Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

bb

Vi brukte 19" Pilot Sport 3 og pumpet dem opp til 55 psi som er 10 psi over normalen. Det hadde nok hjulpet å bruke Nokian R2 og Aerofelger. Det får bli neste år :) Det var bra nok at vi kom så langt uten de store modifikasjonene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

RaBalder

Må vel være mulig å grave frem et aggregat og sjekke at bilen kan lade fra det.

Da kan man kjøre helt tomt. Og en støttebil er klar med aggregat i løpet av minutter når det har gått tomt.
Da burde man kunne tyne ut litt av reservene også. Burde bli noen km.

jkirkebo

Sitat fra: RaBalder på onsdag 26. august 2015, klokken 20:10
Må vel være mulig å grave frem et aggregat og sjekke at bilen kan lade fra det.

Da kan man kjøre helt tomt. Og en støttebil er klar med aggregat i løpet av minutter når det har gått tomt.
Da burde man kunne tyne ut litt av reservene også. Burde bli noen km.

Det går fint å lade fra aggregater som har inverter, dvs. leverer ren og pen sinus. Jeg har et Honda EU65iS på hytta som bilen lader fint på 24A fra i nødsfall. Dessverre veier det 115kg tørt (dvs. uten olje og bensin), så det er ikke akkurat noe man drar med seg på tur ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cowboystrekk

En ting dere kan gjøre istedet for å kjøre med åpne vinduer: sett temp på LO og skru av AC. Du får da ren vifte som tar inn utetemp. Ikke noe merforbruk men mer aerodynamisk. Hvorfor kjørte dere ikke bilen helt tom forresten? Utrolig bra at dete tok dere tid til å gjøre dette :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. august 2015, klokken 20:35
En ting dere kan gjøre istedet for å kjøre med åpne vinduer: sett temp på LO og skru av AC. Du får da ren vifte som tar inn utetemp. Ikke noe merforbruk men mer aerodynamisk. Hvorfor kjørte dere ikke bilen helt tom forresten? Utrolig bra at dete tok dere tid til å gjøre dette :)
Jeg har ved flere anledninger målt at lufteanlegget uten AC trekker 300 W på en sommerdag. Dette er litt vel mye. Det er bedre å stenge helt og ha vinduet på gløtt. Vi ville ikke kjøre helt tomt fordi vi ikke visste hvor mye vi hadde å gå på. Og vi ville sette rekorden basert på at bilen faktisk kjørte fra lader til lader og ikke måtte taues inn. Vi kommer nok til å gjenta dette igjen neste år i en P90D eller Model X Founders Edition.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

På videoer/bilder/erfaringer jeg har lest virker det som bilen stopper når effektbegrensningen har falt til ca 20kW. På en ganske ny p85d bør man vel da klare å hente ut ca 81kWh før den stopper.
Og kanskje ca 86kWh av en S90D.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thor2014

Vil tippe på at ikke alle de ekstra 5kw er tilgjengelig.
Det er nok reservert litt i bunn og på topp på de også.

Øyvind.h

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 27. august 2015, klokken 07:17
Vil tippe på at ikke alle de ekstra 5kw er tilgjengelig.
Det er nok reservert litt i bunn og på topp på de også.
Jepp. Kanskje ca 10% er reservert. Da får man 81,1+4,5=85,6 før bilen stopper.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ko_deZ

Dette har jo tatt helt av. Mulig jeg skulle bedt Bjørn om å sladde skilt-nummeret mitt i filmen. Men uansett, hva i granskauen er det som skjer? Forbes? Tydeligvis mer interesse rundt dette enn hva jeg hadde drømt om.

Blir svært spennende med Model X testen. Hvis teorien min stemmer så bør vi klare omtrent like langt med en Model X P90D på grunn av den lave farten, så det blir morsomt å sjekke til neste sommer, eller hur Bjørn?

Tror kanskje jeg skal dra inn tyske, og ikke bare danske, ferietider i neste "planning phase" :-p

bb

Jeg tror ikke det er noe problem at skiltnummeret ditt vises. Hva skal folk gjøre? Stalke deg? Jeg har vist både epostadressen min, mitt VIN, skiltnummer og nummeret til kona uten at vi har blitt stalket.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TRM

Sitat fra: bb på fredag 28. august 2015, klokken 00:24

Wow...! Verdens første profesjonelle YouTube-Tesla-tester? Gratulerer! Gleder meg allerede til å se Model S/X i Norges flotteste natur! Regner med det blir noen turer innom Lofoten og Vesterålen også?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

MrBacardi

Sitat fra: bb på fredag 28. august 2015, klokken 00:24


Helt riktig gjort Bjørn, modig av deg å følge drømmen når du har mulighet.
Jeg regner med at alle her ser fram til en lang rekke interessante og artige videoer de neste årene!  8)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Lordove

Sitat fra: bb på fredag 28. august 2015, klokken 00:24


Gleder meg. Videoene dine har gjort ventetiden lettere. Og lærer masse om bilen. Lykke til...
Min 90D er ferdig produsert og i transitt fra fabrikk (03.09.2015)
Min 90D gikk i prod 27.08.2015
Tesla model S 90D er bestilt

lurium

Tesla burde ansette deg i Bodø. Du er den beste selgeren de har.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA