Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i_expect, torsdag 12. desember 2013, klokken 22:42

« forrige - neste »

i_expect

Er det tilrådelig med Teslaen? Full storm og greier. Problemet er at jeg egentlig ikke har noe valg. Jeg må til Stavanger i kveld i den perioden da det er meldt om at det blir verst. Sitter i Kristiansand nå og ser ut av vinduet og det tar litt av allerede...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

petersv

Ta bussen hvis du er usikker. De anbefaler det. Du blir berga om du står fast, men er kjedelig å vente da.. :P

Amper

jeg ville nå ikke brydd meg en døit om å kjøre der med TMS i snøstorm. den er bedre en 95% av alle RWD.

Vinterdekk & full tank = plug & play.. du kan stå veldig mange timer i kø med å bruke 1 kw til varme...  :)
P85D :o)

Amper

P85D :o)

Jejl

Det er vel ikke annet enn regn på denne strekningen i dag. Hvis det skulle komme snø tror jeg neppe den blir liggende.
Litt sidevind må du nok regne med, men det er vel neppe noe problem.

AreLib

er da fine veier og ikke langt på den strekningen...ser ikke problemet.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Jærbuen

Jeg ville nok toppa opp i lyngdal, for sikkerhetsskyld. Vinden dreier nordvest i ettermiddag, så du vil nok jobbe noe hardere i delvis motvind. Med snå på veien i tillegg, vil den nok kreve litt mer "suppe" men jeg hadde ikke hatt problem med å tatt denne turen.
Må du stå å vente, trekker den jo ikke mye :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Trøndertesla

Sitat fra: i_expect på torsdag 05. desember 2013, klokken 09:26
Er det tilrådelig med Teslaen? Full storm og greier. Problemet er at jeg egentlig ikke har noe valg. Jeg må til Stavanger i kveld i den perioden da det er meldt om at det blir verst. Sitter i Kristiansand nå og ser ut av vinduet og det tar litt av allerede...

Tilrådelig? Nå synes jeg du undervurderer Teslaen litt, du sitter tross alt i verdens beste bil!  ;) God tur!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Leif1

Om andre biler kjører der, kan vel du også?
Konvertitt fra S til X

i_expect

Hehe.

Nei, er ikke bekymret for at jeg kommer meg frem egentlig. Jeg må innom Lyngdal for å lade, så jeg håper ikke strømmen går  ;) Så det er bare å melde i fra om noen er i området og det blir strømløst :-)

Å stå fast er jeg egentlig heller ikke bekymret for med tanke på strømforbruket(har ikke rekkeviddeangst med den for å si det sånn), men er mer bekymret for veltende trær og slikt. Fikk nettopp beskjed om at E39 vestgående ved Søgne nå er stengt pga et tre i veien.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Cato76

Jeg kjørte strekningen for 2 uker siden. (hadde motvind hele veien).

Toppet batteriet med 95-96% i Lyngdal og hadde 200 km igjen (rated range) fremme i Stavanger. Det er vel 160 km fra Lyngdal til Stavanger. Jeg haddde god varme og kjørte som en hvilken som helst bil (ikke økonomisk...)

Grunnen til at jeg ikke ladet 100% i Lyngdal er at de siste km lader seint...
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA