Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Demping av instrumentlys

Startet av ElTinto, onsdag 11. desember 2013, klokken 12:47

« forrige - neste »

ElTinto

Har kjøpt 16A ladekabel uten klump fra svensken... Setter bilen på lading om morgenen på jobben. Bilen er da ladet til 80% til lunsj ;D
          Setter på forvarming av bilen ca 1 time før jeg skal hjem. Da lader bilen mer enn 80%... Pga for mye strøm inn? Eller fordi bilen er gjennomvarm?
Autotinto, Rød Leaf "gamle" typen med "alt" Ny fra BNH, Ski. Påsken 2013, kjørt 14500km uten større problemer

BE

Når du starter oppvarming med bilen tilkoblet, skjer ikke noe annet enn at varmeapparatet starter samt at ladingen starter. Med en 16A ladekabel vil du derfor nesten umiddelbart putte mer på batteriet enn det vareapparatet forbruker og derfor oppnå betydelig mer enn 80% SOC i løpet av en time. Unntaket er hvis det er svært kaldt og mye vind der bilen står parkert, da vil kanskje varmeapparatet trekke mer enn du klarer å lade...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA