Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: RIke idealister?

Startet av PC, fredag 23. februar 2007, klokken 20:11

« forrige - neste »

PC

Hej Norge ;)

Er der ingen der kører Renault Clio Electrique i Norge?
Vi er 3 danskere og i Sverige er der ca. 70 stk. kørende :)

Clioen kører med de samme vandkølede NiCd batterier fra SAFT som PSA-bilerne, og styreenheden er fra Norske El-drive i Moss ;)

Hilsen Peter Christensen
1 stk. Renault Clio Electrique årgang 1998, 2 stk. Berlingo Electrique 1998, 1 stk. Saxo Electrique 1997 ;^)

elektrolux

I Norge er det en del Clioer i Bergen, og Terje Lied holder liv i disse.

Trodde han var innom dette forumet innimellom.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bosonic

Han er sikkert for opptatt med å sette inn blybatterier...he.he
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Sitat fra: PC på torsdag 22. februar 2007, klokken 11:48


Clioen kører med de samme vandkølede NiCd batterier fra SAFT som PSA-bilerne

Samme batteri, men litt annen arrangeing av vannstusser og strømpoler. Faktisk samme som Th!nk

På PSA er vann og strøm på motsatte sider, mens Th!nk og Renault har disse på samme side. Kan være nyttig å vite dersom en må bytte blokker.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PC

Tak for tippet ;)
Så må blokkene jo have en ekstra betegnelse - ud over STM 5-100 MRE ???

Er der nogen der kender noget til det ???

Hilsen Peter
1 stk. Renault Clio Electrique årgang 1998, 2 stk. Berlingo Electrique 1998, 1 stk. Saxo Electrique 1997 ;^)

garyl

Hei Peter

Jeg kan desverre ikke svare deg på det du spør om, men siden du har erfaring med Clio har jeg et par spørsmål jeg gjerne vil stille deg.
Er vel "nesten" i ferd med å kjøpe Clio, men det er ingen som ser ut til å ha noen erfaring med disse bilene.
Er de ok?
Hva er svakheter og hva er bra?
Er det noen i Norge som utfører servicer på Clioen!

Er takknemlig for svar!

Mvh
Gary ??? :)

Ken

Tror at det fleste Clio biler har kommet via Sverige og er ikke sikker på at det finnes autoriserte verksteder i Norge. Ambefaler at du tar kontakt med en svensk forum til å få råd. Lykke til. Ken.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

garyl

Har sjekket litt mere i dag og inntrykket jeg har fått er negativt.
Er vist mye feil med bilene etter hva jeg får tilbakemelding på, og så er det ingen på Østlandet som kan ta seg av vedlikehold og servicer. :-\

Gary

Julle

Ursäkta mitt svar på Svenska...

Mitt intryck av Clio efter några års ägande är att det är en bra bil, det som inte fungerar är service och underhåll.
I Sverige sköter Volvo service på Renault bilarna och det fungerar inte bra, de tycker inte om Renault på verkstäderna och särskilt inte ElClio som skiljer sig mot bensinvarianten.  :(

Jag kommer vid nyår att öppna en nybyggd elbilsverkstad i Nyköping, Sverige specialicerad på Renault Clio men givetvis servar jag även andra märken.  :)
Jag har servat Saft batterier de senaste 3 åren och satsar nu stort på att erbjuda service på hela bilen, jag har nu ca 10 % av mina kunder från Norge och hoppas på fler!  :)
Renault Clio Electrique -97  85000km

Olle

Nå kommer det en till Clio til Norge. Skal hente den i Stockholm den 18/11. Kjører da innom Julle for og få hjelp med den. Den virker ikke nå men han virker som en som har greie på dette med Clio. Håper den går og registrere her. Snakket med biltilsyne og ting har blitt mye værre og få gjennom nå en for 6 måneder siden.
Hilsen Kenneth (Bror til Pluto med Thinken)
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Ken

Blir godt å undersøke en Clio electrique nærmere. Gratulere og velkommen til den voksende gruppe med elbil i Kristiansand. Vi samle oss snart. Hilsen Ken.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

#11
Diverse artikler i avisene i den senere tid tilsier jo at Renault ikke ønsker å ha sine elbiler på Norske veier da.

"Renault vil ikke ha elbiler på norske veier"
http://web.mac.com/havarde/blog/greencars/Entries/2007/10/5_Renault_vil_ikke_ha_elbiler_p%C3%A5_norske_veier.html

Sigmund Eriksen i Enviro Elbilsalg ønsker det anderledes:
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article316987.ece

/Elmo
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Olle

#12
Takkar for inspelle. Min bil skal i alle fal rulla på Norsk jord.
Fikk mine batterier från Julla på fredag och fikk disse inn i kvell. Skall till Drammen for registrering den 26/11. Jeg fick många tips fran Julle når jag var innom han med bilen.
Jag skal melde i fra når bilen er registrert :)
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Olle

Nå er bilen nesten klar får vognkort denne uka. Da skal jeg ut og være en miljø venn i Kristiansand.
Skal se om jeg ikke kan legge ut bilder på bilen på vår hjemmeside her i agder www.elbilagder.org

Hilsen Kenneth Timenes
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Olle

Nå har jeg fått skilter på min Clio :)
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA