Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriskrekk... Manglet en strek i morges

Startet av Kenneth Sørum, onsdag 11. desember 2013, klokken 09:41

« forrige - neste »

Kenneth Sørum

Er det slik å forstå at man ikke kan ha på 2 timere på samme dag? f.eks morgen og ettermiddag.

Eneste måten jeg har funnet ut på er at man må selv gå inn og skru av timer1 for å sette på timer 2.

Er det noe jeg har misforstått?

Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

BE

Stemmer det, bare en tidsinnstilling pr. dag.

Resten får du styre fra telefon/PC.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

ElTinto

Det har jeg også fått oppleve... Hva er vitsen med 2 timer når du bare kan bruke en av gangen? Dette burde Nissan kunne fikse via softvare..... :-[
Autotinto, Rød Leaf "gamle" typen med "alt" Ny fra BNH, Ski. Påsken 2013, kjørt 14500km uten større problemer

Ojaa

Vitsen med to styringer er feks en tid i ukedagene å en annen tid i helgen

Brødbilsjåfør

Er jo regelrett idiotisk å ikke kunne programmere en hente tid på morgen å kveld. Greit nok via app,men greit å slippe å huske det å
Egentli....
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

cra

Sitat fra: Brødbilsjåfør på tirsdag 03. desember 2013, klokken 17:41
Er jo regelrett idiotisk å ikke kunne programmere en hente tid på morgen å kveld. Greit nok via app,men greit å slippe å huske det å
Egentli....

Ikke noe problem i praksis for min del, men jeg er i grunn helt enig med deg. Min 12 år gamle think har slik fuksjonalitet med to timere, og det er utrolig snertent. Jeg må imidlertid huske å aktivere timeren i det jeg parkerer bilen og slår den av; den kan ikke være "alltid aktiv".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ydern

Er det slik å forstå at når man setter tidspunktet for forvarming i bilen, så stiller man i tidspunktet man vil at bilen skal være ferdigvarmet til?
I Carwings på Iphone, når man setter en tid, så står det at "klimaanlegget vil skrues på xx.xx kl. xx.xx"
Det tolker jeg som at det skrus på setpunktet?

Er dette riktig?? Noen erfaringer her?

Rio

Sitat fra: ydern på onsdag 04. desember 2013, klokken 21:41
Er det slik å forstå at når man setter tidspunktet for forvarming i bilen, så stiller man i tidspunktet man vil at bilen skal være ferdigvarmet til?
I Carwings på Iphone, når man setter en tid, så står det at "klimaanlegget vil skrues på xx.xx kl. xx.xx"
Det tolker jeg som at det skrus på setpunktet?

Er dette riktig?? Noen erfaringer her?

Det er korrekt.

I tillegg: Timeren fungerer kun hvis den er tilkoblet 230V

Ved start fra mobil uten 230V er den på i 15 minutter. Ved start fra mobil med 230V er den på i 2 timer.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA