Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk/HelårsDekk til Buddy

Startet av Kjeldsen, søndag 08. desember 2013, klokken 20:37

« forrige - neste »

Kjeldsen

Jeg bruker Carwings daglig nå på vinterstid til å starte varme og få batteristatus. Men i går morges kom jeg for første gang ut til kald bil etter å ha startet varmen fra iPhonen 10 minutter tidligere. Får heller ikke batteristatus. Etter mange minutter får jeg feilmelding om at status ikke kunne hentes og prøv igjen senere. Bilen ble levert desember 2011 fra Ålgårds Auto. Kan det være noe med sim-kort/teleabonnement? Andre som har opplevd det samme?
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

Rio

CarWings er ikke det mest stabile i verden, så prøv igjen, og sjekk ved å oppdatere.

Bemerk også at hvis ladekladden er plugget i bilen, men ikke i veggen (eller sikringen har gått) så får man feilmelding hvis man forsøker å starte varmen.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kjeldsen

Nå har jeg vært uten kontakt med Leafen fra mobilen i 4 dager. Kontaktet Nissan Carwings Support. Damen i telefonen sjekket kontoen min og kunne bekrefte at serverne til Nissan ikke får kontakt med min bil. De hadde også logger som viste det jeg hadde prøvd å gjøre og når bilen sist hadde kontakt. Tekniker skulle analysere dette nærmere så får vi se hva de finner ut av.

Kjeldsen

Damen fra Carwings support ringte meg i dag og fortalte at de nå hadde resatt noe på serverne hos Nissan og ba meg prøve igjen. Da fikk jeg igjen kontakt med bilen. :-) Hun fortalte meg at dette var noe som kunne skje men at det var nokså sjeldent. Men i så fall var det bare å ringe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA