Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Grrr - Hersens ladekladder og brudd i ledning

Startet av Kevz, onsdag 11. desember 2013, klokken 16:47

« forrige - neste »

erikf

Jeg stiller gjerne på dugnad på en stor populær elbilparkering nær meg. Informasjonskampanje: "Heng opp kladden din du også", kanskje elbilforeningen kan sponse den med 200 par skolisser eller annet egnet som kan benyttes. En par kvelder, så kanskje vi får informert hundre stk på bystasjonen i Bergen i alle fall. En sak for hordaland elbilforening?
Tipper mange ikke tror det er nødvendig, de stoler på apparatet som har produsert og solgt bilen uten å gi informasjon om viktigheten av å henge opp kladden men bare noen få vil likevel se på en slik kampanje som kverulant.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

TB

Det fulgte med "skolisse" til og henge ladekladden i når eg kjøpte C-Zero. Men, den var ikkje montert.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Rio

Bymiljøetaten hadde en kampanje i Oslo for noen måneder siden, hvor de informerte alle elbileiere om dette, med en brosjyre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kvikken

Dette burde være et punkt selger tar opp med deg når du får bilen. Hvorfor ikke bare påpeke "her er lissen, slik monteres den og husk alltid å henge den opp". Det må da være viktigere enn å vise kunder hvordan de pairer BT?

TorC

Fint med "skolisse" men de fleste stolper mangler jo noe å hengde den i.... Og de få som har noe å henge den i er montert i forskjellige høyder slik at man må justere høyden stadig....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rio

Alle stolpene i Oslo, og mange andre, har kroker rett under kontakten.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TorC

Sitat fra: Rio på torsdag 12. desember 2013, klokken 02:06
Alle stolpene i Oslo, og mange andre, har kroker rett under kontakten.

Da er det åpenbart noe jeg ikke har fått med meg, for de stolpene jeg har sett mangler slik krok, eller har en krok som er montert så langt nede at det blir belastning på kladden. På de nye i Oslo er kroken plassert slik at det er vanskelig å låse døren uten at kladden blir "dratt" i.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kvikken

På strømmen storsenter ved "natthandling" i går hadde Fortum ladestolper som virket hypermoderne (måtte låses opp og starte/stoppe med SMS eller spesialkort) men jeg fant ingen krok for lissen. I tillegg var døren som skulle lukkes på stolpen så tight at den la et ubehagelig press på ledningen og kladden ble hengende i et spenn pga. døren.

Et godt tilbud men designen virket ikke helt gjennomtenkt. Uansett når jeg opplevde dette var det første jeg gjorde å gå innom Clasern og kjøpe en IP44 skjøt.


jkirkebo

Sitat fra: glennha på fredag 13. desember 2013, klokken 16:22
På strømmen storsenter ved "natthandling" i går hadde Fortum ladestolper som virket hypermoderne (måtte låses opp og starte/stoppe med SMS eller spesialkort) men jeg fant ingen krok for lissen. I tillegg var døren som skulle lukkes på stolpen så tight at den la et ubehagelig press på ledningen og kladden ble hengende i et spenn pga. døren.

Et godt tilbud men designen virket ikke helt gjennomtenkt. Uansett når jeg opplevde dette var det første jeg gjorde å gå innom Clasern og kjøpe en IP44 skjøt.

Det er vel egentlig ikke meningen at schuko-kontakten i disse skal brukes i større utstrekning, den er nok påtenkt de få eldre elbilene som ikke direkte støtter Type 2 lading.

SKaff deg en Type 2 til Type 1 kabel (http://elbil.no/ladestasjoner/1136-na-selger-vi-ladekabler) så får du en som passer perfekt i alle nye Type 2 stolper, du slipper "kladd" og du får 16A lading istedenfor 10A.

Det kommer snart 400 nye Type 2 stolper i Oslo. Gikk forbi ladeplassen i Hansteens gate i går og der sto det tre nye slike stolper. Riktignok med søppelsekk over så de er nok ikke helt klare til bruk ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kvikken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA