Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Hyperstress

Appen ser ikke ut til å være oppdatert siden oktober -13! På tide med en update snart.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 08. mars 2014, klokken 21:52
Appen ser ikke ut til å være oppdatert siden oktober -13! På tide med en update snart.

Update ??  Jeg håper da at det prioriterer å få levert ut Android app'en før det kommer med oppdateringer på IOS-app'en >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

grrowl74

Sitat fra: Sigurd på fredag 07. mars 2014, klokken 22:33
Da jeg skulle registrere min på Car-net, fikk jeg først ikke registrert. Fant etterhvert ut at chassis-nummeret MÅ tastes inn med store (eller små hvis det er noen som har det?) bokstaver slik det står på bilen. Kan det være problemet hos deg?

Takk for tips, men det er nok dessverre ikke tilfellet hos meg. Chassisnr er tasta inn i alle mulige varianter både av meg, selger og support hos Møller. Har ENNÅ ikke hørt et pip fra support hos VW, så noe sier meg at det sikkert ikke blir aktuelt med noe fjernstyrt forvarming før til neste vinter. Håper at appen virker til da.

aageaasved

hipp hurra da har jeg fått min eup for 4 dager siden og jeg storkoser meg,førstn i nord Trøndelag tror jeg ::)

Elmo

Det slo meg nå at det ser ut som inne-temperaturen på Car-Net (både web og Android) har hengt seg.
I bilen vår står den alltid på 22,5, mens ute temperaturen viser virkelig ute-temp.
Før så trodde jeg den kanskje viste hva tempen i bilen var satt til, men nå har jeg testet og det stemmer ikke.
Den står fast på 22,5 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

grrowl74

#110
Endelig kan jeg rapportere at appen fungerer. Fikk melding for noen dager siden fra support at chassisnr var registrert, fikk lagt inn bilen, og kan nå styre lading og forvarming fra sofaen. Najs. Har hatt noen problemer med treig oppdatering, men stort sett virker det bra.

Elmo - hos meg står innetemp på 22 grader. Jeg tror den - som du antok - angir hva temp er innstilt på, heller enn hva den faktisk er. Når jeg endrer på temp-innstillingene, justeres også kupétemp-verdien tilsvarende. Prøvde nettopp - justerte til 20, oppdaterte - og nå står den på 20. Så kan man jo spekulere på hva som er nytteverdien i det...

Elmo

#111
Sitat fra: grrowl74 på mandag 24. mars 2014, klokken 11:26
Når jeg endrer på temp-innstillingene, justeres også kupétemp-verdien tilsvarende. Prøvde nettopp - justerte til 20, oppdaterte - og nå står den på 20. Så kan man jo spekulere på hva som er nytteverdien i det...
Er det da på innstillingen inni forvarmingsmenyene du har 20 ?
Jeg endret bare rett på display, når jeg sjekket igår.  Jeg får endre i forvarmings-sub-menyen også, og se hva som skjer ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

grrowl74

Endrer i appen, på e-styring, klima, under innstillinger.

Elmo

Sitat fra: Elmo på mandag 24. mars 2014, klokken 19:53
Er det da på innstillingen inni forvarmingsmenyene du har 20 ?
Jeg endret bare rett på display, når jeg sjekket igår.  Jeg får endre i forvarmings-sub-menyen også, og se hva som skjer ;)
I morges endret jeg i temp'en i sub-menyen for timer start i bilen og da endret den seg i Car-Net også.

Sitat fra: grrowl74 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:01
Endrer i appen, på e-styring, klima, under innstillinger.
Er ikke noe e-styring eller klima under innstillinger i min APP (Android).
Bare "Generelt"  og  "Kjøredata"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ellerikke

#114
Inspirert av innlegget over sendte jeg påminnelsesmail til forhandler....og vips, bilen ble registrert etter 3 timer! Det ser ut til at det har løsnet hos dem nå. Også hos meg litt treig oppdatering, men det har funka så langt i dag. Måtte installere appen og registrere med mail-adresse på nytt, tok litt tid å catche dette. :-)
Blå e-up!

grrowl74

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. mars 2014, klokken 12:09
Er ikke noe e-styring eller klima under innstillinger i min APP (Android).
Bare "Generelt"  og  "Kjøredata"

Høres ut som du har funnet løsninga i hvert fall, det er bra. Men for noen nepehuer som ikke klarer å lage samme menyer på samme app for ulike telefoner. I mean really. Hvor vanskelig kan det være.

Elmo

Sitat fra: grrowl74 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:01
Endrer i appen, på e-styring, klima, under innstillinger.
Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. mars 2014, klokken 12:09
Er ikke noe e-styring eller klima under innstillinger i min APP (Android).    Bare "Generelt"  og  "Kjøredata"
Sitat fra: grrowl74 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 20:10
Høres ut som du har funnet løsninga i hvert fall, det er bra. Men for noen nepehuer som ikke klarer å lage samme menyer på samme app for ulike telefoner. I mean really. Hvor vanskelig kan det være.

Nå fant jeg faktisk "Innstillinger" for Lading og Klima :) :D ;D
Først lette jeg bare under Innstillinger i hovedmenyen hvor de ikke finnes >:(
De har gjemt godt ???, det er egne «Innstillinger» menyer under e-styring, både for Ladingen (for å sette ladestrøm!) og Klima (for å sette temperaturen).

Så nå er det bare kartet som mangler. Det funker på iPhone, men ikke Android
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

KreAture

Sitat fra: Taz79 på torsdag 13. februar 2014, klokken 09:38
Jag har en fråga gällande Car-Net. Går det att få notifikation (via email eller via appen) när laddningen är klar/avslutad (finished)?

God idé!  Synd VW sine programmerere ikke kjenner igjen en god idé om den så hopper opp og biter dem i leggen.

Har noen andre forresten problemer med kommunikasjon mellom bil og car-net?  Har ikke fått oppdateringer om status på 3 dager nå.

Elmo

Sitat fra: KreAture på onsdag 16. april 2014, klokken 09:04
Har ikke fått oppdateringer om status på 3 dager nå.
Ingen problem med CarNet info fra bilen vår.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Major_Error

Å! Endelig! En ny rookie here!

Derimot er dette et historisk øyeblikk! Dere leser nå mitt første innlegg på Elbil-Forumet!

Saken er at vi vurderer en EL-bil som min kone skal bruke for å kjøre frem og tilbake til jobben. Det er 60km, hver vei. Det er mulighet for lading på arbeidsplassen.

Egentlig er det bare en bil som kan ansees som kapabel for å kjøre frem og tilbake; Begge heter Tesla. Dette er derimot dyre biler, så e-UP er et rimelig alternativ, og marginen skal (vel?) holde greit dersom bilen får lading også på arbeidsstedet?

Eller? Hvordan er deres erfaringer med dette på kalde dager? VW sier 80-100 km. Innebærer det en varm bil?

me

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA