Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

d58palset

Sitat fra: GOS på onsdag 11. november 2015, klokken 07:01
@Saatheesh
Da det synes å drøye for Tesla å få på plass en lader mellom Aksdal og Gol så hadde det vært veldig fint om dere plasserte en av disse Chademo-adapterne dere fikk av Bjørn enten ved 50 kW laderne i Odda eller (Øvre) Eidfjord. V

Eidfjord hadde vært en super lokalisasjon for alle som skal over Hardangervidda - som tross alt er en hovedvei mellom Øst og vest i tillegg til at mange hyttefolk holder til på begge sider av vidden. Både folk fra Bergen og Stavangerregionen hadde hatt stor nytte av lader her.
I tillegg har stedet et lite sentrum - og allerede en ladeplass med type 2/ccs/chademo som man kanskje kunne bygget ut med superladeplasser....
Noen som vet om dette stedet vurderes av Tesla?

(Ellers er det vel i Edfjord (sentrum) - og ikke Øvre Eidfjord du tenker på:) )

GOS

Sitat fra: d58palset på onsdag 11. november 2015, klokken 12:26

(Ellers er det vel i Edfjord (sentrum) - og ikke Øvre Eidfjord du tenker på:) )

Det har du nok rett i. Jeg husket ikke om laderen var nede i sentrum eller oppe i Øvre del. Min utfordring er at jeg minst 2 ganger i året kjører Stavanger-Hafjell-Stavanger og ender da alltid med å kjøre rundt Sørlandet på vei til Hafjell men over Hardangervidda å vei tilbake. Kjører hele veien fra Gol-Stavanger på en lading, men har ikke turt å prøve meg på det motsatt, ei heller fra Aksdal vinterstid.

Det er mange som kjører over Hardangervidda og som etterlyser lademuligheter før en kommer til vidda vestfra.

Når jeg bestilte bilen for snart 2 år siden, så sa Tesla Stavanger at det ville komme SC her, og etter det har jeg ventet og ventet og ....
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

bb

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. november 2015, klokken 10:33
Er det ikke bruk for en slik chademosak i stavangerområdet også?
Vi har en utlåner i Stavanger.
http://www.tocn.no/chademoutlan/
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Bjørns videoer

lunitiks

Ahhh, endelig en vid fra bjørn. Keep 'em coming! Deilig frokostunderholdning
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

elektro

Perfekt fredagsunderholdning! :) Et par spørsmål, uten sammenheng med denne videoen for øvrig:

Har du vurdert å registrere deg som sjåfør på Uber, Bjørn? Ser det er mulig for kunder å bestille "Uber EL" i Oslo nå..

Har du, eller noen andre, testet den nye 120kW laderen til Arctic roads i Vestby? Vil man få noe høyere hastighet der med Chademo adapter? Mener du sa noe om 70kW max, eller har jeg drømt..?  :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

bb

Sitat fra: elektro på fredag 20. november 2015, klokken 22:38
Perfekt fredagsunderholdning! :) Et par spørsmål, uten sammenheng med denne videoen for øvrig:

Har du vurdert å registrere deg som sjåfør på Uber, Bjørn? Ser det er mulig for kunder å bestille "Uber EL" i Oslo nå..

Har du, eller noen andre, testet den nye 120kW laderen til Arctic roads i Vestby? Vil man få noe høyere hastighet der med Chademo adapter? Mener du sa noe om 70kW max, eller har jeg drømt..?  :)
Jeg gjorde en tabbe da jeg ba om vandelsattest. Så derfor blir det problematisk å kjøre for Uber for meg. Jeg foretrekker uansett å frakte ting og kjøre utenfor byen. Det hadde vært morsomt å prøve laderen til Artic Roads. Problemet er vel at de tar 220 kr for en lading ellerno? Det er helt hinsides.
Bjørns videoer

dosmont

Ser lyst ut for en bil til :)
Har du søkt på jobb da? (Tesla programmer)
Bare kjøre på med filmer, det liker vi, fortsett det gode arbeidet :D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

bb

Jeg hadde ikke hatt noe imot å jobbe for Tesla. Men jeg foretrekker å være uavhengig av dem. Dessuten kan ikke Teslas ansatte delta på verveprogrammet.
Bjørns videoer

Shadaffy

Hadde videoene kommet fra en Tesla ansatt så ville de i mine øyne ikke vært like gode og troverdige.

Og takk for at du tok deg bryet med å teste 70D såpass grundig.
Blir stas å se dine videoer fra Model X når den kommer.

Keep on!

Bjoris

Den 70D testen du gjorde bikket iallefall meg over på ny bil. Hadde ikkje tenkt tanken en gang på at 70 var nok for oss som kjøre lange turer og 80.000 ekstra for 85 gjorde at det prismessig ble sprøtt å bytte fra s85 til 85d, men med gode priser for "gml" biler om dagen og overbevist om at 70D blir gull for oss ble det handel! Awd og AP samt next gen seter gjorde at det fristet samt litt laver me støynivå selv om jeg er happy med dagens også på det området. Men innser at å prøve å forklare uinnvidde hvorfor vi bytter er nytteløst, det fremstår som ren galskap:) kanskje de har rett også, ikke har jeg stått fast med dagens en eneste gang og jammen har jeg klart å følge merkingene på veien uten hjelp også, til nå! Men nå er det gjort!

Du er nok mye mer verdt for Tesla som selvstendig enn ansatt selv om du kan veldig, veldig mye mer om bilene enn de flest Tesla ansatte:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bb

Det var godt å høre at min review av 70D har ført til at folk kjøpte bilen :) Den er et kupp for de som vil ha AWD, mye lasteplass, enorm kjørecomfort og faktisk ganske bra akselerasjon for å være «minstemann».
Bjørns videoer

bb

Bjørns videoer

ob64

Artig med videoene dine.

Har du fått mer erfaring når det gjelder taktrekk/isolasjon, er det verdt å installere mht varme og støy?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA