Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Teslanewbie

#1021
Sitat fra: bb på onsdag 02. september 2015, klokken 18:39
Sitat fra: krister461 på onsdag 02. september 2015, klokken 10:42
Ang. spoileren bak så finner det både videoer og bilder av den, f.eks. her:
Fett :)


Ser frem til iskuber til gin-tonicen når spoileren trekker seg ned i karosseriet  og kruser all is som har lagt seg under vingen etter å ha kjørt i en snøstorm på fjellet :-) 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

o.b.lix

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 02. september 2015, klokken 23:25
Ser frem til iskuber til gin-tonicen når spoileren trekker seg ned i karosseriet  og kruser all is som har lagt seg under vingen etter å ha kjørt i en snøstorm på fjellet :-)

Er vel sannsynlig at spoiler kan kobles ut på samme måte som innfellbare speil. Trenger vel ikke spoiler på snøføre, farten går vel noe ned da.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

bb

Jeg skal prøve å legge ut to deler på 45 minutter i stedet for en del på 1,5 time. Er det bedre?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

MrBacardi

Sitat fra: bb på torsdag 03. september 2015, klokken 11:54
Jeg skal prøve å legge ut to deler på 45 minutter i stedet for en del på 1,5 time. Er det bedre?


Ja jeg personlig foretrekker det i to biter, enklere å konsumere. Lettere å ta seg tid til å sette seg ned 45 min enn 1,5 time.

Ser fram til å se denne roadtrippen også! :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

P85pluss

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 02. september 2015, klokken 23:25
Sitat fra: bb på onsdag 02. september 2015, klokken 18:39
Sitat fra: krister461 på onsdag 02. september 2015, klokken 10:42
Ang. spoileren bak så finner det både videoer og bilder av den, f.eks. her:
Fett :)


Ser frem til iskuber til gin-tonicen når spoileren trekker seg ned i karosseriet  og kruser all is som har lagt seg under vingen etter å ha kjørt i en snøstorm på fjellet :-)

Audi TT og A7 har samme type spoiler uten at det har vært noe problemer
med is og snø
P85d
P85+ solgt

bb

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 03. september 2015, klokken 13:42
Ja jeg personlig foretrekker det i to biter, enklere å konsumere. Lettere å ta seg tid til å sette seg ned 45 min enn 1,5 time.

Ser fram til å se denne roadtrippen også! :)
Takk for tilbakemelding :)

Sitat fra: P85pluss på torsdag 03. september 2015, klokken 14:04
Audi TT og A7 har samme type spoiler uten at det har vært noe problemer
med is og snø
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

CHAdeMO-adapter til gratis utlån :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

lunitiks

#1028
Herlig initiativ!!! Dette viser hvorfor BB er en verdig vinner av referral-konkurransen!

Noe sier meg at dette bare er "begynnelsen" på noe større  :D 
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


rmr

Sitat fra: lunitiks på onsdag 09. september 2015, klokken 07:58
Herlig initiativ!!! Dette viser hvorfor BB er en verdig vinner av referral-konkurransen!

Noe sier meg at dette bare er "begynnelsen" på noe større  :D

Støttes ! :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

goggo

Flott initiativ Bjørn, men det er kanskje på sin plass at du legger ved noe informasjon til brukerne angående hvordan man bør oppføre seg ved kødannelse på Chademo laderne.

Veldig mange som bruker Chademo/CCS laderne trenger jo bare å lade noen minutter for å komme seg videre, og det er ikke sikkert det blir så populært å måtte vente nesten to timer på at en Tesla skal lades opp.

De som låner Tesla Chademo adapter av deg vil  kanskje heller ikke alltid forstå at disse laderne bare kan lade  en enkelt bil av gangen - altså at alle tre pluggene på laderen er "opptatt" så lenge en av de er i bruk.


Jeg sier ikke dette for å være negativ, Bjørn.
De fleste av oss som har mindre elbiler er nok veldig takknemlig ovenfor Tesla og Tesla-ambassadører som deg for at det setter press på andre bilfabrikanter til å lage gode elbiler og ladeløsninger også.   Men vi er ikke så bortskjemt  ;) med et godt hurtigladernettverk som dere Tesla eiere er, og jeg tror det er best for elbilistene som samlet gruppe at vi opprettholder det gode vennskap oss imellom.

Og nettopp her har du en gylden mulighet til å nå ut med slike budskap siden du når så mange potensielle og eksisterende elbilister over hele verden.

Dette med bruk av Chademo adapteret på de forskjellige typer multifunksjonsladere - og håndtering av kø problematikk - kunne kanskje være et tema for en liten Bjørn video i seg selv? :)

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

SigX

Jeg tror ikke det vil bli et problem at Tesla blokkerer laderne, og skulle det bli et problem så vil det jo bare stimulere utbyggerne til å sette opp flere ladere når de ser at de blir mye brukt.

Espen Hugaas Andersen

Litt informasjon om å prøve å kun lade det man trenger er nok på sin plass. Men utover det så er det førstemann til mølla som gjelder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Thor2014

Veldig bra!
Jeg synes dog at du MÅ ta betalt for lån utover en gitt tidsperiode feks 14 dager etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA