Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

bb

Da er jeg nok temmelig sikker på at det må sitte en B eller nyere i min P85.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

#706
Sitat fra: RaBalder på torsdag 06. november 2014, klokken 16:59
Finner ingen referanser, men utfra "de små grå"


  • A var første utgave av batteriet. Tror ikke den kunne lades hurtigere enn 90kW
  • B-D er vel de som har kommet senere. Er justeringer internt. Maks ladehastigheten på alle disse er 115kW

...lite forbehold om jeg husker rett.
Jeg har sett biler lade med 122-123kW, så både B og D pakker virker å være begrenset av tilførsel og ikke selve pakken ift ladehastighet. A-pakken derimot er begrenset til 90kW.

Ellers har vel Jens med leveranse i midten av september B-batteri, og mener jeg så noen med november-leveranse som også hadde B-batteri.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 06. november 2014, klokken 18:29
Jeg har sett biler lade med 122-123kW, så både B og D pakker virker å være begrenset av tilførsel og ikke selve pakken ift ladehastighet. A-pakken derimot er begrenset til 90kW.
Det høyeste jeg har sett (men ikke opplevd selv) var Bjørn med den hvite Teslaen. Han fikk 122-123 kW i Danmark i sommer. Har noen på Lier klart å få mer enn 118 kW?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Tror jeg så 122 et kort øyeblikk på den første sc``en på Liertoppen i sommer, like etter åpning. Greide ikke å reprodusere, ble som regel 116-118 de neste gangene. Varmkjørt batteri og ca. 30 grader i lufta alle gangene. Mener jeg så maks effekt mellom 100-130 tkm et sted.

Sense

Sitat fra: snurrehue på torsdag 06. november 2014, klokken 10:18
Sitat fra: bb på torsdag 06. november 2014, klokken 08:49
Jeg har nå fått testet superlading på S60 mot P85. Resultatet ble ganske sjokkerende:

Ingen av bilene er jo engang i nærheten av 80% opplading etter 20 (eller sågar 30) minutter. Måtte strømmen deles på SC da du ladet din bil?

Jeg ble også fortalt 80 % på 20 minutter under prøvekjøring høsten 2013. Skjønt så viktig er det ikke for min del.

Kan noe av årsaken til at det oppfattes tregt, ligge i at skjermen er innstilt på Typical - ikke Rated?

bb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. november 2014, klokken 22:16
Tror jeg så 122 et kort øyeblikk på den første sc``en på Liertoppen i sommer, like etter åpning. Greide ikke å reprodusere, ble som regel 116-118 de neste gangene.
Den andre bjørnen fikk også 122 kW like etter åpning i Danmark. Men jeg har heller ikke klart å reprodusere da jeg var i Danmark senere. Kanskje Tesla har nedjustert maks effekt for å skåne batteriet?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Synes at sc effekten trapper ned raskere generelt på min bil etter at jeg fikk sw-oppdateringen som slukte 20tkm rekkevidde tidlig i september. Ladet på Aspøya i går kveld, og ved start på ca. 250tkm fikk jeg maks 45KW. Da hadde bilen stått på 7kw lading i flere timer før den ble kjørt 5 mil til superladeren. Mener det som regel ligger i det området, noe som er litt under trådstarters video. Og en god del under Øyvind.

Skal teste igjen på hjemtur i dag.

TMX

Bjørn (bb) når får vi se en video når du kjører til de nye SC på Elverum og Alvdal?
Ser at du har passert 80.000 km med din Tesla. Merker du noen endringer på rekkevidden nå i forhold til når den var ny?

PS: Takk for kjempe fine videoer, jeg har sett alle  ;)

Sense

Sitat fra: TMX på fredag 07. november 2014, klokken 16:10
Bjørn (bb) når får vi se en video når du kjører til de nye SC på Elverum og Alvdal?
Ser at du har passert 80.000 km med din Tesla. Merker du noen endringer på rekkevidden nå i forhold til når den var ny?

PS: Takk for kjempe fine videoer, jeg har sett alle  ;)

Hadde han ikke også en video der han tok for seg hvor mye rekkevidde-tap etter som var etter 60 000 km?

bb

Jeg merket ikke nedgang siden den var ny. Men nå begynner jeg på blanke ark igjen da. Ved 53k hadde jeg en måling, men den var ikke 100 % pålitelig. Jeg får ta en ny måling med fersk batteri og følge med utviklingen om et halvt år ellerno.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

snurrehue

Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 10:47
Jeg merket ikke nedgang siden den var ny. Men nå begynner jeg på blanke ark igjen da. Ved 53k hadde jeg en måling, men den var ikke 100 % pålitelig. Jeg får ta en ny måling med fersk batteri og følge med utviklingen om et halvt år ellerno.

Fått deg nytt batteri?

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Dennis

Hvorfor fikk du nytt batteri? ble det ødelagt det du hadde? :-\

Stig O

Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 13:11
Jupp, D pack.

Da mistet vi den beste kandidaten til å dokumentere batteri svekking over tid. Hmmm...
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Hyperstress


Sitat fra: Stig O på mandag 10. november 2014, klokken 13:41
Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 13:11
Jupp, D pack.

Da mistet vi den beste kandidaten til å dokumentere batteri svekking over tid. Hmmm...

Jo, det er jo dokumentert - det holdt ikke til 100 000 en gang.. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA