Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Hyperstress

Har hatt bilen en ukes tid nå, og jeg og kona er veldig fornøyd. Føler at selve bilen er dønn solid, gjennomtestet, og ikke noe tull. Akkurat som en kan forvente fra hvilken som helst VW. Kan være enig i at Garmin og Car-Net opplegget er litt umodent, men i motsetning til det andre rapporterer så har ikke vi hatt noen problemer med appen, bortsett fra at den er litt treg. Greit nok.

Bilen er overraskende kjapp, og perfekt for bykjøring. Overraskende romslig inni, en får plass til to barneseter (lite foran, stort bak) pluss Emmaljunga City Cross barnevogn :)

Selv om vi er godt fornøyd så er det alltid ting en selv ville gjort annerledes. Og da tenker jeg på ting som ikke burde føre til en vesentlig ekstrakostnad:

-Burde vært dimming på instrumentpanel
-Burde vært mulig å stille inn hvilket regenereringstrinn bilen skal starte med. (Den starter alltid i D :( )At regenerering er delt inn i fire D step, samt B, er greit nok, men det burde helt klart vært på rattet slik at en får brukt det aktivt uten å måtte ned på girspaken hele tiden. Etter min mening er det likegreit å kjøre i B hele tiden, der kan en velge hvor mye en vil regenerere med foten.
-Burde vært mulig å stille inn max %-lading (utenom scheduleren).
-Burde vært varme i rattet.
-Når jeg spiller musikk via BT fra iphone så er det bare lyd i venstre høyttalere. (Mulig det ikke har noe med bilen å gjøre. Andre som har samme problem?)
-At CarNet abo skal være tilgjengelig bare ett år er for dårlig. Dette er en viktig funksjon (spes start/stop av klima) som burde være gratis hele bilens levetid - om en så måtte betalt en tusenlapp mer for bilen.

Til dere som rapporterer om at klima via app ikke fungerer: iflg instruksjonsboken så skrur klimaanlegget seg av etter 15min, så da er det ikke rart at bilen er kald dersom du setter det på midt på natta og forventer varm bil om morgenen ;)


e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

nitewlkr

Carnet kan forlenges med ett eller to år når det blir nødvendig.

Hyperstress


Sitat fra: nitewlkr på mandag 30. desember 2013, klokken 12:34
Carnet kan forlenges med ett eller to år når det blir nødvendig.

My point exactly. Burde ikke være nødvendig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

nitewlkr

Er mulig å bestille fra fabrikken men er ikke åpnet for det i Norge enda. Men blir etterspørselen stor nok så åpnes det nok for det. Ville jo bare medført at bilen ville blitt dyrere...
Og det ikke alle som har behov for det heller

Sent from my iPad using Tapatalk

Stiania79

Hei,

Bestilt Tesla og på nippet til å bestille en E-up isteden for konas 18 mnd gamle Audi A1.

Denne app'n er da gratis i ETT år men hva vil det så koste????

Kan man bruke sin mobil som 'connection' eller må bilens sim brukes? Tenkte kanskje et tvillingsim gjør susen? Har også WiFi i garasjen...

Takk og godt nytt år!

Mvh Stian


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Loppa

#35
Har nå hatt E-UP! en drøy måned. Bilen funker supert (straks 2000 km kjørt), men denne appen har begynt å irritere meg ganske kraftig nå... Den var problematisk første uken. Så fungerte den greit et par uker (litt treg innimellom), men nå har den ikke fungert på over en uke. Grrrr....

Feilen virker å være at jeg ikke får kontakt med bilen. Appen oppdaterer seg ikke med fersk ladestatus og den melder bare fra om at "ladekontakten ikke er tilkoblet", selv om den er det.  Får heller ikke styrt klimaanlegget, som irriterer meg mest - da dette var på topp 3 listen på tingene som gjorde at jeg valgte bilen.

Har noen fått noen løsninger på dette ?    "Min" selger hos forhandler er ikke tilbake på jobb før neste uke, og han som forsøkte å svare i hans sted i dag. Hadde bare en masse dårlig skjulte antydninger til at det var alt annet enn bilen/appen det var noe feil med og jeg er ikke av typen som synes slike feil er "festlig og spennende" å finne ut av. Ny bil = dette skal virke prikkfritt !


Hyperstress


Sitat fra: Loppa på fredag 03. januar 2014, klokken 01:14
Har nå hatt E-UP! en drøy måned. Bilen funker supert (straks 2000 km kjørt), men denne appen har begynt å irritere meg ganske kraftig nå... Den var problematisk første uken. Så fungerte den greit et par uker (litt treg innimellom), men nå har den ikke fungert på over en uke. Grrrr....

Feilen virker å være at jeg ikke får kontakt med bilen. Appen oppdaterer seg ikke med fersk ladestatus og den melder bare fra om at "ladekontakten ikke er tilkoblet", selv om den er det.  Får heller ikke styrt klimaanlegget, som irriterer meg mest - da dette var på topp 3 listen på tingene som gjorde at jeg valgte bilen.

Har noen fått noen løsninger på dette ?    "Min" selger hos forhandler er ikke tilbake på jobb før neste uke, og han som forsøkte å svare i hans sted i dag. Hadde bare en masse dårlig skjulte antydninger til at det var alt annet enn bilen/appen det var noe feil med og jeg er ikke av typen som synes slike feil er "festlig og spennende" å finne ut av. Ny bil = dette skal virke prikkfritt !

Da jeg hentet min fikk jeg klar beskjed om at de ikke hadde appen på stell enda og at de jobbet med saken. De anbefalte å ikke bruke den inntil videre da den var så ustabil.
Men min app har fungert fint så langt. De kommer nok med en update etter hvert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stikkkontakt

Hvordan er det bilen egentlig er på nett? Er det et sim-kort innebygget i bilen ?
Jeg har forresten ikke appen annet enn på pc-en. Også dette er tregt.
Venter i spenning på at det kommer en android-app. Fremstår som uforståelig at et multi-milliard konsern som VAG ikke har ressurser til å lage en app til verdens i særklasse mest brukte mobil-OS.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Hyperstress

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 03. januar 2014, klokken 09:15
Hvordan er det bilen egentlig er på nett? Er det et sim-kort innebygget i bilen ?
Jeg har forresten ikke appen annet enn på pc-en. Også dette er tregt.
Venter i spenning på at det kommer en android-app. Fremstår som uforståelig at et multi-milliard konsern som VAG ikke har ressurser til å lage en app til verdens i særklasse mest brukte mobil-OS.

Planen er vel at det skal komme nå på starten av året(?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

dorten75

Tok det lang tid fra alt var registrert i Car-net, før dere fikk kontakt med bilen?
Skulle kanskje få en Mail når den klar til å kontaktes?

Fått levert bil i dag... Svært fornøyd sålangt :)
Kjøpte den uprøvd og utifra tester.

Hyperstress

Sitat fra: dorten75 på mandag 06. januar 2014, klokken 23:03
Tok det lang tid fra alt var registrert i Car-net, før dere fikk kontakt med bilen?
Skulle kanskje få en Mail når den klar til å kontaktes?

Fått levert bil i dag... Svært fornøyd sålangt :)
Kjøpte den uprøvd og utifra tester.

Tok ikke lang tid. Mener jeg fikk kontakt ganske umiddelbart. Iallefall samme dag.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MikkeBoomBoom

Jeg lurer på om Car-Net appen begynner å tulle når man setter inn avgangstid. Jeg har ikke prøvd dette mange ganger men f.eks så funket min helt fint inntill jeg begynte å bruke avgangstid, nå er det snart to dager siden jeg fikk en oppdatering på bilen.

Appen mener at jeg har 145km range (ergo fullt batteri) og at ladekabel ikke står i. Jeg vet, siden jeg parkerte den der for 2 timer siden, at den står på utsiden av jobb, med 10% batteri og lader  ;D

Noen andre som har hatt problemer de siste dagene eller kan man tenke seg at det er en sammenheng her?

Kan forøvrig nevne at dette stod i en pressemelding på Møller sine sider:

1 års abonnement er inkludert for app-tjenesten "Car-Net e-Remote", som virker som en fjernkontroll for air-condition systemet, for batterilading og forprogrammering av avreisetid (for eks. forvarming). I tillegg er den fjernkontroll for kjøretøydata.

Hadde vært sweet om man kunne forprogrammere via appen..  :(

dorten75

Jeg har hatt bilen nå siden mandag, og har ikke i den tiden fått til å starte lading eller klima fra mobil app... Alt annet får jeg av info på bilen inn på app.

Første feil mld var utenfor rekkevidde, i dag var det en annen mld.

Ellers er alt helt topp og veldig fornøyd sålangt.


Elmo

Sitat fra: Mikalv på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:26
Jeg lurer på om Car-Net appen begynner å tulle når man setter inn avgangstid. Jeg har ikke prøvd dette mange ganger men f.eks så funket min helt fint inntill jeg begynte å bruke avgangstid, nå er det snart to dager siden jeg fikk en oppdatering på bilen.

Appen mener at jeg har 145km range (ergo fullt batteri) og at ladekabel ikke står i. Jeg vet, siden jeg parkerte den der for 2 timer siden, at den står på utsiden av jobb, med 10% batteri og lader  ;D

Noen andre som har hatt problemer de siste dagene eller kan man tenke seg at det er en sammenheng her?

Fikk bilen på fredag. Fikk raskt kontakt med bilen etter CarNet registrering, men har så langt bare fått opp info om kjørelengde, parkeringsposisjon og status dører/lys, men aldri fått ikke opp noe på «Kjøredata» og «e-Manager».

Etter en kort stopp tirsdag formiddag hengte CarNet seg fullstendig. Bilen står tilsynelatende der enda til tross for at jeg har kjørt ca 15mil siden da.
Har fått time på Ryen på mandag så de skal se på det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

raathass

Jeg sliter med å finne noe som helst positivt å si om car net-tjenesten.  Det som faktisk fungerer innimellom oppleves som unyttig (seriøst, hvem trenger å vite hvor langt bilen har gått totalt sett?), mens det som har nyttverdi ikke fungerer og/eller er dårlig implementert.  Det hele toppes av pinlig dårlige oversettelser, intetsigende hjelpetekster og meningsløs statistikk.

Stabiliteten og tregheten er et kapittel for seg.  I det ene øyeblikket er bilen ulåst, i det neste låst.  i 50% av tilfellene, og uavhengig av hvor bilen står parkert, er det ikke mulig å få oppdatert noe som helst.

Tilstandslogikken svikter også, det er fullt mulig å starte lading selv om bilen står som fulladet.  Det er mulig å starte klimaanlegget selv om det går, og om det går er det ikke sikkert at det er mulig å skru av.

Og som flere har foreslått; hvorfor er det ikke mulig å programmere timeren til klimaanlegget fra klienten?  Det er er i mange sammenhenger vel så nyttig som å starte varming direkte.

Detter er intet annet enn flaut og pinlig for Volkswagen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA