Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: bb på onsdag 30. september 2015, klokken 22:16

Morsom video :) Ikke alt trenger være høytidelig. Greit med litt humor innimellom.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leo

rmr

Viktig med litt humor, løs opp litt folkens :-)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Hoppet litt (for raskt) gjennom denne, og den er jo virkelig fornøyelig :) Veldig fin kobling mellom faktisk pausebehov og ladetid, veldig mange klarer kun å se at det tar 4 minutter å fylle dieselbilen mens det tar en halvtime å lade elbilen.

Du nevner at du har en dau lader ved 180.000km. Da er garantien utløpt. Tar de dette på reklamasjon uten diskusjon?

Hodetelefoner

Skal ikke en lader fortsatt fungere? (mulig den gjorde dette, men jeg ikke fikk det med meg i filmen). Det har vel skjedd før at noen har fått halv effekt på type 2, når en lader har tatt kvelden?

cirys1

Sitat fra: bb på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:12

Så i forhold til 180 000 km så har jeg bare kjørt knappe 300 km totalt med fossilene jeg har fått lånt. Og når det går så lang tid mellom hver gang og bilene er såpass forskjellige så blir det gjerne litt knoting. Jeg får inderlig håpe at jeg er den eneste dumme teslasjåføren her og at alle andre ikke sliter med samme problem når de får lånefossiler.

Jeg får virkelig ikke håpe alle er like evneveike når de setter seg i en annen bil en Tesla, det hadde blitt skummelt.
Nagigasjonen i Tesla stinker "big time" det er det mange som er enig i, selve søke og finne delen av google er bra, Tom tom bruker du jo i Teslaen også.

Å kjøre bil er som å sykle mener nå jeg, funskjoner og styring er litt forskjellig på alle biler. Selv har jeg ikke hatt manuell på 8 år, men det er selvfølgelig ingen problem og kjøre det den dag idag.

GOS

Føler det er en viss ciry... som har en måte å kommunisere på som gjør at han mister ytterliggere anseelse  både hos meg og andre. Jeg vil anbefale ham og likesinnede å endre på kommunikasjonsformen da jeg føler de dummer seg ut.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cookie Monster

Sitat fra: KristofferH på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:02
Skal ikke en lader fortsatt fungere? (mulig den gjorde dette, men jeg ikke fikk det med meg i filmen). Det har vel skjedd før at noen har fått halv effekt på type 2, når en lader har tatt kvelden?

Dør master laderen så fungerer ingen av de. Dør slave laderen vil master enda fungere og man får halv effekt på 22kw type 2.
2015 P85D

Amoss

Sitat fra: cirys1 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:51
Å kjøre bil er som å sykle mener nå jeg, funskjoner og styring er litt forskjellig på alle biler. Selv har jeg ikke hatt manuell på 8 år, men det er selvfølgelig ingen problem og kjøre det den dag idag.

Folk er forskjellige og det er biler også... Selv bytter jeg så å si daglig mellom to biler, den ene manuell og den andre automat - og det gir ikke MEG noen problemer. Har også tidligere byttet mellom ratt-gir og gulv-gir (både automat og manuell) uten at det har gitt meg problemer.

Men merker likevel at det er to ting JEG har problemer med - fjern-/nær-lys og vindusviskere: På den ene bilen trekker jeg lys-spaken mot meg for å skifte mellom nær- og fjern-lys, mens jeg på den andre må dytte spaken fra meg for fjernlys og mot meg for nærlys. Blir aldri noen problemer med å blende ned ved møtende biler, men hender jeg bare får "lyshorn" når jeg skal tilbake til fjernlys :p
På den ene bilen må jeg vippe spaken opp/ned for å slå av/på/endre hastighet på vinduspusserne, på den andre må jeg dreie på spaken for det samme. Blir noen ganger hvor jeg prøver å dytte en ikke-flyttbar spak opp/ned, eller dreie på en ikke-dreibar spak :p

Så jo, for noen kan det være enkelt å bytte biler, for andre er det svært vanskelig, eller i det minste føre til en del "knot". Og det må være helt greit at Bjørn på en humoristisk måte poengterer nettopp dette, samt minner om at forskjellige biler har forskjellige styrker/svakheter. Selv om det er mye klaging på navigasjonen i Tesla, så kan det være kjekt å se at også andre "premium" merker kan ha problemer med sine implementasjoner.

Sammenligningen av dieselfylling vs supercharger var strålende, og bør vises til alle som fremsetter "ja, men fossilen kan jeg fylle på (mindre enn) 5 minutter!"
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

elbilertilalle

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:13
Du nevner at du har en dau lader ved 180.000km. Da er garantien utløpt. Tar de dette på reklamasjon uten diskusjon?

Er det ikke 8 år uten km begrensing? Bortsett fra det har man norsk forbruker lov som dekker i hvertfall 5 år.
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Muffinman

På batteri og driveunit. Resten av bilen har 5 år/100.000im.

turfsurf

Sitat fra: bb på onsdag 30. september 2015, klokken 22:16
Hadde maken 318d i ett halvt år imellom S 85 og S 85D. Beskrivelsen er perfekt, veldig mye hjulstøy bl.a.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Snowroller

Jag hade en BMW 316d som lånebil 2 dagar. Väldigt liknande upplevelse som dig Bjørn. Det att faktiskt ingenting händer den första sekunden då man trycker gasen i botten känns märkligt. Att bilen sedan växlar ned med ett ryck och varvar upp till 5000 varv med ett jäkla bråk för att slutligen flytta nålen från 60-70 i slow-motion. Snacka om att piska trötta hästar...
Notera att jag hade växellådan ställd till sport+ för att matcha M-stylingen
Grå 85D

bb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:13
Garantien er utløpt. Men heldigvis står nordmenn ganske sterke på grunn av norsk forbrukerkjøpslov. Der gjelder reklamasjon uavhengig av kjørelengde. Enten er det to eller fem år som gjelder. For en lader i en elbil tipper jeg det er fem år som gjelder. Nå som begge laderne er byttet ut har jeg nye fem år fra denne datoen. Hadde laderne kun blitt reparert ville ikke denne telleren blitt "resatt".

Sitat fra: Kalle Klovn på torsdag 01. oktober 2015, klokken 11:50
Dør master laderen så fungerer ingen av de. Dør slave laderen vil master enda fungere og man får halv effekt på 22kw type 2.
Det var en av fasene på masterladeren som tok kvelden. Den ville ikke lade på enfas 230 V. Men jeg fikk beskjed at den kunne lades på trefas 400 V, men med lavere hastighet. Jeg rakk aldri å teste om DC (supercharger/CHAdeMO) fungerte. Dette regner jeg med ville fungert siden strømmen bypasser ombordladerne.

På kvitteringen står det for øvrig:
ASY,GEN2 CHRGR,MDLS,NON-CHINA (1014963-00-K)

Hvis laderen min fra 2013 er GEN1 så kan det hende denne nye er mer robust for feil.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TorAtle

Sitat fra: bb på torsdag 01. oktober 2015, klokken 21:59
Garantien er utløpt. Men heldigvis står nordmenn ganske sterke på grunn av norsk forbrukerkjøpslov. Der gjelder reklamasjon uavhengig av kjørelengde.
Selv når bilen er brukt i næring?
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA