Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hel-elektrisk familie til Budstikka - intervju

Startet av bb, mandag 09. desember 2013, klokken 17:59

« forrige - neste »

bb

Typisk da. Dovrefjell er stengt på grunn av uvær. Og jeg må komme meg fra Trondheim til Oslo i dag. Jeg planlegger alternativ rute:
http://goo.gl/maps/Qw4jM

Problemet er bare at jeg har 80 % SOC nå og må ta en liten kjøretur i byen for å hente noe som skal lastes sørover. Er det noen i Trondheim som har adapter + rød/blå stikk? Denne videoen kommer til å bli veldig interessant føler jeg...

Jeg har gjort noen kalkuleringer. Hvis jeg på en gitt 70 km-distanse på Jurassictest kjører i 70 km/t så vil jeg forbruke 11,4 kWh. Senker jeg farten til 60 km/t synker forbruket til 10,6 kWh, men tar 10 minutter lengre. Det gir en besparelse på 0,8 kWh eller 4,8 kWh på en time. Med andre ord er det ikke lønnsomt å lade 13A underveis med mindre jeg har kjørt helt tom i Gudbrandsdalen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Leif1

Konvertitt fra S til X

Mindgame


Trøndertesla

Melding fra Vegvesen.no:
"Fv 27 Venabygdsfjellet i Hedmark, Hedmark - Vær- og føreforhold
Bart, snø- og isdekke, fare for glatte partier. Kan bli stengt på kort varsel. Klokken 06:00 var det var det -4 grader frisk bris og skyet oppholdsvær."

-> Jeg ville ikke satset på denne ruten. For det første så kan den bli stengt på kort varsel. For det andre så er det veldig smale og svingete veier som krever mye energi. Jeg tror ikke du har noen sjanse til å komme deg til Lillehammer over Venabygdsfjellet.

Jeg tror jeg ville ha avventet og sett om Dovrefjell åpner igjen.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september


cyber

Sitat fra: bb på søndag 01. desember 2013, klokken 11:31
Typisk da. Dovrefjell er stengt på grunn av uvær. Og jeg må komme meg fra Trondheim til Oslo i dag. Jeg planlegger alternativ rute:
http://goo.gl/maps/Qw4jM

Problemet er bare at jeg har 80 % SOC nå og må ta en liten kjøretur i byen for å hente noe som skal lastes sørover. Er det noen i Trondheim som har adapter + rød/blå stikk? Denne videoen kommer til å bli veldig interessant føler jeg...

Jeg har gjort noen kalkuleringer. Hvis jeg på en gitt 70 km-distanse på Jurassictest kjører i 70 km/t så vil jeg forbruke 11,4 kWh. Senker jeg farten til 60 km/t synker forbruket til 10,6 kWh, men tar 10 minutter lengre. Det gir en besparelse på 0,8 kWh eller 4,8 kWh på en time. Med andre ord er det ikke lønnsomt å lade 13A underveis med mindre jeg har kjørt helt tom i Gudbrandsdalen.

Kom du vel frem til Oslo ?

bb

Takk for all hjelp, karer :) Jeg somlet litt i Trondheim og fikk etter hvert beskjed at Dovre var åpent, men at den kunne bli stengt når som helst. Det var flott føre der, 19 m/s vind. Fikk SCet på Dombås og Lillehammer, og da ble jeg en happy camper ;)

Startet kl. 17 og kom fram 03, det vil si 10 timer totalt hvorav litt over 1 time ble brukt til SCing. Ikke så verst med tanke på at jeg måtte svinge innom Dokka med et helt flyttelass for en student som skulle flytte hjem til foreldrene.

Nå har jeg ca. 2 timer råvideo som skal redigeres ned til en halvtime eller mindre.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Real EoN

@bb

Vi gleder oss, bruk gjerne litt tid å få den like god som oslo-trondheim videoen.

Håper du har mye med ned romsdalen, trollveggen, fergene, molde, gjemnesbroa, "flytebroa", høgkjølen etc  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

laumb

Flytte innlegg om valg av superladerplassering og sutring om 22kW ladere til Off-Topic tråden.

Beklager for eventuelle innlegg som ble med i dragsuget.

bb

Sitat fra: Real EoN på mandag 02. desember 2013, klokken 05:40
@bb

Vi gleder oss, bruk gjerne litt tid å få den like god som oslo-trondheim videoen.

Håper du har mye med ned romsdalen, trollveggen, fergene, molde, gjemnesbroa, "flytebroa", høgkjølen etc  :)
Jeg fikk filmet litt på fergene. Men det var mye regn og vind den kvelden. Så jeg gadd ikke å filme så mye annet. Det ville blitt altfor mørkt til å se noe som helst egentlig.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Zneip

Sitat fra: bb på mandag 02. desember 2013, klokken 09:43
Sitat fra: Real EoN på mandag 02. desember 2013, klokken 05:40
@bb

Vi gleder oss, bruk gjerne litt tid å få den like god som oslo-trondheim videoen.

Håper du har mye med ned romsdalen, trollveggen, fergene, molde, gjemnesbroa, "flytebroa", høgkjølen etc  :)
Jeg fikk filmet litt på fergene. Men det var mye regn og vind den kvelden. Så jeg gadd ikke å filme så mye annet. Det ville blitt altfor mørkt til å se noe som helst egentlig.

Hallooooo - trollveggen kan vi se på National Geographic eller "Der ingen skulle tru........". Her er det bb på tur og Tesla som skal stå i fokus. Gleder meg til filmen. Som andre har sagt før meg så hjelper dette på ventetiden :)
Nord Trøndelag | X90D

Real EoN

Såklart med Model S i fokus blandt alle de elementene jeg ramsa opp. Men siden det var mørkt så ramla vel de fleste muligheter bort ja, synd  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA