Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av Bjoris, lørdag 07. desember 2013, klokken 21:43

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på fredag 29. november 2013, klokken 18:03momsfradragsberettigede - brukte Teslaer fra utlandet, kanskje helst fra USA, blir rimelige å ta inn til Norge.
Å ta inn biler som ikke kan hurtiglades i Norge høres ut som en katastrofalt dårlig ide :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på fredag 29. november 2013, klokken 18:03
Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til Teslas ekspansjonsmål, men i følge mange her på forumet så kan Elon gå på vannet - så hvorfor ikke ?  :D
Hehe. Om du tror han går på vannet har du nok pustet inn litt for mye eksos  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cyber

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 29. november 2013, klokken 18:08
Sitat fra: cyber på fredag 29. november 2013, klokken 18:03momsfradragsberettigede - brukte Teslaer fra utlandet, kanskje helst fra USA, blir rimelige å ta inn til Norge.
Å ta inn biler som ikke kan hurtiglades i Norge høres ut som en katastrofalt dårlig ide :)

Det ordnes med en S/W oppdatering ( 100.5 ? )  :D

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cyber

Sitat fra: Lokführer på fredag 29. november 2013, klokken 18:14
Ja særlig at jeg selger drømmebilen etter tre år!

Uten ICE vil det sikkert være mange som vil beholde sin TMS lenge, men - når det kommer biler med mer utstyrs- og tilbehørsvalg har vi lett for å komme i byttemodus igjen  ;D

Cobos

Det man så litt av i USA er at en del av de som kjøpte Signature Performance byttet ut de bilene rimelig kjapt.


De ville jo nemlig ha P+ :) dermed ble det på et tidspunkt noen SigP på bruktmarkedet. Om vi ser samme rush her hvis Tesla kommer med en Model S med 4x4 f.eks. vet jeg ikke, men ser det som meget sannsynlig at en del da bytter/oppgraderer. Hva det igjen betyr for bruktprisen vet jeg virkelig ikke, tipper leveringstid blir veldig viktig da.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Havebigfun

Sitat fra: Cobos på fredag 29. november 2013, klokken 19:31
Det man så litt av i USA er at en del av de som kjøpte Signature Performance byttet ut de bilene rimelig kjapt.


De ville jo nemlig ha P+ :) dermed ble det på et tidspunkt noen SigP på bruktmarkedet. Om vi ser samme rush her hvis Tesla kommer med en Model S med 4x4 f.eks. vet jeg ikke, men ser det som meget sannsynlig at en del da bytter/oppgraderer. Hva det igjen betyr for bruktprisen vet jeg virkelig ikke, tipper leveringstid blir veldig viktig da.
enig- med en gang det kommer nye versjoner vil det bli - ihvertfall noe- press på bruktbilprisene.
Hvor mye press det blir avhenger av prisen og attraktiviteten til de nye modelene

krister461

Sitat fra: bjoris på fredag 29. november 2013, klokken 16:08
Vi i Norge får denne bilen til innbruddspris ifht andre land, likevel mener AutoLease at bilen kommer til å nærmest stupe i pris.
Hvor har du dette fra forresten?

Jeg leste nå dette for en stund siden: http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article740823.ece

Selv er jeg ikke veldig redd for verditap. Jeg er mer redd for at Tesla som organisasjon ikke skal utvikle seg like bra som jeg håper - men er ikke veldig redd for det heller. :)

bmw i3

Jeg tror IKKE Tesla S får et verditap på 50% på 3 år.  Så lenge at Tesla Motors består i den form de er i dag tror jeg verditapet kommer til å bli mindre. Jeg tror imidlertid at verdifallet vil være litt annerledes enn hos vanlige biler.  På grunn av batteripakken(byttepris + varighet) tror jeg at verdifallet får en jevnere kurve med lite fall de første 1-3 årene og så en gradvis økning.  Med en 4hjulstrekk utgave introdusert om en 2-3 år tror jeg imidlertid at verdifallet blir betydelig større.  Om en 2-3 år når X drive er introdusert og leveres i Norge tror jeg kurven blir brått brattere.

Behold model S i max tre år og bestill model X så er dere sikret mot et for stort verdifall. Solgte for 2 uker siden en 2010 modell.  Tapte 170 000kr siden den var ny. Verrdifall på 4 år 30%.  Kjøpte samme merke igjen. Venter spent på Model X som 2017/18 modell dersom bompengeordningen beholdes.

Lacaixxa

Sitat fra: bmw i3 på fredag 29. november 2013, klokken 20:14
Jeg tror IKKE Tesla S får et verditap på 50% på 3 år.  Så lenge at Tesla Motors består i den form de er i dag tror jeg verditapet kommer til å bli mindre. Jeg tror imidlertid at verdifallet vil være litt annerledes enn hos vanlige biler.  På grunn av batteripakken(byttepris + varighet) tror jeg at verdifallet får en jevnere kurve med lite fall de første 1-3 årene og så en gradvis økning.  Med en 4hjulstrekk utgave introdusert om en 2-3 år tror jeg imidlertid at verdifallet blir betydelig større.  Om en 2-3 år når X drive er introdusert og leveres i Norge tror jeg kurven blir brått brattere.

Behold model S i max tre år og bestill model X så er dere sikret mot et for stort verdifall. Solgte for 2 uker siden en 2010 modell.  Tapte 170 000kr siden den var ny. Verrdifall på 4 år 30%.  Kjøpte samme merke igjen. Venter spent på Model X som 2017/18 modell dersom bompengeordningen beholdes.

Hm.. Er der slik at 3 og 5-serie fikk betydelig prisfall når 4x4ble lansert? Ser at mange spekulerer i dette på tms. Merkelig om det skulle bety så mye mer på en bil som har vist seg å ha fantastiske egenskaper på snø og is.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

cyber

Lacaixxa skrev :
" Hm.. Er der slik at 3 og 5-serie fikk betydelig prisfall når 4x4ble lansert? Ser at mange spekulerer i dette på tms. Merkelig om det skulle bety så mye mer på en bil som har vist seg å ha fantastiske egenskaper på snø og is. "

Det tror jeg ikke, men at trenden i Norge mht BMW med større motorer er at folk velger utgaven med firehjulstrekk - bakhjulsdrevne BMW´er med stor motor er hyllevarmere.

pnq

Det som synes glemt av alle er at om tre år koster ikke Tesla S 750". Avgiftsfordelene er redusert og prisen er ....? Høyere. Så bruktprisen vil være i.f.t. nypris. Dessuten; Hvem vil selge en Tesla S overhode? ;-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Meringdal

Som nevnt, dersom bilne etterhvert får mva så holder jp prisene seg veldig bra!

cyber

Her ble det mye " dersom - hvis - såfremt - ifall "  ;)

De fleste vet at bil er den dårligste form for investering man gjør - kanskje TMS er unntaket som bekrefter regelen.
På tre år har man spart inn så mye i form av ikke betalt drivstoff, bompenger og årsavgift i tillegg til en enorm tidsbesparelse i kollektivfeltet at man ikke bør bekymre seg for verdifallet på bilen  :D

Lille Lance

Sitat fra: Meringdal på lørdag 30. november 2013, klokken 02:32
Som nevnt, dersom bilne etterhvert får mva så holder jp prisene seg veldig bra!
Jeg vil anta at Venstre, FrP og Høyre ikke kommer til å gå for innføring av MVA på elbil i denne regjeringsperioden. Det tør de ikke.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA