Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: bb på lørdag 15. februar 2014, klokken 10:36

Når det gjelder spylingen så er dette et stadig problem. Jeg prøver hele tiden å få frontruta ren. Men det er et problem med dysene som ikke sprer spylervæska godt nok. Og viskerne trykker ikke godt nok på frontruta. Dette er noe jeg håper Tesla kan komme med en fiks. På mine tidligere biler (BMW 5-serie, Renault Laguna, Hyundai Accent, osv) har jeg aldri hatt slike problemer. Jeg blander konsentrert spylervæske fra Biltema selv. På vinteren bruker jeg ca. 1 del konsentrat og 1-2 deler vann for å få -20 til -30 C frysepunkt. Men selv dette hjelper ikke.



Jeg har byttet til Biltema-viskere.  De er helt perfekte.  Mer i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11862.msg177571.html#msg177571
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

bb

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:34
Du går snart Ingrid Espelid og Eyvind Hellstrøm i næringa :)
Haha :P

Sitat fra: Tønsberg på mandag 17. februar 2014, klokken 12:07
Venter i spenning på din tur til bodø!
Jeg planlegger en tur til Bodø til sommeren for å besøke slekt av kona.
Er veldig nysgjerrig på laderuten fra østlandet til Bodø, spesielt nord for Trondheim
Ja, det blir spennende hvor SC kommer. Ut ifra kartet så kunne det virke som det blir en i Grong. Det hadde hjulpet med et par 22 kW Type 2 oppover Nordland også.

Sitat fra: Tuxedo på mandag 17. februar 2014, klokken 12:23
Jeg har byttet til Biltema-viskere.  De er helt perfekte.  Mer i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11862.msg177571.html#msg177571
Takk for tipset =) Jeg må vurdere å bytte viskere snart. De tar altfor dårlig og dette vises tydelig på mange klipp.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Video #6 er ute :) Den er kanskje litt kjedelig siden det ble ny tur til Bergen. Men jeg fikk i alle fall prøvd litt kolonnekjøring over Filefjell. Jeg viser også den nye Mennekes-kabelen i bruk.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

alexander

TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Teslafanboy

Hvor kjøpte du de vinterfelgene bjørn?
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

bb

Sitat fra: Teslafanboy på fredag 21. februar 2014, klokken 12:14
Hvor kjøpte du de vinterfelgene bjørn?
De satte Tesla på min bil (og andre biler visstnok) fordi det var manko på standard 19" 5-eiker ved utlevering i fjor.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Teslafanboy

Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

D.O

Den ladescenen med Ammery var litt komisk for meg som alltid tenker koffert  :-X
Flott jente, du får ta vare på henne  :)
Ser du slet med viskerene i kolonnekjøringen? Klabbet det, og derfor du kjørte uten å viske?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Kjenner igjen situasjonen når dere venter på å få kjøre avgårde. Hun med jakke og sovepose, du i T-skjorte :) Selvopplevd, men da med klimaanlegget på 23 grader.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

rsy

Uff, nå sitter jeg å både venter på bilen min og Bjørns neste video :)

RSy

bb

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 13:00
Kjenner igjen situasjonen når dere venter på å få kjøre avgårde. Hun med jakke og sovepose, du i T-skjorte :) Selvopplevd, men da med klimaanlegget på 23 grader.....
Jeg er jo egentlig nordlending og er vant med kaldt vær. Når temperaturen er over 25 grader i Thailand så synes jeg det blir for varmt. Det var ikke sovepose da, men Bergans-jakka mi som varmer ganske godt. Hun var på den tiden litt småforkjølet fortsatt og ville derfor holde varmen. Men ja, hun har ikke aklimatisert seg til Norge ennå.

Sitat fra: D.O på fredag 21. februar 2014, klokken 12:58
Den ladescenen med Ammery var litt komisk for meg som alltid tenker koffert  :-X
Flott jente, du får ta vare på henne  :)
Ser du slet med viskerene i kolonnekjøringen? Klabbet det, og derfor du kjørte uten å viske?
Da skulle du bare visst hva som ble sagt på thai :P
Ja, viskerne har alltid vært et problem. Etter å ha stått stille så lenge på fjellet så frøs det isklumper fast på viskerne. Jeg slo på heated wipers, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også det i kombinasjon med front defroster. Siden jeg kjørte i kolonne ville jeg ikke stoppe midt på fjellet. Jeg måtte bare kjøre på.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

stiantveitofficial

Sitat fra: bb på fredag 21. februar 2014, klokken 13:59
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 13:00
Kjenner igjen situasjonen når dere venter på å få kjøre avgårde. Hun med jakke og sovepose, du i T-skjorte :) Selvopplevd, men da med klimaanlegget på 23 grader.....
Jeg er jo egentlig nordlending og er vant med kaldt vær. Når temperaturen er over 25 grader i Thailand så synes jeg det blir for varmt. Det var ikke sovepose da, men Bergans-jakka mi som varmer ganske godt. Hun var på den tiden litt småforkjølet fortsatt og ville derfor holde varmen. Men ja, hun har ikke aklimatisert seg til Norge ennå.

Sitat fra: D.O på fredag 21. februar 2014, klokken 12:58
Den ladescenen med Ammery var litt komisk for meg som alltid tenker koffert  :-X
Flott jente, du får ta vare på henne  :)
Ser du slet med viskerene i kolonnekjøringen? Klabbet det, og derfor du kjørte uten å viske?
Da skulle du bare visst hva som ble sagt på thai :P
Ja, viskerne har alltid vært et problem. Etter å ha stått stille så lenge på fjellet så frøs det isklumper fast på viskerne. Jeg slo på heated wipers, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også det i kombinasjon med front defroster. Siden jeg kjørte i kolonne ville jeg ikke stoppe midt på fjellet. Jeg måtte bare kjøre på.

Kjører selv over fjellet til Bergen ca 4 ganger pr mnd, og det med at viskere fryser er normalt på alle biler, til og med på Audi  :P Når en står stille kommer det varme på ruten som igjen smelter snøen som igjen blir til is. Trikset er å kun ha på varme på beina når en kjører over fjellet, ikke opp på frontruten.

BB, hvor langt har Teslaen din kjørt nå? Fra du fikk den og fram til i dag?
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

bosse

Hun hadde tydeligvis fått nok av trening på spa-avdelingen. "Pa" på thai betyr "nå drar vi" eller noe i den duren. ;)
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Tai

Supre videoer Bjørn, synes du viser veldig godt at det ikke krever allverden for å tilpasse seg en hverdag med elbil.

Så et spørsmål:
Du har filmet i lærdalstunellen når du kjører forbi. Men ble ikke kameraet stående uten tilsyn fryktelig lenge? Først må kameraet settes opp, så må du kjøre til neste ishall eller ut for å snu. Så må du kjøre forbi kameraet og ut (eller til neste ishall) for å snu igjen og hente kameraet.

Er du ikke redd for at noen skal stjele kameraet ditt i mellomtiden?

For øvrig burde denne tråden være sticky :)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

stiantveitofficial

Sitat fra: Tai på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:42
Supre videoer Bjørn, synes du viser veldig godt at det ikke krever allverden for å tilpasse seg en hverdag med elbil.

Så et spørsmål:
Du har filmet i lærdalstunellen når du kjører forbi. Men ble ikke kameraet stående uten tilsyn fryktelig lenge? Først må kameraet settes opp, så må du kjøre til neste ishall eller ut for å snu. Så må du kjøre forbi kameraet og ut (eller til neste ishall) for å snu igjen og hente kameraet.

Er du ikke redd for at noen skal stjele kameraet ditt i mellomtiden?

For øvrig burde denne tråden være sticky :)

Tai

En kan snu hvor som helst i Lærdalstunnelen, trenger ikke å kjøre til neste "lyshall".
I tillegg tviler jeg på at noen som kommer i 80-90 km/t rekker å få med seg at det står et lite videokamera der. Vet selv hvor vanskelig det er å få øye på en politimann/kvinne med laser, det ble dyrt  ;)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA