Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Dekk365 har dem. De fikk veldig gode skussmål i NAF-testen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

twinpeaks

Og da er det klart for den siste store utfordringen for Millennium Falcon:
Fra Nordkapp til Sharm-el-Sheik: noen må ja teste de nye supercharger i Jordan

"Silberstreif", 85D, sølv metallic

bb

Sitat fra: dosmont på fredag 23. oktober 2015, klokken 08:56
Hei Bjørn, hvor mange har tatt levering til nå da?
Ser at du er oppe i 44, men de er ikke alle norske eller danske vell?
Jeg har 9 eller flere leverte biler nå. På mandag får jeg høre status fra min kontaktperson hos Tesla.

Sitat fra: twinpeaks på lørdag 24. oktober 2015, klokken 13:47
Og da er det klart for den siste store utfordringen for Millennium Falcon:
Fra Nordkapp til Sharm-el-Sheik: noen må ja teste de nye supercharger i Jordan
Challenge accepted! ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

dosmont

Da ser jeg frem til filmen om konfigurering av X :D
Den blir vell litt for spennende den turen til Jordan, synes du skal få ta ferge forbi Syria.
Men den ultimate utfordringen, må jo være Nordkapp til kapp agulhas :D
Men det passer vel bedre for en litt tilpasset bil, du får høre med tesla om de stiller med en modifisert X.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

elektro

Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 23:32
Sitat fra: bb på onsdag 30. september 2015, klokken 23:07
Sitat fra: cirys1 på onsdag 30. september 2015, klokken 22:34
Det må være utrolig flaut og spille så DUM...
Dum eller uvitende bruker? Mange som setter seg i en Model S leser ikke manualen. Det har jeg fått bekreftet gang på gang av "dumme" spørsmål på Facebook og forumer. Allikevel påstår jeg at touchscreenen i Model S er mer intuitiv enn små skjermer og knapper på fossilbiler.

Det må være FLAUT og late til og være så dum når du setter deg i en bil

Jeg har ikke sett den første BMW testen, men jeg så den andre i sin helhet.

Jeg har aldri eid verken Tesla eller BMW, men prøvekjørte en 3-serie GT for et års tid siden. Da klarte jeg faktisk ikke å angi en adresse, selv om jeg stoppet for å gjøre det. Jeg måtte til slutt ty til iPhonen. Det gjør jeg nesten alltid når jeg skal et sted, enten jeg kjører VW, Audi, Volvo eller Mazda. Jeg ser ikke på meg selv som spesielt retarded, men problemet med iDrive og alle andre tilsvarende systemer er at du må kjenne dem godt for å bruke dem. De er altså ikke intuitive for folk flest. I stedet for at du er uoppmerksom noen sekunder med telefonen eller Tesla skjermen, hvor du kan tilpasse farten eller helst stoppe, bruker du ti ganger så lang tid på å taste inn en adresse i konvensjonelle biler. Da må du også stadig må ta blikket bort fra veien. Hva hjelper det da at du har knapper? (I tillegg må du som regel vite navnet på kommunen eller stedet i tillegg til adressen.. Hva er greia med det?)

Jeg deler for øvrig din bekymring når det gjelder å ta øynene bort fra veien når alt skal foregå på touch screen. Som det går frem at også Bjørn mener i sin andre test, er det faktisk enkelte ting som det er best å ha knapper til.

Til sist vil jeg si at jeg testet samme GT'en på en litt lengre tur senere, elsket nemlig bilen! Da fikk jeg det litt travelt for å rekke tilbake til forhandler til avtalt tid. Denne gangen klarte jeg å angi adressen til forhandler, og navigasjonen hjalp meg på en utmerket måte utenom en trafikkork på E18 ved å foreslå to alternative omkjøringer. Det er første, og foreløpig siste, gang et navigasjonssystem har imponert meg! Bilen var utstyrt med Google Connected Drive eller hva det heter, som får sanntidsinformasjon på samme måte som Google Maps på iPhonen. Det burde alle biler i 2015 ha, enten de har touchskjerm eller ikke.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

bb

Sitat fra: elektro på mandag 26. oktober 2015, klokken 11:44
Jeg ser ikke på meg selv som spesielt retarded, men problemet med iDrive og alle andre tilsvarende systemer er at du må kjenne dem godt for å bruke dem.
Da betyr det at vi begge er retarded og at iDrive er perfekt ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Bjørns videoer

MrBacardi

Sitat fra: bb på lørdag 24. oktober 2015, klokken 14:17
Jeg har 9 eller flere leverte biler nå. På mandag får jeg høre status fra min kontaktperson hos Tesla.

Fortsatt 9 stk, eller sitter du og konfigurerer X nå? :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

bb

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:58
Sitat fra: bb på lørdag 24. oktober 2015, klokken 14:17

Fortsatt 9 stk, eller sitter du og konfigurerer X nå? :)
Ifølge det jeg har hørt i dag fra Tesla så har jeg 8-9 leverte. Konfiguratoren for Europa er uansett ikke på plass. Så da må jeg i så fall konfigurere via en Tesla-ansatt i USA.
Bjørns videoer

Eip

Det er også mulig og disconnecte ap med å vri på rattet
VIN: 509XX PD

bb

Bjørns videoer

zbk

Er parkeringsassistenten bare for lukeparkering med biler foran og bak eller kan den også benyttes på steder der man parkerer med en bil på hver side av bilen?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MeTesla

Heldiggris, gratulerer! Vel fortjent! :)

Undertegnede

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA