Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sikring går på offentlige ladestolper

Startet av østfolding, lørdag 07. desember 2013, klokken 00:33

« forrige - neste »

ali_ben

Sitat fra: østfolding på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:58
Skandiabanken forlanger nok vognkortet fra Tesla-eieren før Tesla Motors får pengene sine ogdå, men vil da tro at Tesla Motors er fleksible og godtar en bekreftelse fra banken på at lånet er innvilget.

Ja i hvertfall virker det som om det er en slik variant:
https://www.skandiabanken.no/Lan/Billan/Hvordan-kjope-Tesla/
BMW i3 levert 2. mai 2014

østfolding

#16
Sandnes Sparebank ser ut til å ha det nest beste i3-lånet. 5,06 effektiv rente (mot Skandiabankens 5,0) og ingen etablerings- eller termingebyr.

Også Sandnes Sparebank krever det midlertidlige vognkortet før utbetaling, men det virker som de er litt mer behjelplige her enn hos Skandiabanken. Har fått veldig god hjelp så langt.

Forhandleren sier at det vil komme en løsning på dette og at BMW Norge jobber med saken.

Det sier jo seg selv - per nå har man tilsynelatende bare muligheten til å velge det "svindyre" BMW-lånet, eller overføre hele beløpet til forhandleren før utlevering.

https://www.sandnes-sparebank.no/gront_billaan/

østfolding


Da ser dette ut til å ordne seg veldig fint. BMW Norge har presisert:

"Ved finansiering må bilen registreres før betaling og utlevering. Merk allikevel at bilen først er godkjent for utlevering når evt. egenkapital er mottatt og vi har mottatt en ugjenkallelig fullmakt til utlevering av finansieringsselskapet med bekreftelse på finansiert beløp."

Og dette er visst helt vanlig prosedyre ved kjøp av nybil. Foreløpig har det fungert fint med i3-lån hos Skandiabanken (som ser ut til å være billigst på elbillån). Vet mer når jeg får bilen om en ukes tid :)

ali_ben

Ja det var bra. Det hadde i grunnen vært litt merkelig hvis de som eneste leverandør hadde en catch22 situasjon ved finansiering. Jeg kan jo forstå at de ikke vil levere ut bilen før de er sikre på å få pengene sine og med en slik løsning vil de jo være sikre på det, hvertfall så lenge man låner fra en etablert bank eller finansieringsselskap.
BMW i3 levert 2. mai 2014

østfolding

I morgen er avtalt overlevering (endelig!) og jeg har mailet så vidt med selger og rådgiver i Skandiabanken i dag. Begge parter har nå fått det de trenger, så alt har fungert bra :)

Skandiabanken er for øvrig billigst på elbillån, så sant du ikke har en spesiell avtale. Og for BMW Norge/i3-agentene fungerer også det helt ok nå :-)

GelpMan

Hei og hå  ;)

Noen som har erfaring med lånet fra Scandiabanken.? Noe jeg bør tenke på?

Har bilen 24/3 hvis alt går etter planen. Lånet er "innvilget" hos Scandiabanken, og de papirer jeg sitter med er oversendt. Men siden alt skjer på "nett" er det vel ingen som sier i fra om noe mangler osv.

Så erfaringer fra dere settes det stor pris på :)


lerum

Hei

Jeg fikk nylig min i3 - finansiert av Skandiabanken. Det gikk greit, men måtte ringe flere ganger til selger og Skandiabanken for å få dem til å samarbeide. Det siste steget som skulle til var at selger bekreftet leveringsdato, etter det tok det 2 dager før Skandiabanken overførte pengene til selger.



Sitat fra: GelpMan på lørdag 15. mars 2014, klokken 17:00
Hei og hå  ;)

Noen som har erfaring med lånet fra Scandiabanken.? Noe jeg bør tenke på?

Har bilen 24/3 hvis alt går etter planen. Lånet er "innvilget" hos Scandiabanken, og de papirer jeg sitter med er oversendt. Men siden alt skjer på "nett" er det vel ingen som sier i fra om noe mangler osv.

Så erfaringer fra dere settes det stor pris på :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA