Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: odahle på tirsdag 14. januar 2014, klokken 07:29
De har vel også uttalt at android-app kommer nå i starten på 2014.

Jeg fikk nå beskjed om at den kommer i uke 10.  Den som lever får se.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tlauri

Bestilte verkstedtime idag for å få programmert et til nøkkel med fjernstyring, verkstedet ville da utføre noen kampanjer på bilen samtidig b.l.a bytte hovedbatteriet.
Noen som har hatt sin bil inne på kampanje?
Skal innom verkstedet imorgen for å få fastsatt timen pluss undersøke hva som skal fikses. Hovedbatteriet er kanskje det lille som står fremme i motorrommet?

grrowl74

#77
Mulig dette har vært berørt tidligere i tråden, beklager i så fall, rakk bare å skumme igjennom.

Ha hatt e-upen i knapt 2 uker, og er så langt veldig fornøyd med bilen. Kjøreegenskaper er gode, lading går fint, og rekkevidde er som forventet i vintertemperatur. Men car-net appen er et problem. Ser at flere har problemer med denne, men mitt problem oppstår allerede i registreringen på car-net sine sider. Jeg får rett og slett ikke registrert bilen - får feilmelding om at de ikke kan bekrefte chassisnummeret mitt. Noen andre som har fått denne meldingen?

Selger har fulgt opp dette bra, og support hos Møller har tatt det videre til VW, men så langt har jeg ikke fått noen løsninger. Litt irriterende, siden jeg hadde gledet meg til å kunne fjernstyre forvarming og holde øye med lading/rekkevidde mellom turer til jobb og trening.

MikkeBoomBoom

Fra en som har kjørt E-UP siden desember: Ikke stol på appen, du lærer fort uansett hvor lang tid det tar å lade en mil, hvor mye juice du har igjen på batteriet og heller programmere lading/varme via Garmin enheten, det fungerer til gjengjeld svært bra. Vet ikke hvor mange ganger den har sagt "Ladekontakt ikke tilkoblet" når jeg står rett ved siden av bilen og ser bilen lade.


grrowl74

Thanks - du har sikkert rett. Men det hadde vært innmari kjekt å kunne sitte inne i stua, tenke litt sånn impulsivt: tja, på tide å ta en snartur i butikken snart? Og så sette på forvarming av bilen, samt å kunne se hvor mye strøm det er igjen på batteriet. Men med alt knotet som skisseres her, så er det vel en drøm som ikke vil oppfylles med det første. Er det enkelt å programmere Garmin til forvarming da?

Norx

Siste uken/to har car-net fungert strålende. Fra mobil og web.
Bilen står i garasje på ett sted med 'middels til lavt' signal for mobiler.
Tidligere var det lotto om det fungerte så noen må ha fikset noe...
Nå er alt i orden på jobb og hjemme.


Hyperstress

Sitat fra: Norx på onsdag 05. februar 2014, klokken 19:01
Siste uken/to har car-net fungert strålende. Fra mobil og web.
Bilen står i garasje på ett sted med 'middels til lavt' signal for mobiler.
Tidligere var det lotto om det fungerte så noen må ha fikset noe...
Nå er alt i orden på jobb og hjemme.

Ikke vær for sikker. her fungerte det feilfritt, så var det to uker der det fungerte dårlig, og så fungerer det feilfritt igjen. Ikke helt til å bli klok på  ???
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MikkeBoomBoom

Sitat fra: grrowl74 på onsdag 05. februar 2014, klokken 13:04
Thanks - du har sikkert rett. Men det hadde vært innmari kjekt å kunne sitte inne i stua, tenke litt sånn impulsivt: tja, på tide å ta en snartur i butikken snart? Og så sette på forvarming av bilen, samt å kunne se hvor mye strøm det er igjen på batteriet. Men med alt knotet som skisseres her, så er det vel en drøm som ikke vil oppfylles med det første. Er det enkelt å programmere Garmin til forvarming da?

Det er det. Lagde en liten filmsnutt til deg:



Elmo

Sitat fra: Mikalv på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:17
Det er det. Lagde en liten filmsnutt til deg:


Fint, men det er den enkle biten.  Problemet er å finne setting for at du ønsker varme (som jeg ser du allerede har satt).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Elmo på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:38
Sitat fra: Mikalv på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:17
Det er det. Lagde en liten filmsnutt til deg:


Fint, men det er den enkle biten.  Problemet er å finne setting for at du ønsker varme (som jeg ser du allerede har satt).

Du kan legge til flere ladestasjoner med forskjellig prosent og varme på denne skjermen:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TrVGyHpKQu0#t=24 ca 0.24 ut i filmen (lenken hopper direkte til skjermbildet)

rojohan

Er det mulig å stille inn temperaturen du vil ha i kupeen og? eller kan du kun stille om du vil ha varme eller ikkje? Eg har ikkje funnet ut korleis man stiller inn gradene man ønsker på Garmin boksen. Det har eg gjort via mobilen, og det tok lang tid før det gjekk i orden. Makan til dårlig app skal man leite lenge etter, er jo berre lotteri om den virker eller ikkje............

Elmo

Sitat fra: rojohan på torsdag 06. februar 2014, klokken 13:40
Er det mulig å stille inn temperaturen du vil ha i kupeen og? eller kan du kun stille om du vil ha varme eller ikkje? Eg har ikkje funnet ut korleis man stiller inn gradene man ønsker på Garmin boksen.
Det var det jeg skulle frem til. Det er vanskelig å finne/forstå varmeinnstillingen på Garmin. Du må velge hvor mange grader du vil har ett sted, og om det skal forvarmes eller ikke et annet sted.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

d386yv

Sitat fra: rojohan på torsdag 06. februar 2014, klokken 13:40
Er det mulig å stille inn temperaturen du vil ha i kupeen og? eller kan du kun stille om du vil ha varme eller ikkje? Eg har ikkje funnet ut korleis man stiller inn gradene man ønsker på Garmin boksen. Det har eg gjort via mobilen, og det tok lang tid før det gjekk i orden. Makan til dårlig app skal man leite lenge etter, er jo berre lotteri om den virker eller ikkje............

Så vidt jeg husker kan du stille inn varmegradene hvis du editerer ladestasjonen (samme vindu hvor du velger om du vil lade til 100%, 90%, 80% etc.).

Kronglete å finne alt, men man gjør det som regel bare en gang. Jeg har lagret en ladestasjon med varme til 80%, en med varme til 100% og en uten varme til 100% og 80%.

Har kalt de 100, 80 og 100 no AC, 80 no AC. Så når jeg programmerer inn lading velger jeg den ladestasjonen som passer.

MikkeBoomBoom

Det legger du inn under "instillinger" som står på skjermen der du velger Avgangstid 1,2 eller 3. Du kan ikke legge inn egne parametere for antall grader pr. avgangstid dessverre, her er det en setting for alle avgangstider og alle ladestasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA