Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Bergen- Gursken hvilken rute

Startet av kjølholdt, søndag 01. desember 2013, klokken 00:25

« forrige - neste »

kjølholdt

Valgets kvaler. Bergen -gursken 3 juledag. Ytre rute via Oppedal / Lavik /førde/ mot Måløy over Maurstad fjellene. Jurrasictest sier det skal gå men denne tar ikke høyde for kuldegrader.35 mil.
Alternativt kjøre Bergen / aurland/ Sogndal /gursken.
Lade i aurland .deretter 30 mil til gursken .
Hva skal jeg gjøre? Tar imot gode råd :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tSla

Jeg kjørte fra Bergen til Herøy i Oktober. Kjørte da ytre helt til Nordfjordeid, deretter tok jeg ruten mot Volda. Vurderte den ruten du nevner, har kjørt den flere ganger før (over Maurstadfjellene til Koparnes), men valgte altså å kjøre via Eiksundsambandet denne gangen. Startet i Bergen med fulladet batteri og var hjemme med ca. 30km igjen på telleren. Var sparsom med klimaanlegg og kjørte rolig i begynnelsen, men forsto at det kom til å gå bra så slappet jeg mer av med kjørestilen og varmeforbruk :) Utetemperaturen da var fra 1*C til 5*C. Hadde forøvrig 21" P+ dekk. Kjørt distanse var 36 mil. No problem :)

Var også inne på tanken om å svinge innom Aurland jeg også, men gamblet på at det gikk bra å kjøre hele veien i ett strekk - noe det også gjorde.
Tesla Model S P85+

bb

Kan det stemme at hvis du kjører via SC i Aurland så blir turen 100 km lengre? I så fall tror jeg at det heller lønner seg tidsmessig å kjøre litt roligere og heller slippe forbi biler.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

kjølholdt

Takk for god hjelp, ja aurland er 100 km ekstra.Kommer til å gå for ytre lei.19 tommers dekk med litt ekstra dekktrykk og silkemyk høyrefot :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Hyperstress

Go for it! Det verste som kan skje er at du går tom og at du må ringe NAF. Big deal..
Skru på stereo og setevarme, og kos deg med ny bil i rolig tempo inntil du ser at det kommer til å gå greit, så øk hastigheten og kos deg enda mer :) god tur!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA