Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Charging will start momentarily...

Startet av svingen, søndag 08. desember 2013, klokken 22:57

« forrige - neste »

svingen

Hei!
lurer litt på trilling/leaf men siden det tar like lang tid og lade en trilling som en leaf (faktisk raskere med en trilling) tenker jeg og like greit kjøp en trilling...men så ser jeg det her på finn

"Bilen leveres med oppgradert ladekontrollenhet til å kunne lades med opptil 20A ved 220V/50Hz. Dette for å forkorte ladetiden og brukervennligheten i Norge. Oppgraderingen gjøres hos EVSE Upgrade i California. De har allerede foretatt flere hundre oppgraderinger av ladekontrollenheter for det norske markedet og er den dominerede leverandøren i dette markedet. ladekontrollenheten tilpasser seg automatisk tilgjengelig ladestrøm (10-16-20A).
Med en oppgradert ladekontrollenhet trenger man heller ikke en egen ladeenhet hjemme.
"

er det mulig og oppgradere gammle leaf``er til 32amp og eller er kun helt nye som støtter det?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44838933
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

reptil

Dette gjelder nok selve ladekabelen. Hvis bilen har 3,3 kw ladeenhet vil kabelen levere ca 16A til bilen.
Slike "dingser" selges også her i landet til ca 5-7000.
(Andre her inne får gjerne korrigere her)
Svart Leaf Acenta

HaraldT

Jeg er ganske sikker på at det er den orginale lade kladden som er oppgradert til å kunne levere max 20A. Leafen trekker max 16A ved 230V - dvs at selv om ladekladden er merket med 20A trekker ikke Leafen mer enn 16 A. Orginalt leverer ladekladden som følger med 10A. Det å oppgradere til dobbeltlader på en gammel Leaf er nok vanskelig.

Kvikken

Men vil det være en overkommelig jobb på en 2013 Leaf? BNH mente det muligens kunne bli en opsjon om en stund for de som ville ha det etter kjøp.

knnygar

Når den kan bli levert med dobbel ladar må det kunne gå an å oppgradere i etterkant.
Men kor mykje arbeid og kostnad det blir det er ei anna sak :-(

Men etter kvart vil nok etterspørrelsen bli større.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

thoru

#5
Sitat fra: knnygar på søndag 01. desember 2013, klokken 11:16
Når den kan bli levert med dobbel ladar må det kunne gå an å oppgradere i etterkant.
Men kor mykje arbeid og kostnad det blir det er ei anna sak :-(

Men etter kvart vil nok etterspørrelsen bli større.

mulig jeg tar feil, men etter å ha sett på techspecs fra Nissan så ser det ut som det er en enkelt lader under panseret originalt, selv på 2013 med 32amp.
I teslaen derimot kan det være fysisk flere ladere under samme bil. Så trur dobbelt lader utrykket er forbeholdt Tesla om ikke noen kan motbevise det. På mynissan leaf har du to prosjekter som kan få fart i ladningen.
Man kan ettermontere en ekstra lader (brusa) som fungerer samtidig med bilens originale lader. Ellers så har du hurtiglader prosjektet som virker spennende.

Mini-DC charger Project for QC Port (Bilen modifiseres ikke):
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=13349

Adding a Brusa charger under the hood for '11/'12s (Bilen modifiseres):
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=12323&hilit=Brusa

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA