Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

hma

#210
Sitat fra: bb på tirsdag 04. februar 2014, klokken 01:33
Hva mener du med at den siste halter litt? Bare fyr løs med kritikk. Det er slikt jeg liker! Jeg er i grunnen enig at video #4 manglet noe.
Hei Bjørn,

Siden du spør så skal jeg utdype litt mer. Jeg vil understreke at jeg ikke har noen form for formell utdannelse innen filmfag, litteratur eller fortellerkunst, og min vurdering er høyst subjektiv - ment i beste hensikt. :)

At den siste filmen halter litt henger sammen med at bestanddelene i fortellingen ikke er helt sammenhengende og konsekvente. Hovedelementene jeg oppfatter er "frakt av EasyBring-gods", "utforsking av GreenHighway" og "Tesla-treff i Trondheim", men disse er ikke godt nok sydd sammen og framstår mer som isolerte episoder enn elementer i en sammenheng. Innslagene med Green Highway er litt forvirrende (blir/blir ikke, endring i ruter, etc) og Tesla-treffet er litt kort.

Du har i tidligere filmer portrettert livet som EasyBring'er med morsomme innslag fra dør til dør. Her lykkes du med fortellingen fordi seeren kan følge elementene over tid. Til eksempel som da plukket opp noe så eksotisk som to kasser med levende duer. Veldig bra!

Kanskje er det en god idé å lage et lite manus eller en disposisjon før neste film? Der kan du skrive ned (kort) hvilken historie du ønsker å fortelle. Kanskje kommer du opp med et nytt, spennende og originalt tema?

Ellers så er jeg tilhenger av kunst (film/musikk) som slutter akkurat i det øyeblikket jeg vil ha litt mer. Det får meg til å hungre etter mer.
Kanskje kan filmen avsluttes med et overraskende innslag av type "to be continued"? :)

Når det er sagt håper jeg ikke tilbakemeldingen skaper forventningspress. Gjør det du syns er gøy og gjør det for din egen glede!

Beste ønsker til neste tur og lykke til :)

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

DaX

Sitat fra: bb på torsdag 06. februar 2014, klokken 09:18
Den ruten blir vanskelig å gjennomføre. Det finnes ingen SC der og heller ingen 22 kW Type2.
My point exactly :'(
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

bb

Takk for god og konstruktiv tilbakemelding, Håkon :)

Jeg må innrømme at jeg fikk et tidspress med å komme meg fram i tide. Den ekstra omveien om Røros took its toll både når det gjalt tid til filming og tid til å sove. Så derfor kan det nok oppfattes som om videoen mangler kontinuitet.

Jeg har lært av mine feil og vil på turen til helga sørge for å sette av god nok tid til å få filmet. Da kan jeg i ettertid få større rom til å velge fra råfilene slik at fortellingen blir bedre.

Når det gjelder Easybring-oppdrag så hadde jeg den oppfatningen av at henting og levering etter hvert var noe folk skjønte jeg gjorde, og derfor ikke var nødvendig å filme. På samme måte har jeg sluttet å vise så mye angående lading, ladetid og lignende rundt SC. Det holder som regel med en liten snutt der jeg kjører inn til SC og plugger inn.

Men jeg er enig i deg at enkelte ting jeg fraktes bør filmes litt mer. Jeg var faktisk ikke klar over at dette elementet var noe folk var interessert i å høre om.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Amoss

Sitat fra: bb på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:13
Men jeg er enig i deg at enkelte ting jeg fraktes bør filmes litt mer. Jeg var faktisk ikke klar over at dette elementet var noe folk var interessert i å høre om.

Plott for en fremtidig film:

Lettbringe (lett fornorskning ;) ) noen adapter-sett fra Kirkebø til en samling Teslaeiere på en annen kant av landet (Stavanger?), og overlever dem på ett lokalt minitreff :)

Bonuspoeng dersom du får levert "piratproduserte" røde/blå adaptere (pga manglende levering fra Tesla), eller ZeroCarbonWorld-byggesett (pga ustabilt fungerende umc'er) ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Sitat fra: bb på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:13
Men jeg er enig i deg at enkelte ting jeg fraktes bør filmes litt mer. Jeg var faktisk ikke klar over at dette elementet var noe folk var interessert i å høre om.

Det er faktisk ett av de elementene som er virkelig spennende å følge med på; hva rart kommer Bjørn til å ta med denne gangen, skal tro? :)  Og ikke minst; blir det plass til alt?  Jeg merker at jeg hadde vært veldig skeptisk til å frakte noe som spiser eller dr*ter, og så vidt jeg vet gjør både katter og duer begge deler. Det kan være jeg bare er litt skeptisk til slikt etter å ha fraktet et kobbel av unger fra nyfødt til myndig alder med tanke på alt de har rotet og grist med i bilen, fra oppkast og snørr til sjokolade, karameller og andre klebrige og fargerike substanser.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bb

Sitat fra: cra på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:48
Det er faktisk ett av de elementene som er virkelig spennende å følge med på; hva rart kommer Bjørn til å ta med denne gangen, skal tro? :)  Og ikke minst; blir det plass til alt?  Jeg merker at jeg hadde vært veldig skeptisk til å frakte noe som spiser eller dr*ter, og så vidt jeg vet gjør både katter og duer begge deler. Det kan være jeg bare er litt skeptisk til slikt etter å ha fraktet et kobbel av unger fra nyfødt til myndig alder med tanke på alt de har rotet og grist med i bilen, fra oppkast og snørr til sjokolade, karameller og andre klebrige og fargerike substanser.  ;D
Takk for tilbakemelding :) Jeg burde ha filmet forrige helg da jeg fraktet en papegøye da :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cra

Sitat fra: bb på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:34
Takk for tilbakemelding :) Jeg burde ha filmet forrige helg da jeg fraktet en papegøye da :P

Ha ha, ja, så absolutt! Var den talefør såpass du hadde noen å snakke med på turen?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bb

Sitat fra: cra på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:50
Sitat fra: bb på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:34
Takk for tilbakemelding :) Jeg burde ha filmet forrige helg da jeg fraktet en papegøye da :P

Ha ha, ja, så absolutt! Var den talefør såpass du hadde noen å snakke med på turen?  ;D
Den var stille under hele turen. På turen opp hadde jeg med en hund (i bur). Grunnen til at jeg ikke filmet det hele var fordi jeg synes ruta Oslo - Trondheim var litt for utkjørt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

maxmekker

Jeg håper vi ser en 'BB gjør langtur i en 60KW' snart... hint hint .

;D

bb

Sitat fra: maxmekker på fredag 07. februar 2014, klokken 12:09
Jeg håper vi ser en 'BB gjør langtur i en 60KW' snart... hint hint .
;D
En Model S 60 kWh? Den skjønte jeg ikke.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Trustno1

Sitat fra: bb på fredag 07. februar 2014, klokken 12:15
Sitat fra: maxmekker på fredag 07. februar 2014, klokken 12:09
Jeg håper vi ser en 'BB gjør langtur i en 60KW' snart... hint hint .
;D
En Model S 60 kWh? Den skjønte jeg ikke.

Ja, nå har du presset på deg. Bare å handle inn en S60 også, så får du laget litt videoer med den :p

maxmekker

Eller at noen byttelåner en helg med BB  :o

bb

Å kjøre med 60 kWh blir nok uaktuelt for meg med mine langturer. Jeg skulle gjerne hatt 100 kWh eller mer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Jeg har lagt ut en (uredigert) GoPro-snutt fra kjøredelen av Teslatreffet i forbindelse med Bjørns Green Highway-tur for 13 dager siden. Den gir en kjapp titt på de ti andre bilene som var med på kjøreturen fra IKEA til Stav gjestegård.

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bb

Sitat fra: fonberg på fredag 07. februar 2014, klokken 14:55
Jeg har lagt ut en (uredigert) GoPro-snutt fra kjøredelen av Teslatreffet i forbindelse med Bjørns Green Highway-tur for 13 dager siden. Den gir en kjapp titt på de ti andre bilene som var med på kjøreturen fra IKEA til Stav gjestegård.


Så bra :) Jeg torde ikke å ta denne med fordi du kjørte litt fort. Mulig jeg er litt for paranoid :P Jeg legger jo selv ut videoer der jeg fyker forbi bil etter bil.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA