Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min Model S fikk jeg ha 3 dager..Stjålet i kveld!?

Startet av godhelg, mandag 09. desember 2013, klokken 23:49

« forrige - neste »

godhelg

Har en Tekna 13 levert i november. Har problemer med å holde temperaturen når jeg har satt varmeapparatet på 23 grader og auto.
Forvarming fungerer fint, men bilen blir kald etter ca 10 min på auto innstilling. Flere som har samme feil? Man forventer jo at bilen selv justerer vifte/varme etter behov når den står på auto. Selv om jeg skrur temperatur på 30 grader er bilen fortsatt kald når jeg kjører. Må bruke manuell innstilling for å få varme.

Daeedor

#1
Sjekk energiforbruk på klimaanlegg  : kommer den seg ikke over 1,5 kW når du bestiller full varme så er det feil på PTC heater , da er det kun varmepumpa som virker - og den gir ikke nok varme nå.  Gå til energimenyen og se etter.... :P   Eller : noe annet kan jo være feil. Uansett , vi har 2 leaf levert nå i høst , og begge er helt topp på varmefronten. ( måtte få byttet ptc element på den ene - garantisak)

godhelg

Den trekker først 3 kw på auto men går raskt ned til mellom 0,5 og 1 kw på auto når jeg starter å kjøre uten forvarming. Bilen blir varm.  Etter ca 10 min blir det igjen kaldt i bilen og varmeapparatet trekker ca 1,5 kw på auto.
Har ikke registrer at varmeapparatet på nytt trekker 3 kw for å opprettholde temperaturen på 23 grader på auto innstilling.
Når jeg tvangskjører med defroster trekker den mellom 3 og 3,5 kw.
Det er selve auto funksjonen som ikke klarer å holde varmen på ett behagelig nivå.

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Daeedor

#4
Sitat fra: godhelg på søndag 01. desember 2013, klokken 23:34
Den trekker først 3 kw på auto men går raskt ned til mellom 0,5 og 1 kw på auto når jeg starter å kjøre uten forvarming. Bilen blir varm.  Etter ca 10 min blir det igjen kaldt i bilen og varmeapparatet trekker ca 1,5 kw på auto.
Har ikke registrer at varmeapparatet på nytt trekker 3 kw for å opprettholde temperaturen på 23 grader på auto innstilling.
Når jeg tvangskjører med defroster trekker den mellom 3 og 3,5 kw.
Det er selve auto funksjonen som ikke klarer å holde varmen på ett behagelig nivå.

Det der høres ut som en sensor feil.(PTC heater er muligens helt ok , da den trekker over 3 kw - men det er 2 kretser der inne : 1 kan jo være ute av drift.) - Verksted neste.... :(

Arha

Sitat fra: godhelg på søndag 01. desember 2013, klokken 23:34
Den trekker først 3 kw på auto men går raskt ned til mellom 0,5 og 1 kw på auto når jeg starter å kjøre uten forvarming. Bilen blir varm.  Etter ca 10 min blir det igjen kaldt i bilen og varmeapparatet trekker ca 1,5 kw på auto.
Har ikke registrer at varmeapparatet på nytt trekker 3 kw for å opprettholde temperaturen på 23 grader på auto innstilling.
Når jeg tvangskjører med defroster trekker den mellom 3 og 3,5 kw.
Det er selve auto funksjonen som ikke klarer å holde varmen på ett behagelig nivå.

Kjører du i Drive eller Eco? I sistnevnte begrenses varmen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

godhelg

Har forsøkt å slå av og på eco, uten å merke forskjell. Er en feil som kommer og går sporadisk. Blir verkstedbrsøk i nærmeste fremtid...

knnygar

Varmepumpa dreg vel ca 1,5kW maks, så brukar klimasystemet 3kW så er PTC mest sansynleg i orden.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA