Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software problem?! Klarer ikke å resette

Startet av bjorn_2390, søndag 08. desember 2013, klokken 16:52

« forrige - neste »

bjorn_2390

Skal til Charlottenberg nå.
Noen som har tips i den delen av svenskenes Sverige, til hvor det selges ladekabler?
(gjerne link til nettside).
Blå Euro-Leaf (2012)

TB

Sitat fra: bjorn_2390 på fredag 29. november 2013, klokken 22:35
Noen som har tips i den delen av svenskenes Sverige, til hvor det selges ladekabler?

Litt usikker på spørsmålet - du vil kjøpe ladekabel i Sverige?
Charge-Amps leverer ladekabel, uten den berømte kladden, http://www.charge-amps.com/

Ellers er det vel langt mellom elbilane i Sverige.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Kvikken

Jeg mener jeg fikk info fra forhandler at man kan lade fra 16A ladestolpe med medfølgende ladekladd men på siden til chargeamps står det at det ikke går. Hva er riktig?

Rio

Sitat fra: glennha på lørdag 30. november 2013, klokken 01:22
Jeg mener jeg fikk info fra forhandler at man kan lade fra 16A ladestolpe med medfølgende ladekladd men på siden til chargeamps står det at det ikke går. Hva er riktig?

Ladekladder som utlevers nå (som standard) er på 10 A. Det er dog helt mulig å bruke en 16 A, som man kan få kjøpt. Årsaken til at det ikke er standard er at 16 A er helt på grensen (om ikke over) hva schuko (vanlig jordet kontakt) tåler.

Standardladeren i Nissan Leaf trekker opptil 16 A (= 3680 W) hvis kladden sier den kan trekke det.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bjorn_2390

Sitat fra: TB på fredag 29. november 2013, klokken 22:48
Sitat fra: bjorn_2390 på fredag 29. november 2013, klokken 22:35

Litt usikker på spørsmålet - du vil kjøpe ladekabel i Sverige?
Charge-Amps leverer ladekabel, uten den berømte kladden, http://www.charge-amps.com/

Ellers er det vel langt mellom elbilane i Sverige.
Ikke avgjørende at det ikke er kladd, men jeg var ute etter om noen hadde tips til et sted (butikk/firma) de selger dette i Sverige, i fall det var noen kroner å spare på å kjøpe det der.

Når jeg ser prisene til Charge-amps, ser jeg at det kanskje ikke er så mye å hente?

Men det var liksom det jeg lurte på, egentlig. For da kunne jeg jo kjøpt med meg en, når jeg likevel var der, tenkte jeg...

Blå Euro-Leaf (2012)

TB

Sitat fra: bjorn_2390 på lørdag 30. november 2013, klokken 08:38
Ikke avgjørende at det ikke er kladd, men jeg var ute etter om noen hadde tips til et sted (butikk/firma) de selger dette i Sverige, i fall det var noen kroner å spare på å kjøpe det der.

Når jeg ser prisene til Charge-amps, ser jeg at det kanskje ikke er så mye å hente?

Charge-amps er spesiell pga. den mangler kladd. Prismessig er den mykje lik.

Elektronikk er vel generelt rimelig i Norge? Samme MVA sats i Sverige, dermed lite og spare.
Er vel andre varer som er typiske varer og kjøpe som mat og alkohol.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA