Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: sn0le på mandag 02. juni 2014, klokken 19:06
Det er nok og en mulighet.
Blir nok å kjøre på kveld/natt.
Gjør det litt enklere å holde litt lavere hastighet uten å være til bry for andre trafikanter.
Samt mindre behov for A/C enn midt på dagen i solsteika.
En SC nord for Trondheim hadde gjort det hele enklere.
Kan og lade til 90% på Dombås og så lenge man finner seg en 22kW Type-2 kontakt i området rundt Trondheim.
Har de det hos Tesla i Trondheim?
Og er de evt tilgjengelig etter stengetid?

Ifølge grafen din, bb, så er man jo på ca 20kW lading eller mindre etter 70 minutter.
Da må det jo være bedre å fise avgårde og heller lade 18kW en eller annen plass på ruta, eller er jeg helt på bærtur? :)

Jeg bor i Namsos og kjører den ruta stadig vekk.. :) Dombås-Namsos går helt fint, jeg bruker å lade til 95% på Dombås, og har 2-3mil igjen hjemme.
er vel ca 600m høydeforskjell så andre veien lader jeg 100% hjemme, også en times tid på Lade.. Jeg har bare enkeltlader, så du klarer deg helt sikker m en halvtime el så.. :)

MartinezSC

@bb

Hvordan går turen sålangt? Ser at du nok engang har fått et bilde delt av Tesla Motors på sosiale medier, gratulerer ;) Er veldig spent på Nurburgringrunden din, og lademuligheter nedover i Europa! Lykke til på resten av etappen :)

bb

Akselerasjonstest 0-215 km/t:


Sitat fra: MartinezSC på mandag 30. juni 2014, klokken 01:17
@bb

Hvordan går turen sålangt? Ser at du nok engang har fått et bilde delt av Tesla Motors på sosiale medier, gratulerer ;) Er veldig spent på Nurburgringrunden din, og lademuligheter nedover i Europa! Lykke til på resten av etappen :)
Takk :) Det gikk ganske bra på Nordschleife. Video fra den kommer snart! Lademulighetene nedover Europa var heller dårlig. Men så var jeg ikke godt nok forberedt og manglet både Type 3c-kabel, RWE-kort og diverse.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Thor2014

Jeg ser at man aldri er over 100kw ladeffekt.
Jeg kan heller ikke huske å ha sett det med min, men laderen skal klare 120kw?
Musk snakket vel også om at SC i Tyskland skal klare 135kw.
Hvorfor det?

D.O

I tyskland har de 480V(eller var det 440V?)og det passer bedre med laderens oppbyggning. Derfor får de 135kw i stedet for 120kw. En slik trafo kan bestilles i Norge også, men siden den ikke er standar blir pris og evt senere utbytting dyrere og vanskiligere.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sn0le

@bb:
Den testen var ca 1,5km (så på tripteller til høyre) og spiste ca 10km (typical) fra rangen. Så det gikk med litt strøm gitt. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Sitat fra: sn0le på søndag 06. juli 2014, klokken 14:29
@bb:
Den testen var ca 1,5km (så på tripteller til høyre) og spiste ca 10km (typical) fra rangen. Så det gikk med litt strøm gitt. :)
Ja, det gikk litt strøm, gitt :P Men strømmen var jo gratis i mitt tilfelle. Jeg angret litt på at jeg ikke filmet en resatt tripteller. Det var litt problematisk å få montert kameraet foran dashbordet.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Thor2014

Sitat fra: D.O på søndag 06. juli 2014, klokken 10:46
I tyskland har de 480V(eller var det 440V?)og det passer bedre med laderens oppbyggning. Derfor får de 135kw i stedet for 120kw. En slik trafo kan bestilles i Norge også, men siden den ikke er standar blir pris og evt senere utbytting dyrere og vanskiligere.

Fortsatt lader ikke bilene med mer enn 100kw.....

toregrill

Bjørn, hvorfor hadde du effektbegrensning? Varmt batteri eller noe?
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Øyvind.h

Sitat fra: Thor2014 på søndag 06. juli 2014, klokken 15:41
Sitat fra: D.O på søndag 06. juli 2014, klokken 10:46
I tyskland har de 480V(eller var det 440V?)og det passer bedre med laderens oppbyggning. Derfor får de 135kw i stedet for 120kw. En slik trafo kan bestilles i Norge også, men siden den ikke er standar blir pris og evt senere utbytting dyrere og vanskiligere.

Fortsatt lader ikke bilene med mer enn 100kw.....
Du har kanskje ikke sett bilde av bilene som allerede lader med 114kW? Jeg har selv ladet med 105kW i påsken, på de gamle laderne .
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: toregrill på søndag 06. juli 2014, klokken 15:41
Bjørn, hvorfor hadde du effektbegrensning? Varmt batteri eller noe?
Fordi motoren ikke leverer mer enn ca 94hk kontinuerlig. Den høyeste kontinuerlige hastigheten du kan holde med Model S er tidligere antydet å være rundt 170km/t.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 06. juli 2014, klokken 15:46
Fordi motoren ikke leverer mer enn ca 94hk kontinuerlig. Den høyeste kontinuerlige hastigheten du kan holde med Model S er tidligere antydet å være rundt 170km/t.
Dette er jo hovedargumentet for aero- ved slike hastigheter er det antakelig vesentlig forskjell ift std eller turbin- jeg vil tro 5-10km/h høyere kontinuerlig maxhastighet.

bb

Videoen fra Nürburgring/Nordschleife. Jeg følte mot slutten at dekkene ikke grep så bra som i starten. P85+ og 21" performancedekk hadde gjort stor forskjell.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Kult.

Det var vel ESP og ikke ABS som slo inn til tider? Ellers, hvordan var det med soc start vs slutt, og hva ble snittforbruket på runden?

bb

Sitat fra: Muffinman på søndag 06. juli 2014, klokken 18:34
Kult.

Det var vel ESP og ikke ABS som slo inn til tider? Ellers, hvordan var det med soc start vs slutt, og hva ble snittforbruket på runden?
Ja, det var ESP/TC som slo inn. Jeg tror jeg kalte det ABS fordi det i bunn og grunn er ABS-sensoren som gir informasjon om at bilen er ute av kurs. Jeg la ikke merke til SOC ved start og slutt. Men jeg noterte ned forbruk på 516 Wh/km. Den spiste ca. 57 km typical range (20,7 km).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA