjul/hjulbue. I tillegg er det brede dekk.
Forrige Passat måtte jeg innimellom skrape snø ut av hjulbuen, men det skyldes nok føreforhold og ikke uheldig konstruerte hjulbuer (filt i hjulbuene der også btw).
Har hatt to VW Polo hvor jeg har opplevd at snø har bygget seg fra kanal og helt ned til bakken. Dvs ikke snø i hjulbue, men nederst i forkant av kanal og ned til asfalt. Rett og slett fare for bulk i kanalen ved kjøring på dumper, men det var en billigbil så jeg ga F :) 


Sitat fra: B_Tesla på mandag 05. januar 2015, klokken 11:36
Jeg har da Autopilot Tesla
Forsøk å slippe rattet da :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

B_Tesla


Sitat fra: Øyvind.h på mandag 05. januar 2015, klokken 12:37
Forsøk å slippe rattet da :)

Forsøkt et par ganger. Går stort sett rett frem, men funker ganske dårlig i svingene foreløpig;)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Så naboens Passat i dag - stappfulle hjulbuer foran (men ikke tilsvarende på min Model S for øyeblikket :) )

http://www.dinside.no/932536/vintertips-unngaa-issvullera
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Pakket seg smekkfullt i alle hjulbuer hos meg i dag tidlig, for første gang. Kombinasjonen garasje med 2-4 varmegrader (= klissvåt filt), og rett ut på ubrøytet vei i noen km i 3-4 minus var nok ikke helt heldig.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TRM

Måker hjulbuene hver eneste dag for tiden. Håper det snart kommer en løsning!

Kan ikke være bra for bilen at innerskjermene erstatter luftdemperne sin funksjon...!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt


Muffinman

De fleste som leser denne tråden har allerede tatt den titten via lenkene til artikkelen litt lenger oppe ;)

Ko_deZ

Beklager, må ha hatt noe caching greier, for jeg så ikke de meldingene like over.

MrBacardi

Ser at Bilpleiekongen nå anbefaler et annet produkt (altså enn silikon) i en ny video for biler med filt i skjermene (Tesla):



Muc-Off Fabric Protect heter altså produktet, satser på å kjøpe inn denne.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sindreut

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 20. januar 2016, klokken 11:14
Ser at Bilpleiekongen nå anbefaler et annet produkt (altså enn silikon) i en ny video for biler med filt i skjermene (Tesla):

Muc-Off Fabric Protect heter altså produktet, satser på å kjøpe inn denne.

Lovende produkt! Er vel slik at man må ha en sprayboks per hjul for å få dette til å strekke til da, eller?
Hva ligger noe slikt på?

MrBacardi

Sitat fra: sindreut på onsdag 20. januar 2016, klokken 11:32
Lovende produkt! Er vel slik at man må ha en sprayboks per hjul for å få dette til å strekke til da, eller?
Hva ligger noe slikt på?

Link:
https://bilpleiekongen.no/produkt/muc-fabric-protect/

Vet ikke hvor mye man trenger
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA