Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

OW

Jeg vil også kaste meg på støtten til å beholde dagens format. Hadde dette vært en ren teknisk film hadde jeg sett på den alene, men siden du også klarer å ivareta underholdningen, så ble første video vist i familieselskap, og film nummer to kunne jeg kose meg med sammen med kona. Stå på Bjørn! Jeg syntes det du gjør er kjempebra!
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

D.O

Chademo støttes allerede og jeg bestilte adapter med bilen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

charliefoxtrot

#47
Sitat fra: bb på søndag 08. desember 2013, klokken 00:03
Sitat fra: Mila på lørdag 07. desember 2013, klokken 23:55
Det beste med videoene dine er jo bli med deg på hele "reisen". Opplevelsen med katten og klatretur på snøhaugen kombinert med praktisk erfaring med bilen og tørre oneliners er gull. Å se folk trykke på touchskjermen ligger det nok videoer av på youtube.

Behold stilen og lengden! Dette er kjempebra og kunne likegjerne ha blitt sendt på TV :)
Takk for tilbakemelding. Du har et godt poeng der. Jeg visste lenge før jeg fikk bilen at jeg aldri skulle lage videoer der jeg viste at dørhåndtakene kom ut, at det var plass til en person i frunken, hvordan panoramataket åpnes, osv. Det har blitt vist mange ganger før på YouTube.

Jeg mener absolutt ikke at du skal kompromisse på formatet, bare gjennomføre bittelitt nip and tuck noen steder. For nettopp roadmovie-aspektet i filmene er deres styrke. Som det nevnes av flere her: cyberspace oversvømmes av 5-minutters-videoer av frunk- og pano-demonstrasjoner av mumlende amerikanere. Dette kan man nå.

Materiale med Tesla Model S i hverdagsbruk, med de utfordringer, overraskelser, erkjennelser og gleder som det medfører, finnes det derimot ikke like mye av - og i alle fall ikke som holder så høy kvalitet som dine filmer. Kudos!


bb

Ok, da skal jeg beholde formatet :) Jeg har sendt en mail til Tesla og spurt hvor mye CHAdeMO-adapter koster og når den vil være tilgjengelig. Hvilke andre lademuligheter finnes foruten de jeg har nevnt?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Video #3 er endelig ute! Denne gangen kjørte jeg 1600 km via sørlandet og vestlandet. Jeg sov to netter i Teslaen og fraktet blant annet 14 levende duer. Enjoy! :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lokführer

Hva får du i lønn for å frakte 14 levende duer?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lille Lance

Bjørn: HVordan SW har du for å tegne reiserute på et kart? ref. starten på denne videoen
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Epleskreller

Ingen filming av svaret på spørsmålet? Det var vel en "formalitet"...

Uansett, hvor betalte du for ferge?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Knall video som vanlig, i din egen underholdende stil :)

Hører du på slutten sier at du kunne kjørt over 400km om du holdt deg til 70 istedenfor 80, men du kunne jo kjørt over 400km med den rekkevidden du hadde? 394 ca + reservetanken på ca 5kWh/20km gir deg rekkevidde på ca 41,5 mil før du er helt tom.

Hadde du lagt deg i 70km/t kunne du vel kanskje kommet 43-45 mil? Ikke dårlig nå på vinteren, selv om det ikke er veldig kaldt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Får bare ingen videostrøm  ??? Alle andre filmene dine fungerer, men ikke denne på Iphone
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Sitat fra: Lokführer på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:51
Hva får du i lønn for å frakte 14 levende duer?
Jeg fikk 1275 kr for den jobben.


Sitat fra: Lille Lance på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:58
Bjørn: HVordan SW har du for å tegne reiserute på et kart? ref. starten på denne videoen
Jeg bruker Google maps og deretter Photoshop + After Effects.


Sitat fra: Epleskreller på torsdag 19. desember 2013, klokken 10:27
Ingen filming av svaret på spørsmålet? Det var vel en "formalitet"...

Uansett, hvor betalte du for ferge?
Hva slags filming av svar tenkte du på? Jeg betalte 38+38+46 kr for fergene. Uten rabatten ville de kommet på 170ish * 3.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OddB

Kjempefilm ! Dette blir bare bedre og bedre:-D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

D.O

Var appen til youtube som ikke ville vise den siste videoen din. På nett fungerte det. Hvordan er reglene for ferger? Gjelder ikke dette bare de få riksfergene vi har?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Jeg trodde det gjalt alle ferger i Norge. De på vestlandet og rundt Molde var i alle fall "gratis".
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ELTesla

De er ikke gratis, men du betaler kun for personen og ikke for bilen.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA