Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Zneip

Dere må så klart abonnere på Bjørn's videoer på youtube - da får dere jo varsling!  Husk å trykke "thumbs up" 8)
Nord Trøndelag | X90D

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

rsy


D.O

Synes denne var den beste  :) ang frunk så har dette skjedd på min bil og. Brukte bare da manuell åpneren som sitter ved låsen under panseret, for å få opp den siste låsen. Da var det en snowboard sko som så vidt lå i klem mot panser. Sikker noe sikkerhetsgreier for å forhindre at panser blåser opp.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krister461

Sitat fra: Jærbuen på fredag 14. februar 2014, klokken 22:13
Beste breisladd-parkeringen på Gol :)
Hvor mange tagninger var det før den satt? ;)

Ellers ny bra video. Synd de ikke har fått opp Type 2-ladestasjonen i Fagernes enda. Da ville du kunne sluppet turen nedom Gol. :)

Mila

Flott video med god storyline! Ble god fredagsunderholdning for hele familien :)
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

Mr.Hansen

Sitat fra: krister461 på fredag 14. februar 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Jærbuen på fredag 14. februar 2014, klokken 22:13
Beste breisladd-parkeringen på Gol :)
Hvor mange tagninger var det før den satt? ;)


Etter sporene i snøen sier så var det vel 2-3 ganger. Morro å se at mann kan leke litt på snøen.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

oleredv

Bra film BB! Kjørte motsatt vei på same tidspunkt i lånt Model S (Bergen-Tyinkrysset lørdag og Tyinkrysset - Bergen på søndag) og vart sittande og lure på om vi møttes på vegen ;)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

maxmekker

Den Eidsiva laderen var den en trippel ? chad/ccs/t2m3, eller ladet du fra den på veggen ? 

Hyperstress

Veldig fine scener der du kjører forbi, spes det med skibakkene i bakgrunnen. Samme med kjøringa i fortfilm i snøkledd landskap på natta der.
Satt med et håp om at du skulle kjøre kollonne, det hadde bare vært ekstra gøy for underholdningsverdien. For oss altså, ikke for deg :)
Kanskje greit å spyle vinduet litt mer før filming forover.
Imponerende kokkekunster med ladestolpen :)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hma

Super og underholdende film - bra jobbet! :)

/Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

bb

Sitat fra: rsy på fredag 14. februar 2014, klokken 22:26
Tar gjerne 90 min i #6 :)
Det blir vel en Extended Director's Cut ellerno da :P Nei, spøk til alvor. Det så ut som 50 minutter ble vel mottatt. Det var bare to stykker som klagde på lengden. Jeg tror jeg skal prøve å holde meg mellom 30 og 60 minutter. Men langturer som strekker seg mer enn en helg (Nordkapp, Europa-roadtrip, etc) tror jeg fort kan bli 90 minutter eller mer.


Sitat fra: D.O på fredag 14. februar 2014, klokken 22:28
Synes denne var den beste  :) ang frunk så har dette skjedd på min bil og. Brukte bare da manuell åpneren som sitter ved låsen under panseret, for å få opp den siste låsen. Da var det en snowboard sko som så vidt lå i klem mot panser. Sikker noe sikkerhetsgreier for å forhindre at panser blåser opp.
Takk for tips :) Igjen så viser jeg at jeg er en noob som ikke leser bruksanvisningen. Jeg bekymret meg for låsen unødig. Uansett var det vel sikkert kjekt å få satt fokus på dette for de som ikke visste det :)


Sitat fra: Mila på fredag 14. februar 2014, klokken 22:58
Flott video med god storyline! Ble god fredagsunderholdning for hele familien :)
Takk :)


Sitat fra: Mr.Hansen på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:05
Sitat fra: krister461 på fredag 14. februar 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Jærbuen på fredag 14. februar 2014, klokken 22:13
Beste breisladd-parkeringen på Gol :)
Hvor mange tagninger var det før den satt? ;)


Etter sporene i snøen sier så var det vel 2-3 ganger. Morro å se at mann kan leke litt på snøen.
Jeg tror jeg måtte bruke nesten ti forsøk for å få det til. Flere ganger surret jeg for mye. Andre ganger beregnet jeg feil og fikk ladestolpen på høyre side av bilen. Det var uansett moro å få det til. De på Jafs begynte vel etter hvert å lure :P


Sitat fra: oleredv på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:14
Bra film BB! Kjørte motsatt vei på same tidspunkt i lånt Model S (Bergen-Tyinkrysset lørdag og Tyinkrysset - Bergen på søndag) og vart sittande og lure på om vi møttes på vegen ;)
Det kan godt hende. Jeg ser flere Model S på veien nå om dagen. Og jeg hilser og møter på mange på SCene. På søndagen møtte jeg en hyggelig mann (han som hadde den sorte Model Sen jeg kjørte fra ved Gol SC mot slutten av videoen). Han sa at han endelig fikk møte legenden :D
På Gol hjalp jeg også en dame med Model S som lurte på hvorfor hun kun fikk bare 60 A. Forklaringen var jo at hun parkerte på stolpe som delte strøm med meg, og hun kom etter meg. Jeg ba henne om å flytte til et annet sted, og da fikk hun full pupp.


Sitat fra: maxmekker på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:43
Den Eidsiva laderen var den en trippel ? chad/ccs/t2m3, eller ladet du fra den på veggen ?
Ja, den laderen på Rudshøgda var trippel. De to saltoboksene til høyre var 16 A Type 2 only. Den til venstre var 16 A Type 2 + Schuko. Den store boksen hadde CHAdeMO, CCS og 22 kW Type 2. Først fikk jeg ikke til lading og trodde saltokabelen min fuska. Men etter hvert fant jeg ut at jeg måtte aktivere laderen med RFID og velge hva slags lading jeg ville ha. Hadde jeg ikke fått ladingen til å funke var plan B å kjøre til Lillehammer for å lade.

Jeg hadde egentlig filmet alt dette med at jeg hadde problemer med ladingen. Men da jeg fant ut av ladingen ble råvideoen aldri med. Det var i grunnen mye som ikke ble med. Jeg hadde vel ca. 3 timer med råvideo.


Sitat fra: Hyperstress på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:45
Veldig fine scener der du kjører forbi, spes det med skibakkene i bakgrunnen. Samme med kjøringa i fortfilm i snøkledd landskap på natta der.
Satt med et håp om at du skulle kjøre kollonne, det hadde bare vært ekstra gøy for underholdningsverdien. For oss altså, ikke for deg :)
Kanskje greit å spyle vinduet litt mer før filming forover.
Imponerende kokkekunster med ladestolpen :)
Takk for tilbakemelding. Ja, jeg likte drivebyen ved Hafjell spesielt godt. Og kjøringen i snølandskap etter Rudshøgda var dritkult. Jeg har 10-20 minutter med råvideo der jeg vurderer å laste opp.

Når det gjelder spylingen så er dette et stadig problem. Jeg prøver hele tiden å få frontruta ren. Men det er et problem med dysene som ikke sprer spylervæska godt nok. Og viskerne trykker ikke godt nok på frontruta. Dette er noe jeg håper Tesla kan komme med en fiks. På mine tidligere biler (BMW 5-serie, Renault Laguna, Hyundai Accent, osv) har jeg aldri hatt slike problemer. Jeg blander konsentrert spylervæske fra Biltema selv. På vinteren bruker jeg ca. 1 del konsentrat og 1-2 deler vann for å få -20 til -30 C frysepunkt. Men selv dette hjelper ikke.


Sitat fra: hma på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:57
Super og underholdende film - bra jobbet! :)

/Håkon
Takk :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Jærbuen

Du går snart Ingrid Espelid og Eyvind Hellstrøm i næringa :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Tønsberg

Sitat fra: bb på onsdag 05. februar 2014, klokken 00:27
Sitat fra: D.O på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:41
Da har jeg testet dette og resultatet er her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9277.msg178854.html#msg178854
Takk for test :) Nå ble jeg inspirert til å teste om Range mode gir noe besparelse. Bor du forresten i Mosjøen? Jeg har til gode å lage en video der jeg prøver å kjøre til Bodø for å besøke min mor. Hun vet forresten ikke at jeg har kjøpt elbil til nesten 700k. Hun tror vel at jeg fortsatt kjører rundt i bimmeren min :P
Venter i spenning på din tur til bodø!
Jeg planlegger en tur til Bodø til sommeren for å besøke slekt av kona.
Er veldig nysgjerrig på laderuten fra østlandet til Bodø, spesielt nord for Trondheim
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA