Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: bb på onsdag 24. februar 2016, klokken 10:31
Diskusjonen går på Facebook

Ikke engang Tesla-diskusjon får meg til å angre på at jeg slettet facebook-konto. Jo, kanskje litt. Men altså det er flere av oss som ikke er på facebook...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jog

Jeg selv testet dette i 2013 og fikk da ikke til og virke, og jeg synes å huske at kirkebo og testet det.   
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 24. februar 2016, klokken 10:46
Sitat fra: bb på onsdag 24. februar 2016, klokken 10:31
Diskusjonen går på Facebook

Ikke engang Tesla-diskusjon får meg til å angre på at jeg slettet facebook-konto. Jo, kanskje litt. Men altså det er flere av oss som ikke er på facebook...
Jeg åpnet min igjen kun for lesetilgang til denne gruppa, fortum, grønn kontakt og noen bedriftssider. "Venner" og oppdateringer  er ikke nødvendig, og lett å unngå  :)

DavidS90D

Som Muffinman også spørger:
Hvordan er faser koblet fra Blue 32A til Red 16A CEE ?
Har du "jumper" fra L1 til L2 og L3 ?
Tesla lader aldrig med 400VAC kun 230VAC, altså altid fra fase til nul.
Hvis du har 32A kan du dele den ud på L1, L2 og L3 = 32/3, ca. 10-11 Amp.
Eller på kun 2 faser L1 og L2 (Altid L1). Dermed 32/2 = 16Amp.
Men totalt ca 7.4 kW.
Er det korrekt ??

bb

Det er vel bare å lage en ny tråd under lading ellerno. Så svarer sikkert Kirkebø.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer


bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bernta

Sitat fra: bb på mandag 29. februar 2016, klokken 09:57


Ville se hvor stor forskjell det var mellom forbruk med og uten varme i kupeen når jeg kjørte i går, og det jeg kunne se var at forbruket lå på ca. 30 wh/km mer med varme på enn det lå på uten varme. Men merk at dette er veeeldig amatørmessig måling.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

bb

Sitat fra: bernta på mandag 29. februar 2016, klokken 11:09
Ville se hvor stor forskjell det var mellom forbruk med og uten varme i kupeen når jeg kjørte i går, og det jeg kunne se var at forbruket lå på ca. 30 wh/km mer med varme på enn det lå på uten varme. Men merk at dette er veeeldig amatørmessig måling.
Det kan nok stemme, ja.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bernta

Sitat fra: bb på mandag 29. februar 2016, klokken 13:54
Sitat fra: bernta på mandag 29. februar 2016, klokken 11:09
Ville se hvor stor forskjell det var mellom forbruk med og uten varme i kupeen når jeg kjørte i går, og det jeg kunne se var at forbruket lå på ca. 30 wh/km mer med varme på enn det lå på uten varme. Men merk at dette er veeeldig amatørmessig måling.
Det kan nok stemme, ja.

Fin video forresten. Bare en liten merknad. Til slutt i videoen oppgir du alle data og resultater. Under "temperatures" oppgir du celsius to ganger, men det skal vel være celsius og fahrenheit?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

bb

Sitat fra: bernta på tirsdag 01. mars 2016, klokken 09:10
Fin video forresten. Bare en liten merknad. Til slutt i videoen oppgir du alle data og resultater. Under "temperatures" oppgir du celsius to ganger, men det skal vel være celsius og fahrenheit?
Jeg har lagt inn annotations både i begynnelsen og slutten av videoen over feil jeg har skrevet. Mulig du ikke får de opp fordi de er deaktiverte.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cowboystrekk

#1302
Fin test.

Ting jeg har lagt merke til:
- Om du forvarmer bilen med RM så bruker den batterivarmeren opp til du har ca 3 kW regen, uten RM virker batterivarmeren fram til du har ca 30 kW regen.
- Range mode ser ut til å trekke ca maksimalt 3 kW til varme, MEN om du ikke har regen overhodet pga kulde så slår batterivarmeren inn og bruker ca 3 kW frem du til får ca 3 kW regen.

Det jeg alltid pleier å gjøre:
- Enten forvarme bilen med RM av, for så å sette det på når jeg kjører, jeg får da typisk 10-25 kW regen etter 30 min på selv de kaldeste dagene, men det lave forbruket til RM på korte turer, et godt kompromiss mener jeg :)
- Ha RM på hele tiden, lade bilen frem til avreise i tillegg til å forvarme.

Annen observarsjon: Det virker som om varmesløyfa i bilen begynner å avlaste klimaanlegget når regen kommer opp til rundt 30 kW eller mer, dvs jeg ser at hvileforbruket plutselig blir endel lavere.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Havebigfun

Hei Bjørn
Regner med du ikke leser alle tråder- her er det et verdifullt prosjekt:
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:24
Mtp Muffinmans erfaring er 90D- ladeegenskaper en showstopper for de av oss som vurderer å oppgradere.
Vi bør gjøre noe for evt å verifisere det.
Hadde vært interessant om BB kunne laget en ladevideo med en ny 85 og 90 og om Cookie eller Sigurdi kan lese ut slike biler- er muffinmans erfaring reproduserbar og dokumenterbar er det neste "skandale".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA