Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skistativ til Model S

Startet av Leaf_2014, onsdag 11. desember 2013, klokken 23:27

« forrige - neste »

Leaf_2014

Leaf 2014

basar

Brukte som er under to år gamle og gått under 20.000 km nærmer seg 100.000 kr på finn. Da er det vel snart så man kan kjøpe seg en fordi det bare er kjekt å ha. Det begynner å bli lett å regne hjem verditap i bedret driftsøkonomi på et par år. Fin ungdomsbil også kanskje?

Blir spennende å se hva som skjer med en stabil, høy leveranse av up! og etter hvert golf.

Rønnern

Reduksjonen er ekstremt ventet og kommer egentlig på overtid. Prisene på trillingene i Norge må ned for å være konkurransedyktig, med de nye konkurrentene som valser inn på markedet. Kjipt for bruktverdien, men nødvendig skal man i det hele tatt få solgt nye trillinger. Kan ikke operere med priser som er på linje e-Up på en så "kjip" bil.
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

tomrh

De billigste trillingene er rundt 120' nå på finn ser jeg, men sannsynligvis er de fleste importbiler. En 2011 i-MiEV opprinnelig solgt fra norsk forhandler er likevel vanskelig å få under 140'.

Synes ikke bilen er spesielt "kjip" da, men det er klart at jeg er *veldig* farget av å være en fornøyd eier.  ;D Hva har e-Up å komme med da? En fireseter det også, et hurtigladesystem som fremdeles er ganske glissent utbygd, en nykomling som kanskje har barnesykdommer? Mens trillingene har vist seg svært driftssikre. Jaja, fremtiden vil vise. I regnestykket vårt er bilen uansett avskrevet til null etter 4 år, så alt over blir bare en hyggelig bonus. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Rønnern

Sitat fra: tomrh på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:47Synes ikke bilen er spesielt "kjip" da, men det er klart at jeg er *veldig* farget av å være en fornøyd eier.  ;D

Misforstå meg rett, "kjip" i anførselstegn. Jeg er strålende fornøyd med min Trilling og så langt har besparelsen og kjøregleden vært i stjerneklassen. e-Up ser dog mer ut som en bil og ikke en kasse, har større batterikapasitet, bagasjeplass, sterkere motor og visstnok mer ekstrautstyr tilgjengelig for den som liker den slags. Var ikke mye tilvalg på min iOn i alle fall. Metallic eller vanlig var vel det valget jeg fikk.

Hurtiglading bruker jeg ikke, det er altfor dyrt, så de tilfellene tar jeg dieselpurka som jeg uansett har stående og ruste...

For oss som er opptatt av å elektrifisert alle biler, så er det gull at VW kommer på banen. e-Golf.... Lukter storselger lang vei, halvparten bare på navnet!
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA